Było to na posiedzeniu połączonych komisji - infrastruktury oraz samorządu terytorialnego i polityki regionalnej. Tematem posiedzenia komisji było wysłuchanie informacji ministra infrastruktury i budownictwa na temat sytuacji transportu publicznego, kompetencji jednostek samorządu terytorialnego i państwa w tym zakresie.
Sekretarz stanu w tym ministerstwie Jerzy Szmit poinformował o stanie prac nad nowelizacją ustawy. Powiat tucholski bardzo zabiega, aby dobrze przyjrzano się tej ustawie i przedstawia główne jej niedociąnięcia. Chce też, aby przesunięto jej wejście w życie, aby była czas na dopracowanie jej. Główne problemy sygnalizowane przez jednostki samorządu terytorialnego związane z tą ustawą to niedostateczne przygotowanie organizatorów publicznego transportu drogowego do pełnego obowiązywania przepisów ustawy, a także brak dopłat dla przewoźników komercyjnych za sprzedane bilety ulgowe po 1 stycznia 2017 r. oraz brak przepisów umożliwiających przyznanie operatorowi publicznego transportu zbiorowego prawa do wyłącznej obsługi na określonych liniach komunikacyjnych. W trakcie dyskusji posłowie pytali m.in. o zakres współpracy PKP SA z samorządami terytorialnymi oraz że są potrzebne większe finanse na rozwój transportu publicznego.
W trakcie dyskusji głos zabrał starosta Michał Mróz i przedstawił problemy i niebezpieczeństwa dla samorządów powiatowych związane z wprowadzeniem tejustawy. - Niepokoi nas chociażby brak współpracy powiatu z gminami i finansowanie przez powiaty - mówi starosta. - Nikt jednak nie wskazuje, skąd brać pieniądze.
Mistrzowie Parkowanie w Regionie - zobacz galerie zdjeć
- My jako jedyni byliśmy i w Sejmie zwracaliśmy uwagę na pewne problemy - dodał Jerzy Kowalik ze starostwa. - Jest nadzieja, że ustawa wejdzie później.