Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Letnie branie i płacenie. Skarpetki i majtki za złotówkę, koszulka za dychę, a lodówka za 370

Katarzyna Piojda, [email protected]
Okazja kusi na ulicy. Wszędzie z witryn zerkają plakaty z napisem "Wyprzedaż", "Przecena", "Okazja" albo "Tanio". Tanio może jest, ale czy okazyjnie?
Okazja kusi na ulicy. Wszędzie z witryn zerkają plakaty z napisem "Wyprzedaż", "Przecena", "Okazja" albo "Tanio". Tanio może jest, ale czy okazyjnie? Dariusz Bloch
Ceny fajne. Majtki za złotówkę. Skarpetki - tyle samo. Trampki za dychę. W tej samej cenie koszulka sportowa. Czajnik za 20 złotych. Patelnia - 25.

Przeceny są spore. Lalka, za którą przepadają kilkuletnie dziewczynki, kosztowała 149 złotych, a teraz 49. Gra planszowa wcześniej była po 89 złotych, a teraz równo po 20. Nie tylko odzież i zabawki są w niższych cenach. 

Sprzęty rtv i agd też. Choćby lodówki. Najtańsze można teraz dostać za 370 złotych. - Tyle kosztuje obiad dla czterech osób w jednej z najdroższych restauracji w mieście - porównują niektórzy.
Ale z wyprzedaży korzystają. Prawie we wszystkich marketach i innych sklepach trwają ostatnie wyprzedaże. Dla niektórych to półmetek akcji, rozpoczętych w pierwszych dniach lipca. 

Sprzedawcy robią przeceny przecen. Chętni na okazje są. Widać po pełnych koszykach i kolejkach do kasy. W tygodniu nie ma tłumów, jak na otwarciu nowego sklepu, ale handlowcy nie mogą narzekać na brak ruchu w interesie. To jednak okazje rozciągnięte w czasie. Trwają nie dzień, nie tydzień, tylko nawet dwa miesiące. Im bliżej ich końca, tym większe zniżki.  Na okazjach można jednak stracić. Na przykład ci, którzy pochopnie decydują. Kupują niepotrzebne rzeczy. 

Adam Musielewicz, socjolog z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego: - Wyprzedaż stanowi dobrą ofertę marketingową. Zdarza się, że rzeczy przecenione przecenionymi jeszcze nie są, ale skoro klient już wszedł do sklepu, to przeważnie kupi. Iluzorycznie niska cena nie oznacza również, że sprzedawca na tym nie zarabia, bo przecież zarabia. Doktor kontynuuje: - Ludzie czekają na wyprzedaże, bo wówczas mogą kupić to, na co wcześniej nie było ich stać. Dowartościowują się tym, że kupili okazyjnie. 

Jak wygląda kwestia zwrotu produktów kupionych na przecenie? - W tym przypadku wyłącznie od woli sprzedawcy, tj. danego sklepu, zależy to, czy przyjmie z powrotem przeceniony produkt, ponieważ sklep nie ma takiego obowiązku, który wynikałby z przepisów prawa - wyjaśnia Rafał Stępniewski, ekspert z portalu Rzetelnyregulamin.pl. - Sklep dopuszczający taką możliwość może jednak wprowadzić dodatkowe obowiązki, np. konieczność zachowania przez klienta oryginalnego opakowania. 

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska