
Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy oraz oddziały jej podległe - jak działają podczas epidemii
- Z uwagi na stan epidemii wprowadzony w Polsce w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa Sars-COV-2, w trosce o zdrowie Klientów i pracowników, Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy zaleca korzystanie z elektronicznych form zdalnego kontaktu z jednostkami Krajowej Administracji Skarbowej mi.in poprzez e-PUAP i telefonicznie - podaje Bartosz Stróżyński, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Bydgoszczy.
Usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.
Natomiast w serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.
W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy obsługiwani są w urzędach skarbowych przez 5 dni w tygodniu, w godz. 8-15 z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W urzędzie może przebywać jednocześnie wyznaczona liczba interesantów i wyłącznie w miejscach obsługi klienta – nie przekraczając miejsc wyznaczonych i stosując się do poleceń pracowników urzędów. W urzędzie, zarówno klienci jak i urzędnicy, muszą korzystać z maseczek ochronnych lub innych nakryć twarzy zakrywających nos i usta oraz przeprowadzać dezynfekcję rąk. Dbając o zdrowie swoje i innych, wszyscy zachowują niezbędne od siebie odległości.
Dla osób, które chciałyby złożyć pisma lub deklaracje w formie papierowej (bez potwierdzenia wpływu), przed wejściem do urzędów wystawione są urny na dokumenty.

Sąd Okręgowy Bydgoszcz - jak działa podczas epidemii
W Sądzie Okręgowym w Bydgoszczy może przebywać wyłącznie osoba zdrowa, bez objawów chorobowych sugerujących koronawirusa SARS-CoV-2. Nie mogą przebywać w budynku i uczestniczyć w rozprawach osoby, które:
- same są objęte kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych,
- przebywają z osobą odbywającą kwarantannę lub izolację w warunkach domowych.
Prosi się o przybycie do budynku sądu nie wcześniej jak 15 minut przed podaną godziną stawiennictwa.
Na terenie sądu istnieje obowiązek zachowania:
- 2 metrowych odległości między osobami;
- obowiązek zakrywania ust i nosa w budynku i na salach rozpraw;
- obowiązek dezynfekcji rąk.
Biuro Obsługi Interesantów jest czynne w poniedziałki od godz. 7.30-17.45, a od wtorku do piątku w godz. 7.30-15.15. W poniedziałki w godz. 15.30-17.45 Biuro Obsługi Interesantów przyjmuje również korespondencję składaną osobiście.
Nie przeprowadza się bezpośredniej obsługi interesantów w sekretariatach wydziałów - czynności te realizowane będą przez Biuro Obsługi Interesantów.
- Biuro Podawcze czynne w godzinach 8.00-15.15.
- Czytelnia akt czynna w poniedziałki od godz. 7.30-17.45, a od wtorku do piątku w godzinach 7.30-15.15
- Jednorazowo z Czytelni akt mogą korzystać 3 osoby.
- Akta podlegają udostępnieniu po wcześniejszym zamówieniu telefonicznym.
- Punkt Informacyjny Krajowego Rejestru Karnego przyjmuje interesantów w poniedziałki od godz. 9.00-16.30, a od wtorku do piątku w godzinach 9.00-15.00.
- Kasa Sądu czynna w godzinach 9.00-14.30.
- Sprzedaż znaków opłaty sądowej w godzinach 7.30-15.30.
- Jednorazowo w pomieszczeniu kasy może przebywać 2 interesantów.
W celu zachowania zasady jawności rozpraw, przy jednoczesnym przestrzeganiu reguł bezpiecznego procedowania, dopuszcza się obecność publiczności na sali sądowej w trakcie rozpraw w sprawach medialnych. Szczegóły na stronie sądu.
Uwaga, dyżury prezesa i wiceprezesów sądu zawiesza się do odwołania.
- Skargi można składać wyłącznie drogą elektroniczną lub na piśmie (tel. 523253104).
- Nie przyjmuje się osobiście interesantów w sprawach dotyczących skarg administracyjnych.

Sąd Okręgowy w Toruniu - skorzystaj ze skrzynki podawczej
Przypominamy, że od końca września w Sądzie Okręgowym w Toruniu (ul. Piekary 51 – przy stanowisku ochrony), została udostępniona skrzynka podawcza dla osób, które chcą złożyć dokumenty bez potwierdzenia odbioru.
Dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie.

Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszcz - jak działa podczas pandemii
- W związku z rozszerzeniem listy powiatów zakwalifikowanych do strefy czerwonej, w trosce o Państwa bezpieczeństwo, od 19 października do odwołania zwiększamy ograniczenia w bezpośrednim kontakcie z K-P OW NFZ: w Bydgoszczy oraz delegaturach w Toruniu i we Włocławku - podaje Barbara Nawrocka, rzeczniczka K-P OW NFZ w Bydgoszczy.
Do odwołania wprowadzono ograniczenia w bezpośrednich kontaktach w:
- Kujawsko-Pomorskim Oddziale Wojewódzkim NFZ w Bydgoszczy (B),
- Delegaturze NFZ w Toruniu (T),
- Delegaturze NFZ we Włocławku (W).
Uwaga! Obsługa może dotyczyć tylko pilnych zleceń na wyroby medyczne, po wcześniejszym uzgodnieniu, pod numerami telefonów przeznaczonymi wyłącznie do tego celu: Bydgoszcz (52 325 27 41), Toruń (56 658 26 00), Włocławek (54 412 74 07).
Do odwołania zawieszona zostaje realizacja usług potwierdzania profilu zaufanego (PZ) dla klientów indywidualnych oraz w POZ,
a także obsługa świadczeniodawców.
W celu załatwienia spraw polecany jest kontakt telefoniczny, e-mailowy lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty:
- zaopatrzenie w wyroby medyczne - (B) 52 325 27 41, [email protected]; (T) 56 658 26 00, [email protected]; (W) 54 412 74 06, [email protected],
- leczenie uzdrowiskowe - (52) 325 29 25,
- Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego - (B) 52 325 29 00, [email protected]; (T) 56 658 26 00, [email protected]; (W) 54 412 74 14, [email protected],
- ubezpieczenie w NFZ - (B) 52 325 28 74; (T) 56 658 26 00; (W) 54 412 74 15,
- wnioski unijne/formularze UE/EFTA - (B) 52 325 28 78, [email protected]; (T) 56 658 26 00, [email protected]; (W) 54 412 74 16, [email protected],
- składanie skarg i wniosków - [email protected],
- zwrot kosztów leczenia poza granicami kraju - (52) 325 28 12, [email protected],
- ubezpieczenie dobrowolne - wniosek wyślij tradycyjną pocztą,
- ePUAP - (dla posiadaczy Profilu Zaufanego) - Identyfikator ePUAP: e2519etgwm.
Kontakty do sekretariatów:
- telefon: (B) 52 325 27 02; (T) 56 658 26 22; (W) 54 412 74 00,
- e-mail: (B) [email protected] (T) [email protected] (W) [email protected].
NFZ zachęca do korzystania z Telefonicznej Infolinii Pacjenta 800 190 590.