Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Maszyny budowlane zjechały z szóstego odcinka S5. Wrócą jak wykonawca zapłaci zaległe pieniądze

Marek Weckwerth
Marek Weckwerth
GDDKiA
Z odcinka szóstego drogi ekspresowej S5 budowanego przez firmę Trakcja zabrano specjalistyczny sprzęt budowlany.

Chodzi o odcinek Szubin - Jaroszewo (19,3 km), na którym zaawansowanie robót wg Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynosi prawie 59 procent.

- To prawda, siłowo zabrano cały sprzęt należący do ogólnopolskiej firmy Atut Rental. To naprawdę dużo maszyn. Powodem są zaległości w płatnościach za wypożyczenie - informują nas nieoficjalnie dwa niezależne źródła. Proszą o nieujawnianie tożsamości.
Nieoficjalnie mówi się także o odwołaniu dyrektora kontraktu z ramienia Trakcji PRKiL SA.

Redakcja skontaktowała się z nim, ale ten - jak nas zapewnia - nic nie wie o swoim odwołaniu. Naszym informatorom zagroził tylko krokami prawnym (jeśli by ich poznał). Co do zabranego sprzętu, to musi sprawę wyjaśnić u źródła.

Bez pracy na włoskich odcinkach drogi ekspresowej S5

- Nie komentujemy wewnętrznej polityki kadrowej wykonawcy. Nie potwierdzamy gdyż nie mamy informacji o działaniach przedmiotowej firmy i kwestiach dotyczących płatności. W takich sytuacjach podwykonawcy powinni się zgłaszać do GDDKiA - instruuje Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jeśli informacje potwierdzą się, będzie to kolejny duży problem na budowie 130-kilometrowego fragmentu S5 w Kujawsko-Pomorskiem, po tym jak z inwestycji wycofała się ponad rok temu bydgoska firma Gotowski, a zim tego roku Impresa Pizzarotti - włoski wykonawca trzech odcinków tej drogi, zażądał od GDDKiA większej gaży za prace.

Gotowski domaga się od Trakcji 27 mln zł za opóźnienia w przekazywaniu frontów robót i spowodowane tym problemy. Trakcja nie przyjmuje tych argumentów. Impresa Pizzarotti chce rekompensaty za wyższe niż zakładała koszty materiałów budowlanych i robocizny.

Budowa drogi S5 w regionie. Włosi nie obudzili się na dobre po zimie

O swoje pieniądze dopominają się także podwykonawcy włoskiej firmy. Kolejne spotkanie w tej sprawie odbędzie się w GDDKiA 29 kwietnia.

Wszyscy wykonawcy S5 otrzymali od Generalnej Dyrekcji w aneksach do umów pozwolenie na późniejsze terminy zakończenia robót, jednak nie przekraczające końca tego roku. Wyjątkiem jest odcinek Aleksandrowo - Tryszczyn, który przecina linia kolejowa i gdzie termin przesunięto na połowę 2020 roku.

Jednak inwestycja ma duże opóźnienie i nikt już nie wierzy, że zasadniczo uda się ją zakończyć do grudnia tego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska