https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jaka będzie nowa trasa W-Z? Uwag jest sporo

Mateusz Mazur
W trzecim wariancie zaproponowano budowę nowej estakady w ciągu trasy W-Z. Ten pomysł jest jednak najdroższy
W trzecim wariancie zaproponowano budowę nowej estakady w ciągu trasy W-Z. Ten pomysł jest jednak najdroższy Fot. wizualizacja urzędu miasta
Niedługo wyniki konsultacji ws. przebudowy trasy Wschód-Zachód.

Konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy trasy W-Z na odcinku od Węzła Zachodniego przez ulice Pileckiego, Artyleryjską i Kamienną do Węzła Wschodniego trwały miesiąc i zakończyły się w połowie kwietnia. Jednak do tej pory nie poznaliśmy ich wyników. Drogowcy zostali bowiem zasypani pytaniami i wnioskami.

- W sumie wpłynęło do nas 137 kart konsultacyjnych. Uwagi złożyło 137 różnych osób w tym również stowarzyszeń - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Na jednej karcie śmiało mogło znaleźć się przynajmniej kilka propozycji. Niektórzy mieli jednak sporo do przekazania.

- Jedna z kart zawierała 49 postulatów - przyznaje rzecznik ZDMiKP.

Przez ostatnie miesiące trwała analiza każdego z postulatów. Materiał jest bardzo duży i stąd na razie brak oficjalnych informacji.

Jednak niedługo poznamy szczegóły i te propozycje, które zostały pozytywnie zaopiniowane.

Zobacz również: Wrócą zwolnienia za 100 procent dla służb mundurowych?

- Przed rozpoczęciem roku szkolnego powinniśmy zakończyć prace - twierdzi Krzysztof Kosiedowski.

Przypomnijmy, że w marcu tego roku przedstawiono trzy warianty przebudowy trasy W-Z. Różnią się one przede wszystkim skalą inwestycji.

Każdy wariant uwzględnia budowę drugiego mostu nad Brdą. Poza tym pierwszy pomysł zakłada modernizację skrzyżowań wzdłuż trasy, które na koniec znajdą się na jednym poziomie. W drugim wariancie zaplanowano wybudowanie węzłów dwupoziomowych. Trasa główna poprowadzona zostałaby tunelem pod ulicami poprzecznymi (Gdańską, Sułkowskiego i alejami Wyszyńskiego). W trzecim wariancie skrzyżowania również znalazłyby się na dwóch poziomach, lecz trasa W-Z wiodłaby nową estakadą. Poza tym koncepcja przewiduje modernizację Węzła Wschodniego oraz budowę wiaduktu przy zakładach Pesa.

Swoimi spostrzeżeniami podzieliło się już Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego. Miłośnicy komunikacji przychylają się najbardziej do drugiego wariantu. Zaproponowali natomiast, by pozostawić kawałek terenu na ulicy Artyleryjskiej, by w przyszłości połączyć torami tramwajowymi pętlę na Rycerskiej z ulicą Gdańską.

***

źródło: TVN Meteo Active/x-news

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Ghost

Ciekawe kiedy ta trasa powstanie. Oczywiście wolałbym, aby nie rezygnowano z dwupoziomowych skrzyżowań, ale domyślam się, że takie rozwiązania są bardzo kosztowne. Dla mnie akurat wydatki na infrastrukturę drogową w Bydgoszczy są jak najbardziej uzasadnione. Zwłaszcza trasa W-Z powinna być zrobiona dobrze. Tutaj nie powinno się oszczędzać.

a
alek

I po co konsultacje jak ZDMiKP wybierze wariant najbardziej oszczedny a zarazem niepraktyczny i uciazliwy dla wszytskich uczestnikow ruchu.,

Bydgoszcz to nie jest miasto powiatowe jak Nakło, czy Tuchola, czy nawet Inowrocław - tu musza byc rozwiazania jak dla duzego miasta - dwupoziomowe skryzowania a nie ronda na ktorych autobus ledwo co sie meisci.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska