Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak promuje się nasz region? Na filmowo i sportowo

(MJ)
Toruń promuje się m.in. w serialu "Lekarze”. Bydgoszcz  stawia na sport, chce wspierać m.in. Delectę
Toruń promuje się m.in. w serialu "Lekarze”. Bydgoszcz stawia na sport, chce wspierać m.in. Delectę Lech Kamiński, Jarosław Pruss
Bydgoszcz wyda grube miliony na sport, Toruń zainwestuje w platformę internetową, aplikację mobilną i obecność na ekranie. Sprawdziliśmy, jak w tym roku będą promować się największe miasta w naszym regionie.

Nad Brdą na promocję pójdzie w tym roku aż 18 mln zł. To o 20 proc. więcej niż w 2012 r. Jak wynika z raportu portalu PRoto.pl, Bydgoszcz jest jednym z zaledwie czterech miast wojewódzkich, których budżet promocyjny będzie wyższy niż w poprzednich 12 miesiącach.

- Nie możemy sobie pozwolić na mniejszą aktywność na konkurencyjnym rynku marketingu terytorialnego - przyznaje Marta Stachowiak, doradca prezydenta Bydgoszczy. - Dziś poszczególne miasta rywalizują między sobą o inwestorów i studentów, o imprezy kulturalne i sportowe. Wierzymy, że większe zaangażowanie w promocję, przy jednoczesnej redukcji wydatków przez inne miasta pozwoli nam na skuteczniejszą budowę własnej marki.

Aż 12 z 18 mln zł, zostanie wydanych na promocję przez sport. Dzięki tej kwocie miasto zorganizuje Grand Prix na żużlu i siatkarskie rozgrywki ligi światowej. Fundusze promocyjne pomogą utrzymać formę zawodnikom Delecty i koszykarkom Artego, piłkarzom Zawiszy i żużlowcom Polonii. Z niesportowych imprez na pieniądze z promocyjnej puli mogą liczyć festiwal "Ster na Bydgoszcz" i kolejna edycja Plus Camerimage.

Przeczytaj również: Bydgoszcz ma Grand Prix. Bellamy zdradza plany na przyszłość
Toruń nie obciął wydatków, ale też ich nie zwiększył - wyniosą one ok. 1 mln zł. Najpoważniejszą inwestycją będzie stworzenie platformy internetowej Toruń 3D, która ma kosztować 500 tys. zł. - Będzie to trójwymiarowy model Starówki zamieszczony na miejskich stronach www - mówi Magdalena Krzyżanowska z biura prasowego toruńskiego magistratu. - Internauci będą mogli podziwiać tysiąc budynków w wersji 3D osadzonych na internetowej mapie miasta. System pozwoli ukazać uroki miasta i będzie zachętą do przyjazdu i poznania Grodu Kopernika na żywo.

Zobacz: Toruńska Starówka w 3D

Jeszcze przed wakacjami ma być gotowa mobilna aplikacja Torunia. Dzięki niej użytkownicy smartfonów i tabletów będą mieć łatwy dostęp do aktualnych informacji z miasta. Kontynuowana będzie promocja za pośrednictwem serialu "Lekarze", którego akcja rozgrywa się w Toruniu. Za obecność w pierwszym sezonie produkcji miasto zapłaciło 350 tys. zł, w drugim - 300 tys. zł.

A Włocławek? - Naszym głównym "produktem" promocyjnym jest Zalew Włocławski - mówi Aleksandra Bartoszewska z biura prasowego urzędu miasta. - Oprócz istniejącej przystani przy ul. Płockiej, powstaje druga, wioślarska u ujścia rzeki Zgłowiączki do Wisły, zlokalizowana przy ul. Piwnej. Samorząd skupia się też na promocji terenów inwestycyjnych, m.in. obszaru objętego Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną.

Wdrażanie nowej strategii promocji miasta trwa właśnie w Grudziądzu. Działania będą realizowane pod hasłem #gru, a ich istotą będzie pokazywanie osób z pasją. Znak #gru, który oznacza komunikację i działanie, pojawi się na billboardach, plakatach i na stronie www.

Zobacz: #gru nowa marka Grudziądza i jej 6 ambasadorów [zobacz zdjęcia]

Budżet promocyjny Grudziądza wyniesie 1,1 mln zł, o 450 tys. zł mniej niż w 2012 r.
Anna Proszowska-Sala, prezes zarządu CityBell Consulting uważa, że mówiąc o promocji miast należy zwracać uwagę przede wszystkim na cele: - Rozmowa o narzędziach jest dziś wtórna - zaznacza ekspertka. - Jeśli inwestujemy w sport czy cokolwiek innego, musimy wiedzieć, czemu ma to służyć. Każda wydana na promocję złotówka musi oznaczać realną korzyść: wzrost ruchu turystycznego czy zwiększenie liczby miejsc pracy.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska