Bydgoska Pesa wyremontuje więc 11 lokomotyw elektrycznych Intercity i aż 26 spalinowych dla Cargo.
Czytaj też: Pesa Bydgoszcz zaprezentuje elfa
Pesa, ZNTK i Newag popracują razem?
Jeśli chodzi o Intercity, pozostałe pojazdy zostaną zmodernizowane przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy, bo przetarg dotyczył łącznie 34 lokomotyw. Przewoźnik zapłaci za naprawy łącznie ponad 16 mln zł, w tym 3,68 mln zł naszej Pesie.
W przypadku PKO Cargo zaś, Pesa Bydgoszcz naprawi 26 lokomotyw spalinowych ST 44. Już wiadomo, że umowa, która zostanie podpisana 12 kwietnia, jest warta prawie 80 mln zł (ok. 3 mln zł za każdą lokomotywę). Dodajmy, że pozostałe 100 maszyn (przetarg dotyczył 126) zmodernizuje Newag z Nowego Sącza.
Taka jest tradycja bydgoskiej Pesy i pewna praca
- Cieszymy się z obu tych zleceń, bo pozwalają nam nie tylko produkować nowe pojazdy, ale i modernizować stare, co jest tradycją naszej firmy - komentuje Michał Żurowski, rzecznik Pesy. - Ponadto dzięki temu jest stała praca dla zatrudnionych w remontowej części naszego zakładu. W dalszych planach jest również produkcja lokomotyw.
