To pierwsze wrażenie z jazdy musą, która równo rok temu weszła nieco odmłodzona na rynek.
Z Carlą Bruni
Głośno było wtedy o niej, bo do promocji wynajęto eksmodelkę i piosenkarkę Carlę Bruni, która krótko po promocji lanci pojawiła się u boku świeżo rozwiedzionego i wybranego prezydentem Francji Sarkozego.
Lancia w Polsce kojarzy się z wyścigami samochodowymi i autami służbowymi ministrów z lat 80. Uchodzi za markę eksluzywną i drogą. I chyba z tej przyczyny młodsze siostry dawnych limuzyn z trudem przebijają się dziś na polski rynek. A szkoda. Bo - miałem dotąd okazję jeździć lancią ypsilon i musą - warte są pieniędzy, za które można auta tej marki kupić.
Bo - to warto odnotować - nie ma opcji: lancia bez klimatyzacji, wspomagania kierownicy, podnoszonych elektrycznie przednich szyb, komputera pokładowego, bez poduszek dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD, czy regulacji fotela kierownicy. Wszystko to jest w każdej opcji . Nie ma musy ubogo wyposażonej.
Już za 41.900 zł
Najtańsza wersja tego modelu kosztuje 49.900 zł, ale można jeszcze kupić ubiegłoroczne musy za 41.900 zł.
Trzeba przyznać, że to bardzo korzystna cena za auto wygodne, wręcz komfortowe, również dla siedzących z tyłu, przy czym dopracowane stylistycznie w każdym calu, piękne. Bo taka jest lancia musa.
Gdyby tylko bardzo wygodne fotele zmieniono na nieco bardziej kubełkowe, lepiej trzymające na zakrętach. Ale to już kwestia gustu i przyzwyczajeń kierowcy.
Pojemny bagażnik
Kufer ma pojemność 400 litrów. Nie jest więc mały. Bez problemu można go powiększyć przesuwając tylne siedzenia, w których można też regulować kąt pochylenia oparć. Jest to więc niezłe auto na rodzinne wycieczki.
Można wybrać pięć silników benzynowych i diesli. Benzynowe mają po 1.4 litra pojemności i mocy od 77 do 95 KM.
Najsłabsze rozpędzają musę do "setki" w 13,6 sek.
Można też wybrać diesle - multijet 1.3 litra o mocy 70 i 90 KM oraz 100-konny multijet 1.9 litra.
Dwa najmocniejsze diesle oraz 95-konny benzynowy może być wyposażony w automatyczną skrzynią biegów.
Co ważne - musa jest autem bardzo dobrze wyciszonym.
Najsłabsza musa rozwija prędkość maksymalną 163 km/godz., najmocniejszy multijet - 179 km/godz. Benzynowy 1.4 w cyklu miejskim zużywa 7,9 l paliwa, w trasie 5,2, średnio 6,2 .
Multijet 1.3 jest mistrzem oszczędności. W cyklu miejskim potrafi spalić poniżej 6 litrów oleju napędowego, w trasie - poniżej 4 litrów, w tzw. cyklu mieszanym - 4,6 litra.
Oszczędny jest też 1.9 multijet: w mieście zużywa 6,5 l, w trasie 4,4, średnio 5,2 l. Takie wartości podaje producent lancii musy.
