Uniwersytet Warszawski pragnie wyjść naprzeciw temu zjawisku i zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych, do zainteresowania się tym jednym z elementów otaczającej nas rzeczywistości. Efektem tego jest inicjatywa zorganizowania Konkursu Wiedzy o Mediach, którego celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej.
W Konkursie tym organizowanym przez Instytut Dziennikarstwa na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych wraz z 15 innymi uczelniami na terenie całego kraju uczestnicy - uczniowie szkół ponadgimnazjalnych - walczyć będą o 48 indeksów na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach, o cenne nagrody rzeczowe, ufundowane przez sponsorów oraz o starze
w redakcjach na terenie całego kraju. Patronat nad Konkursem objęła Minister Edukacji Narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska.
Konkurs ma charakter trzyetapowy.
Pierwszy - szkolny etap Konkursu - polega na wykonaniu przez uczniów pracy na jeden z podanych tematów i przesłaniu jej w odpowiednim terminie do właściwego Komitetu Okręgowego.
Prace wykonywane mogą być jedynie indywidualnie. Do drugiego etapu w każdym okręgu zakwalifikowanych zostanie 100 uczestników, których prace ocenione zostaną najwyżej.
Drugi - okręgowy etap Konkursu - odbywa się jednocześnie w 16 uczelniach na terenie kraju i polega na rozwiązaniu testu z zakresu wiedzy o mediach. 10 uczestników z każdego okręgu, którzy uzyskają najlepsze wyniki z testu, zakwalifikowanych zostaje do zawodów centralnych.
Trzeci - centralny etap Konkursu - odbywa się w Warszawie i jest dwuczęściowy.
W pierwszej części uczestnicy rozwiązują test z zakresu wiedzy o mediach. 48 uczestników, którzy uzyskają najlepsze wyniki, otrzymuje tytuł laureata konkursu. Laureaci, którzy w roku szkolnym,
w którym uzyskali ten tytuł są uczniami klas maturalnych mają prawo do nagród w postaci miejsc
na wyższe uczelnie zgodnie z określonymi zasadami, nagród rzeczowych oraz innych. Laureaci, którzy w roku uzyskania tytułu nie są uczniami klas maturalnych mają prawo jedynie do nagród rzeczowych
i innych. 12 uczestników konkursu, którzy uzyskają najwięcej punktów przechodzi do drugiej części etapu - quizu, który rozgrywany jest dnia następnego przy udziale publiczności. Zawodnicy biorący udział w quizie odpowiadają na pytania szczegółowe i walczą o miejsca premiowane nagrodami rzeczowymi.
Szczegółowe informacje, a wśród nich m.in. regulamin, zakres tematyczny i harmonogram znaleźć można na stronie http://kwm.id.uw.edu.pl.
Termin zgłaszania szkół do konkursu został przedłużony do 10 października 2014 r.
Główny Sponsor Konkursu - Sony zadeklarował nagrodę specjalną dla szkoły, z której najwięcej uczestników zakwalifikowanych zostanie do II etapu. Nagrodą tą jest zestaw multimedialny (tablica multimedialna + projektor).
Przystąp do konkursu: napisz esej, stwórz film, fotoreportaż lub fotokast na jeden z podanych tematów, a następnie sprawdź swe umiejętności i wiedzę podczas testu na etapie okręgowym i na etapie centralnym.
Czytaj e-wydanie »