Lidl: Jedz zdrowiej
Nowa kampania Lidla pod hasłem "Jedz zdrowiej!" promuje świadome odżywianie, zdrowe nawyki żywieniowe, a co za tym idzie - kupowanie wartościowych produktów, spełniających te kryteria. Wszystko po to, by zapobiegać chorobom zagrażającym życiu, takim jak nadciśnienie tętnicze i cukrzyca.
- Łączmy siły w walce o zdrowsze i dłuższe życie - zachęca Lidl i informuje o nawiązaniu współpracy z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej.
Dlaczego sieć sklepów zdecydowała się podjąć takie kroki?
- Z prowadzonych analiz wynika, że w ciągu ostatnich 30 lat częstość występowania nadwagi i otyłości drastycznie wzrosła. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia Polska zbliża się do europejskiej niechlubnej czołówki w kategorii częstości występowania nadwagi i otyłości - informuje Lidl w swojej nowej kampanii.
Czytaj także: Lidl znowu szokuje rynek. Płaci początkującym pracownikom najmniej 3100 zł miesięcznie
Lidl: magnesy z piramidą
W ramach akcji "Jedz zdrowiej!" Lidl rozdaje magnesy z piramidą żywienia i aktywności fizycznej. Aby je otrzymać, wystarczy zrobić zakupy za minimum 60 zł, w tym kupić przynajmniej jedno warzywo lub owoc. Magnesy można zbierać od poniedziałku, 5.08.2019 r. do soboty, 31.08.2019 r. lub do wyczerpania zapasów. Szczegóły w regulaminie na lidl.pl.
Łączmy siły w walce o zdrowsze i dłuższe życie - zachęca Lidl
Częścią kampanii promującej właściwe odżywanie są także materiały informacyjne, w których prof. Mirosław Jarosz, dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia, opowiada o zdrowym żywieniu. Dowiemy się z nich m.in. jak szkodzą nam cukier i sól, a także poznamy zasady piramidy żywienia zdrowego człowieka XXI wieku.
Lidl: produkty ze zdrowszym składem
Lidl wymienia także listę swoich produktów, które już mają zmniejszoną zawartość soli i cukru. Są to:
- SNACK DAY Chipsy serowo-śmietankowe, karbowane - 29% mniej soli,
- Szynka z Karczmy - 4% mniej soli,
- Jogurt z dodatkami Moje Duo - 15% mniej cukru,
- PILOS Serek homogenizowany, truskawkowy - 6% mniej cukru,
- SYMPATHICA Dżem truskawkowy - 5% mniej cukru,
- Kania Ketchup Junior - 25% mniej soli i cukru,
- CROWNFIELD Baton musli, żurawina - 1% mniej cukru,
- Chleb na maślance - 32% mniej soli.
W kampanii przygotowanej przez Lidla nie mogło oczywiście zabraknąć przepisów na zdrowe dania, autorstwa Karola Okrasy. Znalazły się wśród nich:
- ratatouille z sosem cytrynowo-pomidorowym,
- pieczony mielony o obniżonej zawartości soli.
Lidl to nie jedyna sieć sklepów, która zdecydowała się zaangażować w promocję zdrowego trybu życia: aktywności fizycznej i prawidłowego odżywiania. Podobne działa prowadzi także m.in. Biedronka oraz Carrefour.
