Na dzisiejszejj konferencji prasowej w Warszawie prezesi: PLK - Jacek Jakubowski i PZKosz. - Roman Ludwiczuk ogłosili fakt pozyskania sponsora tytularnego, na razie do końca tego sezonu.
- Cieszę się, że rozmowy, które prezes Ludwiczuk rozpoczął już po EuroBaskecie 2009, a tempa nabrały od stycznia, udało nam się doprowadzić do końca. Tauron wchodzi w nazwę także dlatego, że spółka niedługo pojawi się na giełdzie - przyznał prezes Jakubowski.
Tauron jest już sponsorem piłkarzy Ruchu Chorzów, a poprzez koszykówkę jeszcze bardziej chce wypromować nazwę. Jak zapewnia Jakubowski, są duże szanse, że umowa zostanie przedłużona i Tauron będzie sponsorem ligi w następnym sezonie. To, oczywiście, uzależnione jest od efektów marketingowych współpracy.
Warunkiem sponsora była umowa PLK z telewizją. Jakubowski twierdzi, że do końca sezonu TVP Sport pokaże około 15 meczów fazy play off, która rozpoczęła się wczoraj, w tym wszystkie półfinałowe i finałowe "na żywo".
- Z tą stacją chcemy się związać także na następny sezon. Tylko ona zaoferowała atrakcyjny czas transmisji - poinformował prezes.
Pieniądze od sponsora zostaną przeznaczone na bieżącą działalność ligi. - Musimy uregulować pewne płatności, pokryć także bieżące wydatki. W przyszłym sezonie chcielibyśmy zainwestować w marketing, bo dziś ten pion w spółce praktycznie nie istnieje. Dlatego na razie żadne środki z umowy sponsorskiej nie trafią do klubów, ale nie można wykluczyć, że w przyszłości to się zmieni - przyznał sportowymfaktom.pl Jacek Jakubowski.
Przypomnijmy, że duże firmy energetyczne są już w koszykówce: PGE w Turowie Zgorzelec, a Energa w Czarnych Słupsk. Tauron doszedł jednak do porozumienia z klubami w kwestii konkurencyjności.