Kolejne tramwaje Twisty z Pesy pojadą do Częstochowy. Umowa podpisana

(d-ka)
Pesa
15 stycznia podpisała z MPK Częstochowa kontrakt na dostarczenie 10 tramwajów dla tego miasta. Tak, jak w przypadku pierwszych dostaw pojazdów produkowanych od 2012 roku, znów pod Jasną Górę pojadą Twisty, bogatsze jednak o dodatkowe wyposażenie i układ rekuperacji energii elektrycznej.

W obecności Prezydenta Częstochowy Krzysztofa Matyjaszczyka umowę podpisali Mariusz Sikora, prezes MPK oraz Robert Szot, dyrektor marketingu Lekkich Pojazdów Szynowych Pesy. Wartość zamówienia to 89 mln 853 tys. złotych brutto, a na dostawę wszystkich 10 pojazdów PESA ma 24 miesiące od daty podpisania umowy.

Pesa ma szansę stanąć na nogi. Dostanie 200 mln zł pożyczki. Umowa podpisana

Tramwaj niskopodłogowy TWIST II produkcji PESA Bydgoszcz SA ze 100 proc. udziałem niskiej podłogi jest najnowszą propozycją firmy przygotowaną specjalnie dla potrzeb Częstochowy. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w czasie eksploatacji pojazdów wcześniejszych generacji.

TWIST II

jest trójczłonowym tramwajem, wyposażonym w cztery skrętne wózki jezdne z klasycznymi, osiowymi zestawami kołowymi. Konstrukcja ma wytrzymałość na ściskanie 400 kN co zgodnie z normą EN-12663 odpowiada klasie wytrzymałości PIV. Pojazd wyposażono w zderzaki o zwiększonym współczynniku pochłaniania energii, a kabina motorniczego tworzy tzw. klatkę bezpieczeństwa, co znacznie zmniejsza zagrożenie w czasie kolizji.

Ergonomiczne stanowisko pracy motorniczego jest klimatyzowane i wyposażone w pulpit z centralnym terminalem wielofunkcyjnym, co pozwala ograniczyć do minimum ilość przycisków.

W klimatyzowanym przedziale pasażerskim, wykonanym w układzie jednoprzestrzennym zastosowano wygodne wandaloodporne siedzenia, antypoślizgową wykładzinę podłogową, system dźwiękowej i wizualnej informacji dla pasażera.

Podłoga w strefie wejścia na wysokości 350 mm nad główką szyny oraz zamontowana w pojeździe rampa dla wózków dziecięcych i inwalidzkich pozwala korzystać z tramwaju osobom niepełnosprawnym na wózku inwalidzkim oraz usprawnia wymianę pasażerów.

Poczucie bezpieczeństwa pasażerów wzmacnia system monitoringu wizyjnego z systemem rejestracji obejmujący wnętrze części pasażerskiej, strefę znajdującą się bezpośrednio przed pojazdem, strefę z tyłu pojazdu, strefy boczne pojazdu i strefę pantografu.

Zastosowanie 7 drzwi – pięciu dwustrumieniowych i dwóch jednostrumieniowych umożliwia szybką i płynną wymianę pasażerów na przystankach.

Konstrukcja jezdna tramwaju oparta jest o cztery skrętne wózki posiadające dwa stopnie usprężynowania co korzystnie wpływa na zmniejszenie zużycia kół oraz torowiska a także znacząco podnosi komfort podróżowania.

Przekształtnikowy układ napędowy umożliwia rekuperację energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci lub gromadzenie w zasobnikach energii i wykorzystanie podczas rozruchu i przyspieszania, co w znacznym stopniu przyczynia się do obniżenia kosztów utrzymania tramwaju.

Bydgoska Pesa ma nowego prezesa. Roberta Świechowicza zastapił Krzysztof Sędzikowski

Bardzo istotnym atutem zastosowanego napędu jest możliwość przemieszczania pojazdu w warunkach awaryjnych przy wykorzystaniu energii zgromadzonej w zasobnikach energii. Szczególnie przydatne staje się to w przypadku zaniku prądu w sieci, gdy zachodzi potrzeba zjechania tramwaju ze skrzyżowania lub wjechania na torowisko nie posiadające trakcji (np. hala remontowa).

Bezpieczna jazda

Układ sterowania pojazdu umożliwia wykrywanie i likwidowanie poślizgów występujących podczas rozruchu i hamowania z wykorzystaniem dostępnych systemów między innymi układu piasecznic.

Elektroniczny rejestrator zdarzeń, rejestruje istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy parametry.

Diagnostyka on-line zapewniająca przesyłanie drogą bezprzewodową informacji o pracy tramwaju umożliwia kontrolowanie pracy tramwajów na trasie. Przy pomocy zwykłego komputera klasy PC z zajezdni dostępny jest podgląd i kontrola podstawowych podzespołów tramwaju oraz systemów bezpieczeństwa. Daje to niespotykane dotąd możliwości monitorowania stanu technicznego całej floty pojazdów będących na trasie.

Biedronka wycofuje jaja z chowu klatkowego

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
ben

Brawo PESA!