https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kontrowersje wokół występu Chóru Armii Alexandra Pustovalova w Inowrocławiu. - Niech powiedzą, czy są za Putinem!

(dan)
Chór Armii Alexandra Pustovalova liczy około 60 artystów.
Chór Armii Alexandra Pustovalova liczy około 60 artystów. materiały promocyjne
- Niech artyści opowiedzą się wpierw czy są za Putinem, czy nie, a potem niech biorą się za śpiewanie w Polsce - apeluje nasz Czytelnik.

Występy Chóru Armii Alexandra Pustovalova kontrowersje budzą w całej Polsce. Organizowane są akcje protestacyjne. Niektórzy wzywają do bojkotu tych koncertów.

Protesty mają związek z aktualną sytuacją w Rosji i na Ukrainie. - Ten chór występuje w mundurach Armii Czerwonej z symboliką państwa totalitarnego, pod czerwoną gwiazdą. To jest element polityki militarnej prowadzonej przez Rosję - przekonuje w rozmowie z nami Piotr Tyma, prezes Związku Ukraińców w Polsce.

1 kwietnia chór ma wystąpić w Inowrocławiu. - Jeśli jest to chór rosyjski, to proponuję zbojkotować ten występ. Niech artyści opowiedzą się wpierw czy są za Putinem, czy nie, a potem niech biorą się za śpiewanie w Polsce - apeluje nasz Czytelnik.

Przeczytaj również: W samo południe: Maleńczuk grozi Putinowi bagnetem i techno

Dyrektor Grażyna Ozorowska podkreśla, że KCK nie jest organizatorem koncertu. - My tylko udostępniamy teatr na zasadzie wynajęcia. Byliśmy zaniepokojeni sytuacją polityczną na wschodzie. Dlatego zwróciliśmy się z prośbą do organizatora o wystawienie oświadczenia, które mogłoby uspokoić polskich widzów - opowiada pani dyrektor.

W oświadczeniu czytamy m. in., iż "wszyscy artyści chóru posiadają paszporty ukraińskie, jakiekolwiek utożsamianie ich z inną nacją jest błędne. Zaznaczamy również, że ich kostiumy sceniczne nie są mundurami wojskowymi, a tylko replikami oddającymi historyczną genezę. Repertuar wykonywany przez artystów jest powszechnie znany na całym świecie i wykonywany przez setki artystów tylko i wyłącznie z powodu niezaprzeczalnych wartości artystycznych".

Czytaj e-wydanie »

Zaplanuj wolny czas - koncerty, kluby, kino, wystawy, sport

Komentarze 36

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Artur
W dniu 19.03.2014 o 16:58, takijeden napisał:

A czy to,że niewielka część Rosjan jest taka jaka jest to oznacza że wszystkich trzeba potępiać? Chór Aleksandrowa jest daleki od polityki. W dodatku na każdym koncercie wykonuje także znane pieśni i piosenki z kraju w którym aktualnie przebywa...

 

Z pewnością jest daleki od polityki szczególnie zważywszy na fakt iż podlega rosyjskiemu ministerstwu obrony, chórzyści, występują w kopiach mundurów armii czerwonej a wielu z nich to żołnierze, ponadto w repertuarze mają m.in. sowieckie pieśni i marsze wojskowe. Już nie wspominając o historii chóru jak zagrzewał czerwonoarmistów do boju podczas II WŚ. A że tak spytam m.in. przeciwko komu? Co tez się wydarzyło 17 września 1939r.? Polacy szanujmy się , szanujmy naszych bohaterów i tych wszystkich którzy oddali życie abyśmy mogli dziś żyć w wolnej Polsce.

c
cobra
W dniu 21.03.2014 o 06:06, Rząd Polski to jaki jest? napisał:

A Polski rząd lubisz? Który dokręca śrubę dla ludzi zabierając coraz więcej dawnych przywilejów. Nawet zasiłek pogrzebowy okroili o połowę nie wspomnę o wydłużeniu wieku emerytalnego do 67r. życia. Kobiety są bardzo zadowolone z tego faktu wiem coś na ten temat buhahaha.

Nie, polskiego też nie lubię, amerykańskiego też nie, ani żydowskiego, ani niemieckiego....lubię natomiast taki rząd, w którym politycy nie biorą ani grosza a coś robią. W którymś z państw skandynawskich jest taki rząd....

 

Staram się być obiektywny i nie nakręcam się. Jeżeli czytam, że przyjeżdża chór, to wiem, że będzie koncert. To że ruski tłuką się ukraińcami, nie ma nic wspólnego z tym koncertem . I tyle.

 

Z resztą....Rosja...Ukraina....jeden pies.

R
Rząd Polski to jaki jest?

A Polski rząd lubisz? Który dokręca śrubę dla ludzi zabierając coraz więcej dawnych przywilejów. Nawet zasiłek pogrzebowy okroili o połowę nie wspomnę o wydłużeniu wieku emerytalnego do 67r. życia. Kobiety są bardzo zadowolone z tego faktu wiem coś na ten temat buhahaha.

c
cobra
W dniu 20.03.2014 o 15:48, Głupota i tyle napisał:

Niech odpowie mi ten człowiek na jedno pytanie ilu ilu to Polaków zginęło by w krematoryjnych piecach gdyby nie Armia Czerwona. 500 tyś, milion czy może 2 miliony? Jak było tak było ale za PRL nasze miasta pod rządami "okupanta" rosły w siłę taki Inowrocław prawie się potroił. A dzisiaj gdy jest wolność wyludniamy się na potęgę. Jaka tu jest logika chyba tylko taka, że za Radzieckiej okupacji mieliśmy więcej chęci do życia aniżeli teraz w "wolnej" Polsce.

No to żeś chłopie zabłysnął... :)

 

Twoje książki od historii są troche stare :)

 

Ja tam ruskiego rządu nie lubię, ale jestem świadomy na czym polega współpraca gospodarcza. Wiem również, że chór - to chór....

c
cobra
W dniu 20.03.2014 o 16:48, Gość napisał:

Masz rację. Dostajemy prezenty na przykład w postaci gazu bezpłatnego i nie umiemy tego docenić. Jak to przygłupy...

 

 

Sorry, nie rozumiem tej wypowiedzi, wiem natomiast, że ostatnio nasz kochany rząd zrobił ''prezent'' firmie Gazprom, umarzając im potężny dług.

Może dlatego ruski przymykają oko, że się Polska wtrąca do spraw rusko - ukraińskich :)

G
Gość
W dniu 20.03.2014 o 15:48, Głupota i tyle napisał:

Niech odpowie mi ten człowiek na jedno pytanie ilu ilu to Polaków zginęło by w krematoryjnych piecach gdyby nie Armia Czerwona. 500 tyś, milion czy może 2 miliony? Jak było tak było ale za PRL nasze miasta pod rządami "okupanta" rosły w siłę taki Inowrocław prawie się potroił. A dzisiaj gdy jest wolność wyludniamy się na potęgę. Jaka tu jest logika chyba tylko taka, że za Radzieckiej okupacji mieliśmy więcej chęci do życia aniżeli teraz w "wolnej" Polsce.

Ty się dowiedz, ilu zginęło, a nie ilu "by". Masz rację, twoja głupota aż boli. Wzruszająca samokrytyka.

G
Gość
W dniu 20.03.2014 o 14:25, cobra napisał:

Ty i Tobie podobne tępaki powinni zadać sobie pytanie.... ''Czy jadłem dzisiaj obiad, gotowany na rosyjskim gazie ?'' Smakował ?Nie przeszkadza, że gaz jest od Putina ? Nie przeszkadza, że gazociąg obsługują dzieci i wnuki sowieckiego okupanta ? Jak z Was tacy patrioci, to wpie****cie  zimną zupe i surowe mięso....jak neandertalczycy, którym dorównujecie poziomem intelektu.... Poj***by....

Masz rację. Dostajemy prezenty na przykład w postaci gazu bezpłatnego i nie umiemy tego docenić. Jak to przygłupy...

G
Gość
W dniu 20.03.2014 o 14:25, cobra napisał:

Ty i Tobie podobne tępaki powinni zadać sobie pytanie.... ''Czy jadłem dzisiaj obiad, gotowany na rosyjskim gazie ?'' Smakował ?Nie przeszkadza, że gaz jest od Putina ? Nie przeszkadza, że gazociąg obsługują dzieci i wnuki sowieckiego okupanta ? Jak z Was tacy patrioci, to wpie****cie  zimną zupe i surowe mięso....jak neandertalczycy, którym dorównujecie poziomem intelektu.... Poj***by....

Masz rację. Dostajemy prezenty na przykład w postaci gazu bezpłatnego i nie umiemy tego docenić. Jak to przygłupy...

G
Głupota i tyle

Niech odpowie mi ten człowiek na jedno pytanie ilu ilu to Polaków zginęło by w krematoryjnych piecach gdyby nie Armia Czerwona. 500 tyś, milion czy może 2 miliony? Jak było tak było ale za PRL nasze miasta pod rządami "okupanta" rosły w siłę taki Inowrocław prawie się potroił. A dzisiaj gdy jest wolność wyludniamy się na potęgę. Jaka tu jest logika chyba tylko taka, że za Radzieckiej okupacji mieliśmy więcej chęci do życia aniżeli teraz w "wolnej" Polsce.

D
Dość propagandy

Ten chór jest The Best. Wole słuchać ich pieśni aniżeli czytać tego typu artykuły. Sztuka jest sztuką i niech nie buntują nas przeciwko innym. Może ten pan też raczy się określić czy Bandera jest dla Ukraińców bohaterem czy szubrawcom przez którego ginęli niewinni Polacy?

c
cobra
W dniu 19.03.2014 o 08:39, Kuba napisał:

Od lat jestem zdumiony głupota Polaków. Zwłaszcza kiedy płacą następcom okupantów za słuchanie ich twórczości , Nawet kiedy ma to charakter prawie artystyczny. Może w takim razie posłuchać też, tak dla odmiany oddziału w mundurach Wermachtu śpiewającego "Heilli , heiloo...." albo jeszcze coś podobnego..? Przypominam, że armia sowiecka była takim samym okupantem jak niemiecka. Może US powinien zainteresować się organizatorami tych koncertów. A jeszcze jedno- chór propaguje ideologię komunistyczną i totalitarną. I co na to prokuratura?

 

Ty i Tobie podobne tępaki powinni zadać sobie pytanie....

 

''Czy jadłem dzisiaj obiad, gotowany na rosyjskim gazie ?''

 

Smakował ?

Nie przeszkadza, że gaz jest od Putina ? Nie przeszkadza, że gazociąg obsługują dzieci i wnuki sowieckiego okupanta ?

 

Jak z Was tacy patrioci, to wpie****cie  zimną zupe i surowe mięso.

...jak neandertalczycy, którym dorównujecie poziomem intelektu....

 

Poj***by....

A
AJWEN

Ale NASZ NARÓD POLSKI jest chory!!!!!!!!!!!!!!!Jak nie chcecie tego chóru to on pojedzie do FRANCJI!!!!Dlaczego u nas taka nienawiść!!!!POLSKA sklóca się z ROSJĄ na 150 lat!!!!!!A teraz placzemy ,że nasze towary ROSJA już nie chce!!!PUTINA moza obrazać ale zwyklych ROSJAN chyba nie!!!POLSKA to pempek EUROPY,wszędzie się pcha a potem zostaje SAMA !!!!!!!!!!!!!!!!!!

D
Dyrygent

Opowiadam się za Putinem, a teraz biorę się za śpiewanie w Polsce.  Dziękuję za brawa!

G
Gość
W dniu 19.03.2014 o 14:51, takijeden napisał:

Święte słowa,czy to,że w repertuarze mają pieśni Radzieckie z czasów II wojny światowej oznacza że są wyznawcami Stalina? Śpewają też przecież Czerwone maki na Monte Cassino i wiele innych pieśni z różnych krajów...

 

Szkoda Twojego pisania! Oszołomów  i tępaków do niczego nie przekonasz  mimo,że masz świętą  rację,Nie ma sensu dyskutować i zniżać się to ich poziomu.Daj sobie spokój.

K
KARAKAL

JAKI TO CHORY NASZ NAROD

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska