Przedsiębiorstwa chcą budować w ramach swojej strony www interaktywne narzędzie komunikacji z klientem i coraz baczniejszą uwagę zwracają na potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych - wynika z badania Oferteo.pl. Rzadko z kolei decydują się na prowadzenie eksperckiego bloga tematycznego.
Zdecydowanie najczęściej firmy chcą budować stronę internetową od podstaw - wskazało tak 78 proc. z nich. Znacznie rzadziej przedsiębiorstwa decydują się na przebudowę już istniejącej strony (11 proc.). Samym projektem graficznym strony było zainteresowanych 3 proc. firm, 2 proc. potrzebowało tylko zakodowania strony www, a 6 proc. miało jeszcze innego rodzaju zlecenia.
Najczęściej przedmiotem zlecenia jest ogólna strona firmowa. Potrzebę jej stworzenia lub przebudowania zgłosiło 53 proc. badanych przez Oferteo.pl firm. Poza tym przedsiębiorstwa były zainteresowane m.in. przygotowaniem na ich potrzeby sklepu internetowego (9 proc. wskazań) czy serwisu tematycznego (7 proc.). Tylko 3 proc. z nich wskazało, że chce stworzyć firmowego bloga. Może być to o tyle zaskakujące, że blog uważany jest za jedno z podstawowych i najważniejszych narzędzi służących kreowaniu marki. Ponadto odpowiednio prowadzony blog ma istotne znaczenie pod kątem SEO.
Pytane firmy wskazywały też, jakie funkcjonalności chcą wdrożyć na swoich stronach. Najczęściej oczekiwana była możliwość edytowania strony przez firmę (23 proc.).
W dalszej kolejności przedsiębiorstwa wskazywały, że chciałyby, aby na stronie działał formularz kontaktowy (20 proc.), 10 proc. odpowiedzi dotyczyło możliwości rejestrowania się użytkowników, 8 proc. - umożliwienia im dodawania komentarzy, a 4 proc. – zbudowania forum.
Warto również zauważyć, że 17 proc. wskazań padło na przygotowanie wersji strony na urządzenia mobilne, a 6 proc. – na responsywność, czyli automatyczne dopasowanie strony do rozmiaru okna urządzenia.
