Zobacz wideo: Zmiany w prawie. Będzie teraz mniej wypadków na drogach?
W marcu 2020 roku raport o oddziaływaniu na środowisko trafił od wykonawcy dokumentacji obwodnicy na biurko burmistrza Kamienia Wojciecha Głomskiego. W tym wypadku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pełniła rolę organu uzgadniającego. Decyzja środowiskowa dla obwodnicy Kamienia leżała w gestii burmistrza.
Budowa obwodnicy Kamienia Krajeńskiego
Włodarz miasta po przeprowadzonej procedurze oceny oddziaływania na środowisko wydał decyzję o uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa obwodnicy Kamienia Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej nr 25” w wariancie W2B. Obwodnica będzie miała długość niespełna 2,5 km.
- Projektowany wariant W2B rozpoczyna się w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 25 i biegnie po zachodniej stronie miasta, włączając się ponownie do istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 25. W ramach inwestycji zostaną wybudowane skrzyżowania z drogami niższych klas technicznych, obiekt mostowy, odwodnienie, przebudowana zostanie infrastruktura kolidująca z inwestycją oraz wykonane zostanie oznakowanie pionowe i poziome elementów Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Obwodnica Kamienia Krajeńskiego powstanie w klasie technicznej GP (główna ruchu przyśpieszonego). Obciążenie nawierzchni powstałej drogi będzie wynosić 11,5 t/oś – wyjaśniają w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy.
Planowany termin ogłoszenia przetargu w systemie Projektuj i buduj to 2022 r.
Co dalej z decyzją środowiskową dla obwodnicy Sępólna?
To duży krok w kierunku wyprowadzenia ruchu tranzytowego z miasta, jednak jako jedna inwestycja traktowana jest budowa obwodnicy dla Kamienia i Sępólna Krajeńskiego. Przypomnijmy, że dla stolicy powiatu sępoleńskiego decyzję środowiskową wydaje RDOŚ w Bydgoszczy. Tej po wielu odwlekanych terminach nadal nie ma. Opóźnienia wynikają z przejścia obwodnicy prze użytek ekologiczny na działce w Sikorzu. Przebieg jednak został o kilkaset metrów odchylony w ten sposób, by użytku nie naruszać. Teraz ten wariant analizowany jest w RDOŚ.
-Aktualnie trwa przygotowanie uzupełnienia informacji - na wniosek Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy - zawartych w raporcie o oddziaływaniu na środowisko, w zakresie ponownego przeanalizowania wyboru wariantu, wykluczającego realizację zadania na terenie użytku ekologicznego – informował na naszych łamach Julian Drob, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Aktualny termin dla wydania decyzji środowiskowej dla obwodnicy Sępólna to 25 maja.
