- Tylko jednego dnia przyjechało do mnie osiem osób, które szukały miejsca pod dom - dodaje sołtys Małego Rudnika. Droga , którą z Białego Boru przez wieś Mały Rudnik można dojechać do drogi krajowej nr 55, oficjalnie została otwarta przed minionym weekendem.
W przebudowie trasy pomogło państwo
Kierowcy są bardzo zadowoleni z przebudowanej drogi. - Jeździ się nią świetnie! Wcześniej był tutaj dramat - podkreślają mieszkańcy Białego Boru.
Rzeczywiście, trasa zanim przeszła gruntowaną modernizację, do najlepszych nie należała: na przeważającym odcinku była to droga gruntowa, wąska, wyboista i w wielu miejscach dziurawa. - Po przebudowie tej trasy zmienił się krajobraz Małego Rudnika - twierdzi Wojciech Kruczkowski, który w urzędzie gminy Grudziądz odpowiada m.in. za remonty i utrzymanie dróg.
Ile kosztowała przebudowa? Sporo - około 3,8 miliona złotych. To największa inwestycja drogowa gminy Grudziądz w ostatnich latach. Samorząd z własnego budżetu wyłożył 1,3 mln zł, a powiat grudziądzki dołożył ponad 570 tysięcy złotych. Resztę pracownicy urzędu gminy pozyskali z finansowanego przez państwo programu tzw. "schetynówek".
Nowoczesną Wieś znajdziesz także na Facebooku - dołącz do nas!
- Właśnie przygotowujemy wniosek do urzędu wojewódzkiego o refundację poniesionych przez nas wydatków - przekonuje Wojciech Kruczkowski .
Alternatywny dojazd do Grudziądza
Zmodernizowana droga ma długość ok. 2,4 km. Robotnicy poszerzyli jezdnię do 5 metrów. Powstały przy niej dwie zatoki autobusowe oraz chodnik. Urzędnicy przekonują, że przebudowana droga może w alarmowych sytuacjach, gdyby np. droga nr 55 była zablokowana, stanowić alternatywny dojazd przez wsie: Biały Bór i Piaski do Grudziądza.
Wykonawcą inwestycji była firma Skanska.