Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Markety. Nie tylko kasjerzy są źle traktowani! Z klientami też nikt się nie liczy!

Agnieszka Domka-Rybka, Fot. Archiwum [email protected], Tel. 52 326 31 86
Mirosław Ślachciak: - Klienci też są źle traktowani i to może budzić ich agresję, którą wyładowują na kasjerach
Mirosław Ślachciak: - Klienci też są źle traktowani i to może budzić ich agresję, którą wyładowują na kasjerach
Wykształcony kasjer jest sfrustrowany, ponieważ pracuje poniżej swoich kwalifikacji. Nie lubi swojej roboty, a klienci są mu zupełnie obojętni. Gdy jest miły, to przeważnie tylko udaje - tak twierdzi nasz ekspert.

- W tej sytuacji zarówno pracownicy, jak i klienci marketu mają tak samo źle! - twierdzi Mirosław Ślachciak,prezes Kujawsko-Pomorskiego Związku Pracodawców i Przedsiębiorców oraz właściciel firmy "Domik" w Bydgoszczy. - A winny jest system organizacji pracy w sklepach sieciowych.

Przypomnijmy, na www.strefabiznesu.pomorska.pl zawrzało po tym, jak opublikowaliśmy list kasjera z hipermarketu, w którym opisuje, jak on i jego koledzy po fachu, są "mieszani z błotem" przez klientów. Internauci solidarnie potępili chamskie zachowania klientów.

Markety: kuleje cały system obsługi i sprzedaży

To dało początek naszej debacie pod hasłem"Człowiek za kasą". Poprosiliśmy o kolejne opinie. Chodzi o to, by przypomnieć niektórym, że skoro jesteśmy ludźmi, powinniśmy okazywać ludzkie uczucia.

Mirosław Ślachciak uważa jednak, że nie tylko klienci są winni tej chorej sytuacji: - W marketach kuleje cały system sprzedaży i obsługi. - Jest nieprzyjazny zarówno dla pracowników, jak i klientów. Bo, jeśli magister nie może znaleźć roboty i w efekcie siada za kasą w markecie, z góry będzie źle do tego nastawiony. Nie czarujmy się, że kocha swoją pracę!Wręcz przeciwnie, jest nią sfrustrowany. Tym bardziej, że zarobki są kiepskie.

Czytaj i zobacz:  Klient nasz... cham. Solidarność internautów po wstrząsającym liście kasjera z hipermarketu (wideo)

Według Ślachciaka w podobnej sytuacji jest klient, który ma prawo być zły np., gdy kasjer nie znajduje kodu na towarze i prosi go, by wrócił się i wybrał identyczny, tylko z kodem. - Niedawno miałem w markecie taką sytuację: zrobiłem zakupy za 43 zł - wspomina Ślachciak. - Czegoś zapomniałem i już będąc przy kasie, cofnąłem się po to. Kosztowało 2 zł. Kasjerka dodała ten towar i mówi, że mam zapłacić 53 zł. "Jak to?" zapytałem. Zdziwiona podała mi paragon, rzeczywiście kasa naliczyła 53 zł, zamiast 45 zł. Nie wiem, jak to się stało i nawet schowałem sobie ten wydruk na pamiątkę. Klienci, którzy znajdą się w podobnej sytuacji, mają prawo być zdenerwowani i później ostrzegać innych, że w marketach kasy mylą się zawsze na swoją korzyść.

Często zdarza się też, że tańsze artykuły z gazetki nie są już dostępne, a zostają tylko droższe, cena towaru na półce nie zgadza się z tą nabitą na kasę. Nieraz trudno też doczekać się na konkretnym dziale kogoś z obsługi. Bywa i tak, że pracownicy nie są zorientowani. W efekcie poziom agresji klientów wzrasta! Tym bardziej, że rzekomy szacunek do nich kończy się w momencie uregulowania rachunku, później mogą być na przykład kłopoty z reklamacją.

Czytaj też: Klient nasz partner! Kasjerzy nie chcą za darmo pieniędzy z MOPS, więc idą do marketu

Inżynier przy taśmie? Niemożliwe!

- To błąd, że markety przyjmują ludzi z łapanki - uważa szef K-PZPiP. - Nie idą wzorem wielkich koncernów. Gdy przeprowadzano w Łysomicach rekrutację do fabryki telewizorów, inżynier nie miał szans iść pracować przy taśmie, nawet, jeśli bardzo chciał. Wybierano kogoś mniej wykształconego, ale nadającego się konkretnie do tego. Sam też  nie przyjąłbym magistra do pracy przy maszynie, żeby mi swoim poziomem frustracji nie zarażał innych pracowników.

Wypowiedzcie się na Forum: Zgadzają się Państwo z opinią prezesa Kujawsko-Pomorskiego Związku Pracodawców i Przedsiębiorców?

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska