Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Liczę na aktywność singli - rozmowa z Radkiem Kłosińskim, który wymyślił serwis www.kto-leci.pl

Teskt i Fot. Agnieszka Domka-Rybka [email protected] Tel. 052 326 31 86
Radosław Kłosiński obiera nagrodę główną, czyli laptopa
Radosław Kłosiński obiera nagrodę główną, czyli laptopa
Liczę w szczególności na aktywność singli, którzy będą mogli wybrać się w podróż już nie sami...a może będzie to początek długiej znajomości... tego im życzę:) - Rozmowa z Radosławem Kłosińskim, zwycięzcą konkursu na najlepszy biznesplan - "Mój Spin off, mój spin out"


- Co to konkretnie będzie za biznes www. kto-leci.pl?

- Kto-leci.pl będzie serwisem internetowym skierowanym dla polskich turystów wyjeżdżających na zagraniczne wycieczki, za pośrednictwem biur podróży (touroperatorów).

Jak sama nazwa serwisu wskazuje, użytkownicy będą mogli sprawdzić, z kim lecą na wakacje lub dopasować swoje plany dotyczące wyjazdu pod odpowiadającą im grupę społeczeństwa. Rdzeniem serwisu będą: wyszukiwarka "kto leci" - dla osób, które zakupiły już wycieczkę i chcą sprawdzić z kim lecą na wypoczynek oraz wyszukiwarka "z kim chce lecieć" - dla osób, które dopiero planują wyjazd turystyczny i chcą dopasować go pod odpowiadającą im grupę społeczeństwa.

Oprócz informacji dotyczących uczestników danej wycieczki, serwis będzie umożliwiał m. in. nawiązywanie znajomości między internautami, wymianę informacji i opinii na temat regionów turystycznych oraz obiektów hotelowych, jak również archiwizowanie zdjęć z odbytych wyjazdów.

- Skąd pomysł na taki biznes?

- Decydując się na serwis, wziąłem pod uwagę między innymi znajomość branży turystycznej, mam dwuletnie doświadczenie jako specjalista ds. sprzedaży w jednym z największych polskich internetowych biur podróży.jakie są zachowania i preferencje polskich turystów-internautów.

Ponadto pisząc prace najpierw licencjacką, a aktualnie magisterską (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy-red.), prowadziłem badania dynamicznego rozwoju internetu oraz serwisów skupiających wokół siebie określone społeczności użytkowników. Zauważyłem, że od 2003 roku nastąpił wyraźny wzrost uczestnictwa Polaków w zagranicznym ruchu turystycznym.


- Dzięki temu urodził się pomysł, który okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Wygrał Pan nasz konkurs. Duża niespodzianka? Spodziewał się pan?

- Oczywiście, że się nie spodziewałem:) Wiedziałem tylko, że przygotowałem biznesplan oparty na konkretnych danych i dobrze zbadanym rynku, do tego dochodzi oczywiście oryginalny pomysł!

- Jak bardzo interesuje Polaków, kto będzie mieszkał z nimi w hotelu podczas wakacji?

- Podczas pracy w biurze podróży klienci często zadawali mi takie pytania: czy wiem, kto leci na konkretny wyjazd oraz ile osób. Wtedy pomyślałem, że może warto coś z tym zrobić.

- Dzięki temu serwisowi turyści będą mogli nie tylko poznać się bardziej przed wycieczką, ale także podtrzymać znajomości?

- Myślę, że po uruchomieniu serwisu urlopowicze, po prostu z czystej, wrodzonej ciekawości będą chcieli wejść do mojego serwisu i sprawdzić, kto leci z nimi na wakacje:).

Głównym powodem odwiedzania serwisu będzie jednak chęć wyjazdu na urlop z ludźmi podobnymi do nas - single, pary czy rodziny z dziećmi. Liczę w szczególności na aktywność singli, którzy będą mogli wybrać się w podróż już nie sami...a może będzie to początek długiej znajomości...tego im życzę:) Po powrocie z wypoczynku serwis będzie umożliwiał podtrzymywanie znajomości oraz planowanie kolejnych wyjazdów w podobnym gronie.

- Mówi pan, że klient, który kupuje wycieczkę w internecie to typ skoczka, co to oznacza?

- Przed zakupem usługi, użytkownik dość długo wyszukuje informacji.

Średnio dla Wielkiej Brytanii jest to 12 wyszukiwań haseł turystycznych, czyli 23 strony wyświetlone przed zakupem, a średnio decyzja o kupnie następuje po 29 dniach . Niestety, nie ma jeszcze takich danych dla Polski.

Widać zatem, że zakup usługi przez internet nie polega tylko na tym, że użytkownik wchodzi na stronę wybranego biura podróży i dokonuje zakupu.

W rzeczywistości porównuje bardzo dużo ofert. Czyta opinie dotyczące obiektów hotelowych, a także szczegółowe informacje o miejscu, które chce odwiedzić. 

Pozostali laureaci: 2 miejsce - Katarzyna Stankiewicz (dostała drukarkę za pomysł: jak pomóc obcokrajowcowi rozkręcić biznes w Polsce), 3 miejsce - Konrad Szmidt (monitor LCD za pomysł, jak pomóc osobom chcącym nauczyć się profesjonalnego fotografowania) i wyróżnienie - Grzegorz Łydziński (odebrał telefaks).

Obejrzyj naszą galerię zdjęć - w niej pozostali laureaci konkursu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska