Zobacz wideo: Torowisko na Kujawskiej z najdłuższym muralem w Bydgoszczy
Jak wyjaśnia nam Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - podróżni korzystają już z przebudowanego peronu nr 2 na przystanku Wiktorowo. Wyższa konstrukcja zapewnia łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania mają wygodniejsze dojście pochylnią.
W nawierzchni peronu zamontowano płyty antypoślizgowe oraz ścieżki naprowadzające. Estetyczna, nowa wiata zapewnia ochronę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Gabloty informacyjne i oznakowanie ułatwiają orientację na przystanku. Pociągi między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami jeżdżą nowym torem z wymienioną siecią trakcyjną. Wszystkie prace w ramach trzeciego etapu modernizacji linii (nr 18) zostały zakończone. Wartość robót to blisko 39 mln zł netto.
Będą kolejne prace na odcinku Ostrowy – Toruń Główny
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do czwartego etapu prac. Analizowane są złożone w przetargu ofert. Zakres planowanych prac obejmuje m. in. modernizację torów na wybranych odcinkach między Ostrowami a Toruniem Głównym.
Kolej w Toruniu bliżej pasażera – powstanie nowy przystanek Toruń Mokre
Prace na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych w Otłoczynie (ul. Sosnowa oraz ul. Toruńska) oraz dodatkowe zabezpieczenia (rogatki) i monitoring na dwóch przejściach dla pieszych w Toruniu (ul. Rypińska – Lipnowska oraz ul. Rudacka – Grzybowa) zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Prace zostaną zrealizowane do grudnia 2023 r.
Dodatkowe zabezpieczenia na przejazdach
W 2019 r. zakończył się drugi etap projektu. Przebudowano trzy perony na stacji Kaliska Kujawskie oraz peron nr 1 na przystanku Wiktorowo. Wymieniono tory wraz z siecią trakcyjną w torze nr 1 na szlaku Kaliska Kujawskie – Czerniewice.
Nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym zabudowane na odcinku Ostrowy – Włocławek zwiększyły przepustowość i zapewniły bezpieczeństwo pociągów na szlaku. Wyremontowano most nad rzeką Lubienką. Na 8 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowe rogatki, sygnalizatory dźwiękowe i świetlne oraz nawierzchnię. Na prace przeznaczono 81 mln zł netto.
Pociągi pomkną teraz szybciej towarową obwodnicą Bydgoszczy
W latach 2016-2018 zrealizowano pierwszy etap projektu. Na 30-kilometrowym odcinku między Włocławkiem Brzezie a Aleksandrowem Kujawskim wymieniono tory i sieć trakcyjną. Podróżni korzystają z przebudowanych, wygodnych peronów w Lubaniu, Nieszawie Waganiec i Turznie Kujawskim.
Wyremontowano 18 obiektów inżynieryjnych oraz przebudowano układ torowy stacji Nieszawa Waganiec. Na 13 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nową sygnalizację, co zwiększyło poziom bezpieczeństwa na styku torów i dróg. Prace o wartości 77 mln zł netto.
Po zakończeniu wszystkich robót pociągi pasażerskie pojadą na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice z prędkością do 160 km/h, zamiast obecnych 120 km/h, a składy towarowe 120 km/h, zamiast 80 km/h. Projekt „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” finansowany jest ze środków budżetowych.
To też może Cię zainteresować
