https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Sławkowa ignorowani przez pół roku - mówimy: dość tego!

Paweł Marwitz
sxc.hu
Wieś Sławkowo w gminie Chełmża od pół roku odcięta jest od telefonów stacjonarnych i internetu.Wszystko przez jedno wyładowanie atmosferyczne i niebywałą opieszałość pracowników Telekomunikacji Polskiej

- Od czasu awarii, która nastąpiła 20 listopada - nie mamy połączenia ze światem - grzmią mieszkańcy Sławkowa. - To się nadaje na niechlubny rekord Guinessa. Cała Polska powinna się dowiedzieć jak ten monopolista ignoruje mieszkańców mniejszych miejscowości.

To niewiarygodne, aby ludzie w XXI wieku nie mieli podłączenia do podstawowych usług, za które płacą rachunki.

- Część osób do tej pory płaci faktury za telefon i internet który nie działa. Wszystko dlatego, że TP straszy nas windykatorami, że nie płacimy rachunków, ale nie będziemy dopóki nie zostanie naprawiona usterka - mówią w Sławkowie
W miejscowej szkole wyposażonej w nowoczesną multimedialną pracownię komputerową wprawdzie internet jest, ale od czasu awarii o dziesięciokrotnie mniejszej przepustowości, tym również TP się nie przejmuje. A uczniowie są skazani na pracę na spowolnionych komputerach.

Mieszkańcy mają dojść dlatego zgłaszają sprawę również do rzecznika praw konsumentów.

- Maria Piechocka, rzecznik TP - Bardzo przepraszam i zapowiadam, że sprawa zostanie rozwiązana możliwie jak najszybciej.

Po interwencji Pomorskiej sprawa nabrała tempa. Jutro dojdzie do pilnego spotkania pracowników tp z władzami gminy i zarządcami drogi, pod którą przebiega feralny kabel, który trzeba wymienić aby, 14 rodzin znów odzyskało łącze telekomunikacyjne.

Szerzej o tej sprawie w jutrzejszym wydaniu Pomorskiej i raportach Radia Gra.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
AAA
Lepiej! Przyjeżdżają do takiej mieściny jak Sławkowo, oferują super usługi, wydzwaniają, żeby podpisać z nimi umowę promocyjną na szybkość 1Gb, ale wcale im nie przeszkadza, że to łącze nie ma takiej mocy przesyłowej! Ale jak trzeba coś naprawić to już ich nie ma! Walczyłam z telekomunikacją kilka lat na takiej właśnie wiosce, cały czas internet się psuł- miesiąc był, potem miesiąc nie, ale oczywiście jedno co cały czas dobrze funkcjonowało to przychodzenie rachunków. Żeby odliczyli miesiąc niefunkcjonowania musiałam dzwonić kilka razy na infolinie, gdzie za każdym razem, ponownie od początku musiałam sprawę tłumaczyć. Rozstrzelać!
~leszek~
Jeżeli przez okres minimum 30 dni TP nie wywiązuje się z umowy, czyli nie dostarcza usługi połączeń telefonicznych i internetowych, to można zerwać umowe bez płacenia kary. Tak samo za każdy dzień niedostarczania usługi nie płaci się opłat.
o
obywatel
Będę się powtarzał ale to powiem, że gdyby nie list zdesperowanych mieszkańców do Gazety Pomorskiej , która to przedstawiła sprawę pani Marii Piechockiej, rzecznikowi TP to mieszkańcy Sławkowa pewnie jeszcze by sobie dłuuuugo czekali zanim ktoś z TP SA z łaski swojej pofatygował by się wysłać ekipę by sprawdziła i naprawiła usterkę. Wychodzi na to, że pani rzecznik ma jakąś cudowną moc. Potrafi w ciągu jednego dnia ruszyć sprawę, która nie może być zrealizowana przez ponad pół roku. Ciekaw jestem czy personalnie ktoś z TP SA odpowie za tą opieszałość w załatwianiu tej sprawy. Straszenie mieszkańców windykatorem za nie płacenie za usługi, które nie działają to już w ogóle szczyt bezczelności. Przez ponad pół roku nikt nie potrafi przyjechać i zobaczyć w czym tkwi problem ale potrafi już od samego początku grozić windykatorem. Ciekaw jestem jaki jest obieg informacji na Błękitnej Linii . Bo mam wrażenie, że dzwoniący coś zgłasza i potem musi czekać na łaskawość firmy, która potrafi wykonać tylko to chce albo co zajmuje jej najmniej czasu.
Mamy XXI wiek ale czytając takie opisy przypadków ma się wrażenie, że poziom obsługi TP SA zatrzymał się na początkowych latach 90 XX wieku.
Pozdrawiam wszystkich pracowników TP SA, którzy się tak "aktywnie" zaangażowali w tą sprawę. Brawo za szybkość działania. Róbcie tak dalej a chyba będziecie jedynymi klientami tej firmy.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska