Podpisałam umowę z "Dialogiem". Ten pan mnie oszukał! - twierdzi mieszkanka Szubina. Operator odpiera zarzuty.
Nasz Czytelniczka (imię, nazwisko i adres do wiadomości redakcji) opowiada: - Przedstawiciel handlowy "Dialogu" zjawił się u mnie 14 maja. Od progu oświadczył mi, że Telekomunikacja Polska, której od wielu lat jestem abonentką, niedługo upadnie. Nie ma szans, by przetrwać na rynku. Zatem ten pan zaproponował mi, bym przeszła do "Dialogu". Podpisałam umowę. Następnego dnia zadzwoniłam do "tepsy". Tam dowiedziałam, że się, że kondycja firmy jest bardzo dobra, a pracownik "Dialogu" mnie oszukał. Natychmiast wysłałam do firmy rezygnację z jej usług.
Tak mówi regulamin
O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy Iwonę Szewczyk z Departamentu Informacji i PR Telefonii Dialog SA we Wrocławiu.
Potwierdza, że nasza Czytelniczka 15 maja br. podpisała z operatorem umowę o świadczenie usług. Wybrała taryfę domową, w promocji "2x1 z Dialogiem". Na podstawie jej pisma z 26 maja br. dotyczącego odstąpienia od umowy przed jej aktywacją, zamówienie abonamentu wycofano z realizacji.
21 lipca 2008 roku nasza Czytelniczka 2008 otrzymała informację, że postanowienia umowy nie wejdą w życie. Jednocześnie, zgodnie z zapisami regulaminu promocji "2x1 z Dialogiem", operator naliczył opłatę wyrównawczą za zerwanie warunków promocji. Dlatego szubinianka otrzymała fakturę na kwotę 122 zł brutto zawierającą opłatę wyrównawczą.
Identyfikator do wglądu
Jeśli chcemy się upewnić, że rzeczywiście odwiedził nas pracownik "Dialogu", poprośmy go o okazanie identyfikatora z hologramem. Możemy również zadzwonić pod numer infolinii 0801 700 700 i zapytać, czy dana osoba rzeczywiście pracuje w "Dialogu".
Zgodnie z warunkami regulaminu promocji "2X1 z Dialogiem", "W przypadku wypowiedzenia i rozwiązania przez klienta umowy zawartej na warunkach niniejszej promocji (...) w okresie obowiązywania promocji abonent zobowiązany jest do zapłacenia na rzecz Dialogu następujących opłat wyrównawczych (...): 16 b. opłaty wyrównawczej równej udzielonemu rabatowi w opłacie za czynności związane z uruchomieniem dostępu do usługi Dialog WLR - Abonament Dialogu, świadczonej na łączachTP. Klient (...) zobowiązany jest do zapłacenia na rzecz Dialogu opłaty wymienionej w punkcie 16 b regulaminu, także w przypadku, gdy wypowie umowę promocyjną przed uruchomieniem usługi (z wyłączeniem sytuacji złożenia stosownego oświadczenia na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy, zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny").
Skorygowali jej fakturę
- Analiza sprawy, opisanej przez Czytelniczkę "Pomorskiej" wykazała, iż pismo dotyczące rozwiązania umowy, które otrzymaliśmy 26 maja 2008 roku, zostało nadane przez klientkę 20 maja 2008 roku, a więc przed upływem wskazanego powyżej 10-dniowego terminu. Z tego względu opłata wyrównawcza nie powinna zostać tej pani naliczona. W odpowiedzi na reklamację, przeprosiliśmy klientkę za zaistniałą sytuację, a do reklamowanej faktury została wystawiona stosowna faktura korygująca obniżająca "do zera" niesłusznie naliczoną opłatę - zapewnia Iwona Szewczyk.
Czekają na sygnały o oszustwach
Równocześnie odnosi się do zarzutów naszej Czytelniczki dotyczących nieuczciwego zachowania akwizytora Telefonii Dialog. - Nasz przedstawiciel handlowy wyjaśnił, że zarzuty klientki są nieprawdziwe. Próbowaliśmy skontaktować się z Czytelniczką "Pomorskiej". Niestety, bez powodzenia. Będziemy próbować dalej. Sprawa wciąż jest wnikliwie badana, bowiem naszej firmie zależy na eliminowaniu wszelkich nieprawidłowości - słyszymy.
Iwona Szewczyk dodaje: - Jesteśmy wdzięczni za każdy tego typu sygnał, gdyż może on posłużyć do eliminacji nieprawidłowych zachowań naszych handlowców. Są to osoby odpowiednio przeszkolone i mają świadomość, że nie wolno im stosować chwytów opartych na przekazywaniu nieprawdziwych informacji. Oczywiście każda taka sprawa musi być weryfikowana indywidualnie. Jeśli zarzuty wobec handlowca się potwierdzą zrezygnujemy z jego usług.
