https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kotlarek: Obwodnica Bydgoszczy to lepsze rozwiązanie

(bog)
- Według naszych analiz najlepsza będzie obwodnica - mówi Zbigniew Kotlarek
- Według naszych analiz najlepsza będzie obwodnica - mówi Zbigniew Kotlarek Fot. jarosław pruss
Generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad potwierdził, że droga ekspresowa S5 na pewno powstanie do 2012 roku.

Dodał też, że najbardziej uzasadniona jest budowa obwodnicy Bydgoszczy.

Według przedstawionych analiz drogowców w 2020 roku natężenie ruchu na "piątce" przekroczy 50 tysięcy pojazdów na dobę. W przypadku postawienia na wariant zakładający budowę przejścia "piątki" przez środek Bydgoszczy konieczne będzie wtedy dobudowanie do niej trzeciego pasa w każdą stroną, a na to zwyczajnie w mieście nie ma miejsca.

Decyzja za 2-3 tygodnie
- Okaże się również, że trzeba wybudować obwodnicę, na którą nie dostaniemy już środków z Unii Europejskiej. Miasto się zakorkuje i rozpocznie się szukanie winnego. Dlatego stoję przed trudnym wyborem. Z jednej strony mam potrzeby miasta, a z drugiej wyniki analiz moich ekspertów - mówi Zbigniew Kotlarek, generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad, który zapowiada, że w ciągu dwóch-trzech tygodni podejmie ostateczną decyzję w sprawie przebiegu drogi S5.
Odpowiedzialność poniosą drogowcy

Dzisiaj konsultował ten temat z Rafałem Bruskim, kujawsko-pomorskim wojewodą. - Droga S5 jest inwestycją GDDKiA i to na jej dyrekcji będzie leżeć odpowiedzialność za podjęte decyzje. Dlatego przedstawiłem dyrektorowi wszystkie opinie, jakie zebrałem podczas konsultacji z mieszkańcami, radnymi Bydgoszczy i władzami gmin, na których droga miałaby powstać - mówi wojewoda.

Dwa warianty do wyboru
Przypomnijmy, że dyskusja na temat ewentualnego przebiegu trasy "piątki" trwa od kilku miesięcy. Główne różnice pomiędzy dwoma wariantami dotyczą okolic Bydgoszczy. Jeden zakłada przejście drogi przez środek Osielska i Bydgoszczy, a drugi budowę obwodnicy omijającej obydwie miejscowości.

Za pierwszym rozwiązaniem są władze Bydgoszczy i miejscowi drogowcy, którzy wierzą, że inwestycja rozwiąże problemy komunikacyjne miasta. Natomiast za drugim wariantem opowiadają się samorządowcy z Osielska oraz jego mieszkańcy. Przyłączyli się do nich mieszkańcy niektórych bydgoskich dzielnic, którzy jutro o godz. 14 zablokują na kilkanaście minut krajową "piątkę" w Osielsku.

Eksperci są za obwodnicą
Głos w sprawie zabrali też warszawscy eksperci działający w Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych przy GDDKiA, którzy jednoznacznie opowiedzieli się za budową północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy. Tymczasem bydgoski oddział drogowców od kilku miesięcy twierdził, że poprowadzenie drogi przez środek miasta jest jedyną słuszną koncepcją. Marek Kowalczyk, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA twierdził nawet, że jeśli nasilą się jakiekolwiek protesty w tej sprawie to "piątka" w ogóle nie powstanie.

- To było nieporozumienie - broni dyrektora Rafał Bruski. - Pan Kowalczyk miał uzasadnione obawy, które wynikały z prognoz małego natężenia ruchu na obwodnicy.

Decyzja, którą podejmie generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad, choć nie ostateczna, będzie już wiążąca. Wojewoda zapowiedział bowiem, że ją poprze.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
andy34
Proszę Szanownych Państwa o drobne zastanowienie. Rozważając słuszność czy niesłuszność S5 przez miasto pomyslmy o jednej rzeczy. Czy uważacie Państwo że ulica Wyszyńskiego w takim kształcie jak dziś (dwa pasy w jedną i dwa w drugą) ma szanse bytu przez choćby następne 5 lat? A może 10 lat? Zachecam do odwiedzenia stron informujących o ilości aut na jednego mieszkańca w Bydgoszczy, szczególnie zachęcam do zwrócenia uwagi jak kolosalny przyrost miał miejsce w ciągu ostatnich pięciu lat. Drodzy Państwo, zostawmy TIRy w spokoju. Sami zakorkujemy Bydgoszcz - osobówkami. Proszę odwiedzić Wydział Rejestracji Samochodów w Urzędzie Miejskim w Bydgoszczy. Niech się Państwo nie łudzą, za 5 lat Wyszyńskiego i inne ulice będą nieprzejezdne - tyle aut osobowych przybywa. To nie są żarty. Dwa pasy w jedną i w drugą stronę to w dzisiejszych czasach realna sprawa w Nakle czy w Chojnicach. W Bydgoszczy to jest po prostu kpina. Ludzie! Gdzie my zyjemy? na Księżycu? Rozejrzyjmy się dookoła. Ulica Wyszyńskiego z dwoma pasami w jedną i w drugą była dobra za komuny, gdzie jedna syrenka przejeżdżała na minutę. W mojej ocenie, jeśli dziś nie ma tam być S5-tki, to bez czterech pasów w każdą stronę za 10 lat miasto zablokują osobówki! TIRY niech jeżdżą obwodnicą, a my i tak miasto zakorkujemy! Dwa pasy! Śmiech na sali. Do domu, Panie i Panowie. Do domu. Z mysleniem wyprzedzającym rzeczywistość o parę miesięcy. Do domu. Na takim mysleniu bazuje Poska. Na krótką metę. A ci z Państwa którzy mieszkają przy Wyszyńskiego, niech stamtąd się wyprowadzają. W Paryżu przy autostradach (w miescie!) mieszkają najbiedniejsi, często imigranci. Paryż i inne miasta nie uchronił się przed zwiększaniem ruchliwości ulic wewnątrz aglomeracji. A Państwo sądzą że nasza kochana Bydgoszcz jest tak solidnie ręką Boską chroniona, że w cudowny sposób senatorowie, posłowie, czy kto tam jeszcze znajdą dla naszego miasta lepszy pomysł? Bo niby nasza Bydgoszcz żyje w innej rzeczywistości i w innych czasach niż Berlin, Warszawa, Madryt czy inne miasta które zmuszone zostały do prowadzenia tras zarowno przez miasto jak i poza nim. Ludzie! Bez obwodnicy dookoła Bydgoszczy dla wszelkich aut tranzytowych i bez cztreopasmowej trasy ulicą Wyszyńskiego załatwione mamy zakorkowanie miasta za 5-10 lat. Jak w Banku. Ja Państwu tego nie obiecuję. Obiecuje to czysta arytmetyka. I rachunek prawdopodobieństwa. Liczba rejestrowanych aut w Bydgoszczy nie będzie maleć. Niech się Państwo nie łudzą.
z
zosia
Mieszkam na Osowej Górze przy ulicy Grunwaldzkiej-mamy dość oglądania wszelkich pojazdów w ciągu całego dnia i nocy,
które niszczą nasze zdrowie i domy.W ciągu całego dnia występują utrudnienia w poruszaniu się pojazdów,które stoją
w "korkach" a dojazd do przychodni lekarskiej w centrum miasta to "droga przez mękę" dla osób starszych.
Będę wdzięczna Dyrektorowi Generalnemu z Warszawy za właściwą decyzję obwodnicy północno-zachodniej .
Tylko w/w obwodnica spełni oczekiwania moje i mieszkańców dzielnicy Osowa Góra.
l
lucluc
Władza w stolicy oraz mieszkańcy Bydgoszczy wiedzą co jest lepsze,tylko radni tego miasta są innego zdania.
W czyim imieniu Oni działaja,chyba tylko w swoim.W pełni popieram obwodnicę północno-zachodnią.
~bydgoszczanin~
Moniko jestem z tobą!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak wygląda ekran dzwiękochłonny to wystarczy wyjechać z Bydgoszcy w kierunku Stryszka. Tam po lewej stronie jest domek w lesie przy jezdni chroniony ekranem - to pryszcz na d...e projektantów drogowych i mądrali którzy wiedzą wszystko naj....
To wszystko odbywa sie kosztem mieszkańców przyległych ulic dla nas pozostaje smród spalin, hałas TIR-ów w dzień i w nocy.
m
monika
Najwidoczniej bydgoscy radni i Ty nie wiesz co jest lepsze dla Bydgoszczan i mieszkańców Osielska,
bo wg mnie eskakady oraz tunele przez srodek miasta brzmi jak s-f.
Obwodnica odciązy ruch w miascie od tranzytu. I niech tu nie padają
argumenty że tranzyt to tylko 10 %, bo jak sobie staniemy na Wyszyńskiego,
czy na drodze w Osielku to zauwazymy ile tak naprawdę cieżarówek
i osobowych samochodów na obcych rejestracjach przemieża tą drogą.
Droga w wariancie I doprowadzi do zwiększenia ruchu w miescie,
poza tym hałas i spaliny. To jakiś koszmar.Pomyslmy troszke !!!
Wystarczy popatrzeć w przyszłość. OBWODNICA TO NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE.
A co do inwestycji w miescie, to niech moze lepiej naprawią najpierw ulice w miescie,
na których jest pełno dziur i wystających studzienek, a nie bierzecie się za budowę
nowej drogi przez srodek Bydgoszczy. Ze niby komu ona ulatwi zycie? Zmotoryzowanym?
A co ze zwykłymi ludzmi, którzy będą mieszkać prz tej drodze? CZy im to ułatwi zycie?
Srodek miasta, a za moim oknem ekran dziwiękoszczelny.
Niedość, że jest teraz spory ruch w miescie to jeszcze widok z okan bylby do d...
Radni powinni się opanować i reszta zwolenników warianu I.
k
kierowca
Uważam, że wszystkie miasta powinny mieć w pierwszej kolejności Obwodnice w postaci "KOŁA" poza rogatkami miasta. Następnie powinno budować się obwodnice w postaci ala "KÓŁ" łączące ważne osiedla mieszkaniowe i inne ważne obiekty użyteczności publicznej (jak: dworce, lotniska, kina, czy teatry itp.), żby bezkolizyjnie między tymi miejscami się poruszać. patrz. plan miasta np. Paryża
pozdrawiam pa
m
marco
Może dyrektor Kotlarek nauczy czegoś naszych bydgoskich drogowych geniuszy
P
Piotr
Rozsądek zwyciężył! Kilkadziesiąt tysięcy samochodów dziennie ominie miasto. Bydgoszczanie wreszcie zostaną uwolnieni od uciążliwego tranzytu. Korzyści będą odczuwalne w całym mieście - obwodnica ułatwi dojazd do zachodnich dzielnic miasta i przejmie ruch na drodze krajowej nr 25.
J
JAH
Znowu w Warszawie zdecydują co jest lepsze dla Bydgoszczy . Poseł Walkowiak może sobie pogratulować miasta już na zawsze zakorkowanego .

Wybrane dla Ciebie

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

215 zł miesięcznie za nadciśnienie. W tych sytuacjach możesz otrzymać zasiłek

215 zł miesięcznie za nadciśnienie. W tych sytuacjach możesz otrzymać zasiłek

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska