Zobacz wideo. Szpital wojewódzki we Włocławku od wielu miesięcy poszukiwał chirurgów

W nocy z piątku na sobotę (z 3 na 4 marca 2023), na autostradzie A1, patrol Inspekcji Transportu Drogowego z Włocławka zatrzymał do kontroli wieloosiowy zespół pojazdów z dwoma kontenerami. Powodem interwencji była niedozwolona konfiguracja zespołu pojazdów, ponieważ składał się on z ciągnika i dwóch łączonych ze sobą na sztywno przyczep.
„Oprócz tego inspektorzy podejrzewali, że ciężarówka może być przeładowana. „Stonoga” przewożąca ładunek podzielny w dwóch kontenerach ważyła prawie 61,5 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Taki tonaż spowodował też przekroczenia dozwolonych nacisków osi ciągnika siodłowego i jednej z przyczep na drogę. To z kolei przyczynia się do szybszej degradacji nawierzchni jezdni. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym, nienormatywny pojazd o masie przekraczającej 60 t powinien być pilotowany na trasie przejazdu. W chwili podjęcia interwencji poruszał się po autostradzie bez żadnego pojazdu pilotującego” – informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
Nieprawidłowy transport kontenerów wstrzymano do momentu usunięcia stwierdzonych naruszeń. Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że tym przypadku ciężarówkę doprowadzono do normatywności na miejscu kontroli - rozpięto przyczepy i podpięto jedną z nich do drugiego ciągnika siodłowego.
„Kierowca został ukarany mandatem karnym. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania o nałożenie kary pieniężnej w drodze decyzji administracyjnej” – czytamy w dalszej części informacji na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.