Wschodnia obwodnica zaczynać się będzie na skrzyżowaniu Wszedzień-Twierdzin (droga wojewódzka nr 254 i powiatowa) w okolicy Wiecanowa, a zakończy się na ulicy Witosa w pobliżu oczyszczalni ścieków. Obwodnica będzie biegła głównie przez tereny rolnicze, przetnie linie kolejowe - starą, nieczynną prowadzącą do Barcina oraz tę do Inowrocławia, potem przejdzie drogą prowadzącą do Dąbrówki, dalej droga prowadzi przez Bąbowo do miasta.
- Taki wariant to nie jest mój pomysł, ale firmy, która projektuje drogę. To jest wariant tańszy - mówi burmistrz Mogilna.
Zanim radni przegłosowali ten wariant drogi radny Stanisław Grela zaproponował, aby wydłużyć obwodnicę, kierując drogę do ulicy Poznańskiej i dalej na Żabno.
Burmistrz Leszek Duszyński przyznaje, że gdyby miasto chciało teraz zmieniać projekt wydłużając obwodnicę nie udałoby się dotrzymać terminów narzuconych w umowie zawartej z urzędem marszałkowskim.
- Terminy są sztywne i nieugięte. Nie zdążymy nic zmienić - mówi burmistrz.
Włodarz miasta jednocześnie zapowiedział, że wybudowanie 800 metrowego odcinka drogi od ulicy Poznańskiej w kierunku Żabna będzie wykonane, ale później, jako inwestycja odrębna od budowy obwodnicy.
- Będziemy projektować ten odcinek i starać się o dofinansowanie - mówi burmistrz.
- W takim razie na ulicy Poznańskiej trzeba już przewidzieć budowę chodnika, bo kiedy powstanie obwodnica znacznie zwiększy się tam ruch - mówi Stanisław Grela.