Marka Lexus ma coraz mocniejszą pozycję na europejskim rynku. W pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku klienci w tym regionie kupili 41 251 samochodów Lexusa, co jest wynikiem aż o 21% lepszym od uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zdecydowana większość nabywców, bo aż 90% zdecydowała się na nisko- lub bezemisyjne napędy, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) ten odsetek sięgnął niemal 100%. Od stycznia do czerwca sprzedano 37 099 Lexusów z napędem hybrydowym, hybrydą plug-in oraz z napędem elektrycznym na baterie (+27% wzrostu rok do roku).

Marka ma kompletną ofertę samochodów z nadwoziami typu crossover i SUV, które są najchętniej wybierane przez europejskich klientów. Do uznanych na rynku modeli UX, NX i RX w 2024 roku dołączył miejski crossover z napędem hybrydowym, czyli LBX, który został świetnie przyjęty przez kupujących oraz branżowych ekspertów. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedano w Europie już 8719 egzemplarzy tego modelu, który z miejsca stał się drugim najpopularniejszym autem marki w Europie.
Niezmiennie najpopularniejszym autem Lexusa na rynku europejskim jest NX. W pierwszym półroczu klienci kupili 13 341 egzemplarzy tego auta (+13%). Na klasyczną hybrydę zdecydowało się 8496 klientów, a 4446 aut to NX 450h+ z bardzo wydajną hybrydą plug-in, która pozwala na przejechanie nawet do 98 km w trybie elektrycznym.
Za modelami NX i LBX uplasował się reprezentujący segment E-SUV Premium RX. W pierwszych sześciu miesiącach sprzedano 7018 egzemplarzy tego modelu. Samochody z klasyczną hybrydą (RX 350h) lub nową, mocną hybrydą z turbodoładowanym silnikiem i napędem 4x4 DIRECT4 (RX 500h) sprzedały się w liczbie 3195 egzemplarzy, a 2176 aut to RX 450h+, czyli hybryda plug-in.
Wynik 5349 sprzedanych egzemplarzy osiągnął model UX, w którym w tym roku zadebiutowała hybryda piątej generacji o mocy 199 KM. Na ten rodzaj napędu zdecydowało się 4216 kupujących, a 984 sprzedane auta to UX 300e, czyli wariant elektryczny z baterią o pojemności 72,8 kWh. Najpopularniejszym autem elektrycznym marki w Europie jest model RZ. Auto, które oferowane jest w dwóch wariantach mocy, sprzedano w liczbie 2033 egzemplarzy.
Najpopularniejszą limuzyną marki w Europie pozostaje model ES. Z 2868 sprzedanych od stycznia do czerwca aut zdecydowana większość (2519 egz.) to samochody z oszczędnym i niezawodnym napędem hybrydowym.
Wyniki sprzedaży Lexusa w Europie po pierwszej połowie 2024 roku:
LEXUS | 41 251 |
NX (wszystkie napędy) | 13 341 |
NX Hybrid | 8496 |
NX PHEV | 4446 |
UX (wszystkie napędy) | 5349 |
UX Hybrid | 4216 |
UX EV | 984 |
RX (wszystkie napędy) | 7018 |
RX Hybrid | 3195 |
RX PHEV | 2176 |
LBX | 8719 |
RZ | 2033 |
IS (wszystkie napędy) | 29 |
ES (wszystkie napędy) | 2868 |
ES Hybrid | 2519 |
LS (wszystkie napędy) | 46 |
LS Hybrid | 46 |
RC (wszystkie napędy) | 30 |
LC (wszystkie napędy) | 286 |
LC Hybrid | 11 |
GX | 174 |
LX | 1100 |
Inne modele | 258 |
