W Dzienniku Ustaw opublikowane ma zostać rozporządzenie w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia metryki urzędowej. Co ta zmiana oznacza w praktyce?
Zdaniem ministerstwa jest to działanie w interesie obywateli: - Każdy urzędnik będzie miał obowiązek na bieżąco aktualizować metryczkę, w którą każdy petent będzie miał wgląd - zapewnia Artur Koziołek, rzecznik prasowy MAC. - W ten sposób nie będzie wątpliwości kto, kiedy i dlaczego podjął konkretną decyzję.
Na urzędy spadł więc nowy obowiązek, który w założeniu ma zapewnić większą przejrzystość procesów administracyjnych. Przypomnijmy, że dokumentacja prowadzona może być na papierze lub w sposób cyfrowy. Odpowiedni formularz dołączony musi być do akt sprawy. Całość kosztów pokrywa gmina.
Więcej na ten temat w czwartek w papierowej "Gazecie Pomorskiej".
Czytaj e-wydanie »