https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy rozczarowani. Orkiestra nie zagra w Grucie i Radzyniu Chełmińskim

(PA)
WOŚP nie zagra w Radzyniu Chełmińskim i Grucie.
WOŚP nie zagra w Radzyniu Chełmińskim i Grucie. Piotr Bilski/archiwum
- Jesteśmy bardzo rozczarowani jako mieszkańcy, ale także rodzice maluchów, którzy co roku kwestowali na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, że tym razem nie będzie u nas sztabu - mówią rozgoryczeni Czytelnicy „Pomorskiej” z gminy Gruta.

Dotychczasowa „dyrygentka” WOŚP w Grucie, Hanna Szumotalska z Gminnego Centrum Kultury ucina: - Po prostu w tym roku nie zorganizowaliśmy sztabu. I tyle.

Jednocześnie wyjaśnia, że na kolejny styczniowy weekend zaplanowano bal charytatywny. - Będziemy zbierali pieniądze na rzecz chorych dzieci, ale z naszego terenu - podkreśla Hanna Szumotalska.

Za późno się zgłosili

Gmina Gruta nie jest jedynym miejscem w powiecie grudziądzkim, gdzie w minionych latach był, a teraz nie powstał sztab WOŚP.

Wolontariuszy na ulicach nie spotkają też mieszkańcy Radzynia Chełmińskiego. Tutaj zwykle „centrum dowodzenia” Orkiestrą mieściło się w zespole szkół.

- Niestety, muszę z przykrością przyznać, że niefortunnie „przegapiliśmy” termin rejestracji sztabu - ubolewa Adam Olejnik, dyrektor Zespołu Szkół w Radzyniu. I obiecuje, że za rok osobiście dopilnuje wszystkich terminów. - Powrócimy do tej szczytnej idei, być może z jeszcze lepszymi pomysłami na uatrakcyjnienie serduszkowej kwesty.

Komentarze 28

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 10.01.2016 o 00:47, Joł napisał:

Jeśli komuś się nie podoba że wosp nie ma w Radzyniu ani w Grucie proszę bardzo,do Grudziądza jest 14km,za daleko? No pewnie zamiast wspomóc WOŚP to lepiej pierdziec w fotel i narzekać że nic się nie dzieje.a przepraszam a jak się dzieje,to gdzie państwo są?Do cholery ludzie otworzcie oczy!!!narzekać każdy potrafi a zapier***ac społecznie nie ma komu??? Spojrzmy na zdjęcia z ubiegłego roku w Grucie,ludzi można było policzyc na palcach... Jest tyle instytucji i stowarzyszeń w obydwóch gminach że zapraszamy do dzialania w wolontariacie,gdyby ktoś nie wiedział co to jest-pracowanie za darmo.

Prawdą  jest  że  w  tej  gminie  nic  już  organizować  nie  można.

Czas  na  chwilę  zadumy  i  refleksje  co  jest  tego  przyczyną.

W  gminie  podobnie  jak  w  rodzinie......tylko  zgoda  buduje !

W  ostatnich  latach  gmina  bardzo  medialna  jest.  Przykre  ze  tylko  w  negatywnym  znaczeniu.  W  wiejskim  środowisku  wszyscy  się  znają  .....Osoby  które   część   życie  poświęciły  na prace  społeczne  itp  (bezpłatne)  publicznie  nie  robią  z  siebie  męczenników  .  No  cóż  "Nie  uściśniesz  niczyjej  dłoni  zaciśniętą  pięścią. Kluczem  do  sukcesu  jest  cierpliwość.  Aby  mieć  kurczaka  trzeba  wysiedzieć  jajko  a  nie  zbić  je  "(A.H.Glasow) .  Indolencja  mieszkańców  to  ślepy  tor......

Z
Zgred
W dniu 10.01.2016 o 09:07, frajer napisał:

OWSIAK OGROMNE PIENIĄDZE MARNUJE NA jAROCIN, GDZIE ĆPAJĄ I CHLAJĄ.ostatni raz przyłożyłem rękę do tej akcji

Cóż można powiedzieć na Twój post - tylko "FRAJER" 

G
Gość

Ja jakoś nigdy nie wsparłem Caritas bo wiem że marnują pieniądze nie na potrzebujących lecz na pseudo charytatywnych działaczy a mianowicie znam wiele takich przypadków że z Caritasu ci działacze idą do teatru na darmowych biletach, jadą na wycieczki za darmo a nawet i ze dwa razy do samego papieża itd. Nikt w tej instytucji nie pracuje całkowicie za darmo. 

Co do orkiestry to jak tylko mogę to ją wspieram bo akurat jakoś ja na każdym kroku w szpitalach czy to w Grudziądzu czy Toruniu miałem styczność z ich sprzętem i wiem że ta pomoc się nie zmarnuje bo pomoże wielu ludziom. Miałem też w rodzinie przypadek że dzięki takiemu sprzętowi uratowano dziecko po urodzeniu...

Co do Gruty hmmmm tak to jest jak baby gminą rządzą :)

G
Gość
W dniu 10.01.2016 o 23:01, Obiektywna napisał:

Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym Caritas Polska przesłanym do MPiPS za 2012 przychody tej fundacji wyniosły 135 mln zł,z czego 7,5 mln pochodziło z budżetu państwa. Na rzecz tej fundacji pracuje 20 tyś księży a średnia pensja oranu zarządzającego wynosiła 5,6 tyś zł. A ile z tego trafiło do szpitali? Zero!!! 124 mln wydano na rozdysponowanie żywności wytworzonej za unijne pieniądze. Więc nie krytykujcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej PomocyBo żadna fundacja nie przeznacza na pomoc wszystkim obywatelom takich pieniędzy.

 

Taka jest naga prawda, moje zacietrzewione mohery i zdegenerowani księżulkowie. Teraz wiemy dlaczego te 63 mln złotych z roku ub. i 45 mln. na chwilę obecną kierowane na WOŚP są wam tak mocno solą w oku. Ale przyjmijcie do wiadomości, że gdyby nie było Orkiestry, to te pieniądze i tak do was nie trafią. Naród nie jest aż taki głupi.

O
Obiektywna
Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym Caritas Polska przesłanym do MPiPS za 2012 przychody tej fundacji wyniosły 135 mln zł,z czego 7,5 mln pochodziło z budżetu państwa. Na rzecz tej fundacji pracuje 20 tyś księży a średnia pensja oranu zarządzającego wynosiła 5,6 tyś zł. A ile z tego trafiło do szpitali? Zero!!! 124 mln wydano na rozdysponowanie żywności wytworzonej za unijne pieniądze. Więc nie krytykujcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Bo żadna fundacja nie przeznacza na pomoc wszystkim obywatelom takich pieniędzy!
G
Gość
W dniu 10.01.2016 o 09:51, Gość napisał:

Ostatnio był artykuł w Pomorskiej, że tylko dla szpitala w Grudziądzu kupiono ze środków Orkiestry sprzętu za 1,2 mln złotych. Nie mogłem sie doszukać, czy z puli Caritasu, albo zbiórek parafialnych coś trafiło do placówek medycznych.

A ile kosztuje festiwal w Kostrzyniu n/Odrą? Skąd biorą się te pieniądze? Ile sprzętu w szpitalach można by kupić za te pieniądze, przeznaczając je na rzeczywiste potrzeby służby zdrowia ? Ilu potrzebujących chociaż raz dziennie nakarmi Owsiak, ilu Caritas ? Idea Owsiaka słuszna, idea Owsiaka co do podzielenia łupów bardzo problematyczna.

G
Gość

przy kosmicznych cenach za sprzęt medyczny 1,2 bańki w przeciągu 20lat to jest pikuś 

szanse na trafienie na sprzęt z wośpu masz podobne jak przy trafieniu "trójki" w totolotka 

G
Gość
W dniu 10.01.2016 o 06:55, obiektywnie napisał:

Nie można traktować sprawy tak, że co na Owsiaka to na deprawowanie młodzieży, a co na Caritas i fundacje kościelne to nabożny cel, gdyż z pieniędzy Owsiaka zakupiono przeogromne ilości sprzętu medycznego, który do dzisiaj służy chorym, a pieniądze są do rozliczenia. Z funduszami kościelnymi jest różnie. Wystarczy wymienić rozrzutność Rydzyka, ks. Jankowskiego, czy wielu lokalnych, a w skali makro nadużycia biskupa z Niemiec, lub biskupa z Watykanu, który z pieniędzy zbieranych charytatywnie na budowę szpitala, kilkaset tysięcy Euro przywłaszczył sobie i przeznaczył na kilkuset metrową rezydencję. Dopiero po interwencji papieża Franciszka część pieniędzy oddał kościołowi. Popieram Owsiaka!!!

 

Ostatnio był artykuł w Pomorskiej, że tylko dla szpitala w Grudziądzu kupiono ze środków Orkiestry sprzętu za 1,2 mln złotych. Nie mogłem sie doszukać, czy z puli Caritasu, albo zbiórek parafialnych coś trafiło do placówek medycznych.

f
frajer

OWSIAK OGROMNE PIENIĄDZE MARNUJE NA jAROCIN, GDZIE ĆPAJĄ I CHLAJĄ.

ostatni raz przyłożyłem rękę do tej akcji

G
Gość
W dniu 10.01.2016 o 08:31, Gość napisał:

Coś ci spadło na głowę. "Owsiak", to człowiek instytucja, nie będę pisał trzywierszowej nazwy orkiestry. Za to księża nie dają potrzebujacym nie ze swoich, ale nawet z naszych..

To tobie coś spadło na głowe- ....WOŚP to tylko cztery litery Owsiak to sześć liter . Liczyć nie umiesz od tego uderzena w głowe....?
G
Gość
W dniu 10.01.2016 o 08:15, Gość napisał:

......." z pieniedzy Owsiaka..zakupiono? " - co ty piszesz? Owsiak to chyba grosza nie dokłada ....I widzisz tak to działa - ludzie czesto ostatni grosz dają , wolontariusze zbierają i Owsiakowi oddają a on pewną cześć / przecież nie całość/p rzeznacza na zakup urządzeń medycznych . On przeznacza cudze pieniądze - pieniądze ofiarodawcow , nie swoje - on jest tylko pośrednikiem i ma swoją marze za ktorą utrzymuje przez cały rok wielu pracownikow .......o czym wiadomo ..Denerwuje mnie jak sie pisze że to Owsiak kupił - to nie Owsiak - to ludzie dają i kupują , anonimowi ludzie a z niego sie robi wielkiego ofiarodawce i filantropa......

 

Coś ci spadło na głowę. "Owsiak", to człowiek instytucja, nie będę pisał trzywierszowej nazwy orkiestry. Za to księża nie dają potrzebujacym  nie ze swoich, ale nawet z naszych..
 

G
Gość
W dniu 10.01.2016 o 06:55, obiektywnie napisał:

Nie można traktować sprawy tak, że co na Owsiaka to na deprawowanie młodzieży, a co na Caritas i fundacje kościelne to nabożny cel, gdyż z pieniędzy Owsiaka zakupiono przeogromne ilości sprzętu medycznego, który do dzisiaj służy chorym, a pieniądze są do rozliczenia. Z funduszami kościelnymi jest różnie. Wystarczy wymienić rozrzutność Rydzyka, ks. Jankowskiego, czy wielu lokalnych, a w skali makro nadużycia biskupa z Niemiec, lub biskupa z Watykanu, który z pieniędzy zbieranych charytatywnie na budowę szpitala, kilkaset tysięcy Euro przywłaszczył sobie i przeznaczył na kilkuset metrową rezydencję. Dopiero po interwencji papieża Franciszka część pieniędzy oddał kościołowi. Popieram Owsiaka!!!

......." z pieniedzy Owsiaka..zakupiono? " - co ty piszesz? Owsiak to chyba grosza nie dokłada ....I widzisz tak to działa - ludzie czesto ostatni grosz dają , wolontariusze zbierają i Owsiakowi oddają a on pewną cześć / przecież nie całość/p rzeznacza na zakup urządzeń medycznych . On przeznacza cudze pieniądze - pieniądze ofiarodawcow , nie swoje - on jest tylko pośrednikiem i ma swoją marze za ktorą utrzymuje przez cały rok wielu pracownikow .......o czym wiadomo ..Denerwuje mnie jak sie pisze że to Owsiak kupił - to nie Owsiak - to ludzie dają i kupują , anonimowi ludzie a z niego sie robi wielkiego ofiarodawce i filantropa......
o
obiektywnie

Nie można traktować sprawy tak, że co na Owsiaka to na deprawowanie młodzieży, a co na Caritas i fundacje kościelne to nabożny cel, gdyż z pieniędzy Owsiaka zakupiono przeogromne ilości sprzętu medycznego, który do dzisiaj służy chorym, a pieniądze są do rozliczenia. Z funduszami kościelnymi jest różnie. Wystarczy wymienić rozrzutność Rydzyka, ks. Jankowskiego, czy wielu lokalnych, a w skali makro nadużycia biskupa z Niemiec, lub biskupa z Watykanu, który z pieniędzy zbieranych charytatywnie na budowę szpitala, kilkaset tysięcy Euro przywłaszczył sobie i przeznaczył na kilkuset metrową rezydencję. Dopiero po interwencji papieża Franciszka część pieniędzy oddał kościołowi. Popieram Owsiaka!!!

J
Joł
Jeśli komuś się nie podoba że wosp nie ma w Radzyniu ani w Grucie proszę bardzo,do Grudziądza jest 14km,za daleko? No pewnie zamiast wspomóc WOŚP to lepiej pierdziec w fotel i narzekać że nic się nie dzieje.a przepraszam a jak się dzieje,to gdzie państwo są?Do cholery ludzie otworzcie oczy!!!narzekać każdy potrafi a zapierdalac społecznie nie ma komu??? Spojrzmy na zdjęcia z ubiegłego roku w Grucie,ludzi można było policzyc na palcach... Jest tyle instytucji i stowarzyszeń w obydwóch gminach że zapraszamy do dzialania w wolontariacie,gdyby ktoś nie wiedział co to jest-pracowanie za darmo.
o
odkupieniec

pisuarowe korzenie to i nie ma co się dziwić........za rok nie wiadomo co będzie ?????to wtedy o terminach chyba pamiętać będą 

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska