https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kujawsko-Pomorskie. PKP PLK modernizują tory i przystanki kolejowe

Marek Weckwerth
Opracowanie:
Podróżni korzystają już z nowego peronu w Wiktorowie na linii z Kutna do Torunia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na prace na linii około 200 mln zł ze środków budżetowych. Ostatnio wykonane zadanie warte jest blisko 39 mln zł.

Zobacz wideo: Torowisko na Kujawskiej z najdłuższym muralem w Bydgoszczy

Jak wyjaśnia nam Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - podróżni korzystają już z przebudowanego peronu nr 2 na przystanku Wiktorowo. Wyższa konstrukcja zapewnia łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania mają wygodniejsze dojście pochylnią.

W nawierzchni peronu zamontowano płyty antypoślizgowe oraz ścieżki naprowadzające. Estetyczna, nowa wiata zapewnia ochronę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Gabloty informacyjne i oznakowanie ułatwiają orientację na przystanku. Pociągi między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami jeżdżą nowym torem z wymienioną siecią trakcyjną. Wszystkie prace w ramach trzeciego etapu modernizacji linii (nr 18) zostały zakończone. Wartość robót to blisko 39 mln zł netto.

Będą kolejne prace na odcinku Ostrowy – Toruń Główny

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do czwartego etapu prac. Analizowane są złożone w przetargu ofert. Zakres planowanych prac obejmuje m. in. modernizację torów na wybranych odcinkach między Ostrowami a Toruniem Głównym.

Kolej w Toruniu bliżej pasażera – powstanie nowy przystanek Toruń Mokre

Prace na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych w Otłoczynie (ul. Sosnowa oraz ul. Toruńska) oraz dodatkowe zabezpieczenia (rogatki) i monitoring na dwóch przejściach dla pieszych w Toruniu (ul. Rypińska – Lipnowska oraz ul. Rudacka – Grzybowa) zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Prace zostaną zrealizowane do grudnia 2023 r.

Dodatkowe zabezpieczenia na przejazdach

W 2019 r. zakończył się drugi etap projektu. Przebudowano trzy perony na stacji Kaliska Kujawskie oraz peron nr 1 na przystanku Wiktorowo. Wymieniono tory wraz z siecią trakcyjną w torze nr 1 na szlaku Kaliska Kujawskie – Czerniewice.

Nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym zabudowane na odcinku Ostrowy – Włocławek zwiększyły przepustowość i zapewniły bezpieczeństwo pociągów na szlaku. Wyremontowano most nad rzeką Lubienką. Na 8 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowe rogatki, sygnalizatory dźwiękowe i świetlne oraz nawierzchnię. Na prace przeznaczono 81 mln zł netto.

Pociągi pomkną teraz szybciej towarową obwodnicą Bydgoszczy

W latach 2016-2018 zrealizowano pierwszy etap projektu. Na 30-kilometrowym odcinku między Włocławkiem Brzezie a Aleksandrowem Kujawskim wymieniono tory i sieć trakcyjną. Podróżni korzystają z przebudowanych, wygodnych peronów w Lubaniu, Nieszawie Waganiec i Turznie Kujawskim.

Wyremontowano 18 obiektów inżynieryjnych oraz przebudowano układ torowy stacji Nieszawa Waganiec. Na 13 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nową sygnalizację, co zwiększyło poziom bezpieczeństwa na styku torów i dróg. Prace o wartości 77 mln zł netto.

Po zakończeniu wszystkich robót pociągi pasażerskie pojadą na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice z prędkością do 160 km/h, zamiast obecnych 120 km/h, a składy towarowe 120 km/h, zamiast 80 km/h. Projekt „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” finansowany jest ze środków budżetowych.

To też może Cię zainteresować

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska