https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kosztowna pomyłka bydgoskich urzędników

Bogdan Dondajewski [email protected] tel. 52 32 63 150
Rewitalizacja lewego nabrzeża Brdy będzie kosztować 15 mln zł więcej niż planowano, a do tego potrwa o rok dłużej
Rewitalizacja lewego nabrzeża Brdy będzie kosztować 15 mln zł więcej niż planowano, a do tego potrwa o rok dłużej Jarosław Pruss
Ratusz błędnie oszacował koszty rewitalizacji blisko 4-kilometrowego odcinka bulwarów i nadbrzeży Brdy.

Cztery wyjątkowej urody przystanki tramwaju wodnego, nowe, stylizowane oświetlenie, rowerowe i piesze ścieżki, a do tego uzupełniające całość place zabaw, stylowe ławeczki, pomosty, na nowo zaprojektowana zieleń i cała gama obiektów tworzących tzw. infrastrukturę rekreacyjną. Taką perspektywę zawiera już prawie gotowy projekt miejskiego odcinka lewobrzeżnej Brdy.

Holendrzy sfinansują projekt koncepcji gospodarki wodnej

Bulwary o połowe droższe

Całość, kosztem nieco ponad 29 milionów złotych, miała cieszyć oczy bydgoszczan już w 2013 roku. - Niestety, najnowszy kosztorys inwestorski przekreśla te plany, bo według projektantów budowa będzie dłuższa i droższa o 15 milionów złotych - zdradza Izabela Szczesik-Zobek, szefowa wydziału rozwoju i strategii miasta.

Wzrost planowanych wydatków o ponad 50 procent, zwłaszcza przy tak dużej inwestycji, to duży błąd. Zwłaszcza, w kontekście dziurawego budżetu i niezwykle skromnych prognoz finansowych na kolejne lata.

Do tego w praktyce oznacza zmianę harmonogramu robót i wydłużenie ich aż do 2014 roku.
Lucyna Kojder-Szweda, odpowiedzialna za tę inwestycję zastępczyni byłego prezydenta Bydgoszczy, a obecnie kierowniczka wydziału inżyniera miasta tłumaczy, że nowa, wyższa cena projektu to efekt wypracowanych kompromisów z wodociągami, Eneą, właścicielami kilku innych podziemnych sieci, a na końcu także ze służbami konserwatorskimi.

- Pamiętajmy, że inwestycja obejmuje długi, ponad 4-kilometrowy odcinek, a nasze pierwsze wyliczenia powstały, gdy nie było żadnych projektów, czy nawet wstępnych przedmiarów - wyjaśnia.
Zaraz jednak dodaje, że przygotowania do rozpoczęcia prac idą zgodnie z planem. - Uregulowaliśmy już praktycznie wszystkie sprawy związane z własnością gruntów i jeszcze w tym roku rozpoczniemy przetarg na realizację pierwszego etapu inwestycji - mówi.

Trzy etapy inwestycji

Według zaproponowanego harmonogramu, obejmie on lewobrzeżny odcinek Brdy od wiaduktu kolejowego nad ulicą Unii Lubelskiej do mostów Solidarności. Będzie też najdłuższym etapem, bo dodatkowo obejmie budowę czterech przystanków tramwaju wodnego - na wysokości Astorii i PKS-u przy lewym oraz przy Łuczniczce i Rybim Rynku na prawym brzegu rzeki. Podczas jego realizacji powstaną też schody łączące ulicę Stary Port z bulwarem nad Brdą. Całość ma być gotowa do 2013 roku.

Drugi etap robót zaplanowano na lata 2013-14. Rewitalizacja obejmie wtedy - również lewy - odcinek od mostu Bernardyńskiego do dworca PKS.

Ostatnia część inwestycji - od PKS-u do mostu Pomorskiego - ma być realizowana już w 2014 roku.
Nowe plany wymagają jeszcze istotnych zmian w wieloletniej prognozie finansowej miasta i lokalnym programie rewitalizacji oraz ostatecznej zgody radnych.

Kolejne dwa miliony na Stary Rynek

Ale to nie jedyna zmiana w programie rewitalizacji. Niespodzianką jest bowiem przesunięcie z listy rezerwowej na priorytetową drugiego etapu rewitalizacji Starego Rynku - remont mostów: Sulimy-Kamińskiego, na ulicy Tamka i Mennica. Na te roboty Unia da nam ponad 5 mln złotych, ale z budżetu miasta trzeba będzie dołożyć kolejne 2 mln. W przypadku akceptacji będzie szansa, że zakończą się już w przyszłym roku.

Przypomnijmy, że wcześniej radni zgodzili się na pierwszy etap rewitalizacji Starego Rynku, czyli remont przyległych uliczek - również do 2012 roku.

Wciąż za to nie wiadomo, co z przebudową płyty głównej. Tu wciąż trwają prace projektowe i uzgodnienia z konserwatorem zabytków.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
soro..o
Trzyma Kojder i innych, tak jak piękna przydupasice kondoma, mirele...w promocji...Bo nie maja kadry na ich miejsce... Dalej promocja Bydgoszczy, bedzie wygladala jak za kondoma...dlugopisy, ulotki, plakaty, zero pomyslow. powodzonka
w
wszyscy ludzie prezydenta
Mhm a może prezydent Bruski wymieniłby już magiczne duo Szczesik-Zobek / Kojder-Szweda na kogoś kto nie ma problemów z liczeniem. Wcześniej ta sama ekipa lekko minęła się z terminem oddania MOK-u na Marcinkowskiego do użytku. Bo pomylić to się mozna powiedzmy o 5% a nie o 15 milionów.
w
wstyd mi za PO
Dlaczego nowy prezydent trzyma jeszcze tą POmyloną Kojer-Szwedę przydupaskę pomylonego KonDoma?
Przecież ta koBIta nie POtrafiła nawet przypilnować, żeby ławki przy ul. Mostowej odpowiednio zakonserwowano a co dopiero bardziej skomplokowane sprawy?

Czy przynależność partyjna to w dalszym ciągu główny atut w zatrudnianiu w urzędzie miasta,tak jak za czasów poprzednika pupila T.Piotrowskiej?
x
xyz
Urzędasy wszystko zniszczą ;/...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska