Spółka Swiss-Med zapraszała na spotkania pod pretekstem debaty o zdrowym stylu życia. Każda przybyła para miała otrzymać wielofunkcyjny, automatyczny ekspres do kawy. W rzeczywistości spotkanie było prezentacją, na której prowadzono sprzedaż produktów, a obiecany prezent okazywał się kawiarką lub ekspresem przelewowym o wartości co najwyżej kilkudziesięciu złotych.
Jak informuje UOKiK, podczas pokazów Swiss-Med kusił też „wyjątkowymi promocjami”, np. zestaw z pościelą wełnianą i pięcioma innymi urządzeniami takimi jak odkurzacz czy mata masująca oferował za 10,5 tys. zł, podczas gdy produkty te kupowane osobno rzekomo miały kosztować ponad 45 tys. zł.
Sprawdź też:
Firma prowadziła jednak sprzedaż wyłącznie w zestawach, a ceny pojedynczych produktów umieszczono jedynie na stronie internetowej, za pomocą której nie można było dokonać zakupów. Ponadto były wielokrotnie zawyżone w stosunku do cen rynkowych.
Zobacz wideo:

Na spółkę Swiss-Med prezes UOKiK nałożył karę finansową w wysokości 1,6 mln zł za nieuczciwe praktyki rynkowe – wprowadzanie konsumentów w błąd i obiecywanie im nieistniejących korzyści.
- Nie ma mojej zgody na manipulowanie konsumentami, oferowanie im za 10 tys. zł produktów, które na rynku mogliby kupić za ułamek tej kwoty i jeszcze przedstawianie tego jako wyjątkowej okazji. Takie praktyki są absolutnie bezprawne i krzywdzące dla konsumentów. Nie ma mowy o jakiejkolwiek tolerancji czy taryfie ulgowej dla nieuczciwych przedsiębiorców organizujących pokazy handlowe – zapowiedział Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Prezes UOKiK nakazał spółce natychmiastowe zaprzestanie stosowania kwestionowanych praktyk i poinformowanie poszkodowanych konsumentów o decyzji. To kolejna już w ostatnim czasie wysoka kara za pokazy – w lipcu Tomasz Chróstny nałożył na firmę Comfort Med+ sankcje w wysokości ponad 3,5 mln zł.
Seniorze, jeśli zostałeś zwabiony na pokaz handlowy i namówiony na zakup prezentowanych produktów, pamiętaj, że możesz w ciągu 14 dni odstąpić od umowy. Wystarczyć, że wyślesz do firmy stosowny formularz, który dostępny jest na stronie prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Nie musisz podawać powodu rezygnacji, nie poniesiesz też kosztów – poza opłatą za odesłanie zakupów. Po bezpłatną poradę prawną zadzwoń pod numer infolinii konsumenckiej 801 440 220 lub 22 290 89 16 albo napisz na adres: [email protected]. Pomocą służą też rzecznicy konsumentów, którzy działają w każdym powiecie.
ZOBACZ TEŻ:
Tyle naprawdę dostają na konto emeryci i renciści. Zaglądamy...