Spółka PKP Cargo zdecydowała o przywróceniu lokomotywie elektrycznej ET22-933 malatury z lat 1988-2002, z charakterystycznymi zielonymi barwami i żółtym czołem. Unikatowymi elementami wyróżniającymi ten egzemplarz są tabliczki przedstawiające herb miasta Ostrołęki, umieszczone po obu stronach pudła lokomotywy.
Jak czytamy w komunikacie PKP Cargo, lokomotywa serii ET 22 o numerze 933 (ciężka towarowa lokomotywa elektryczna) została wyprodukowana w 1985 r. przez wrocławski Pafawag i w tym samym roku rozpoczęła pracę w Lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska. Następnie trafiła do Lokomotywowni Ostrołęka, gdzie na czołach lokomotywy zostały zamontowane tabliczki z herbem miasta Ostrołęki. Charakterystyczne godło przetrwało, mimo zmiennych losów lokomotywy przydzielanej w różne miejsca Polski. Z Ostrołęki w 1997 r. trafiła ona najpierw do Zakładu Taboru w Białymstoku, później do Mazowiecko-Podlaskiego Zakładu Spółki w Warszawie, a następnie do Północnego Zakładu Spółki w Gdyni. W ciągu 32 lat służby lokomotywa przejechała 1 572 076 km. W marcu br. przeszła przegląd na poziomie P4, w trakcie którego zostały przeprowadzone prace malarskie. Ciekawostką może być fakt, że lokomotywa miała swój epizod filmowy. W 1989 r. wystąpiła w komedii "Galimatias, czyli Kogel Mogel II", w reż. Romana Załuskiego.
Pociąg retro w lipcu dotrze do wielu miast
-PKP Cargo konsekwentnie przywraca historyczne barwy wybranym egzemplarzom lokomotyw z poszczególnych serii. Łączymy te prace, tak jak w przypadku lokomotywy ET22-933, z wykonaniem napraw okresowych. Przypomnę, że tylko w ostatnim czasie historyczną malaturę odzyskały lokomotywy ET22-980, ET42-029 i ET41-186 powiedział członek Zarządu PKP Cargo Zenon Kozendra.
Prace związane z przywróceniem lokomotywie starej malatury wykonała Sekcja Utrzymania i Napraw w Bydgoszczy.
Giełda Pacy "Work Park" w BCTW w Bydgoszczy.