25 z 40
W Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w...
fot. Tomasz Czachorowski

W Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223.

Na rondzie została wprowadzona docelowa organizacja ruchu i jest ono już przejezdne we wszystkich kierunkach. Można korzystać z obu jezdni, ronda, dróg rowerowych i chodników.

- W poniedziałek 31 sierpnia, najpóźniej we wtorek 1 września wykonawca ma jeszcze zakończyć montowanie separatorów rozdzielających pasy ruchu. To płaskie wypustki na jezdni, które uniemożliwiają zmianę pasa ruchu na rondzie - mówi Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

W związku z zakończeniem już prac budowlanych i montażowych, planowany jest oficjalny odbiór i rozliczenie inwestycji. - Planowane jest to na drugą połowę września. Odbiory nie będą wpływały już na sposób poruszania się po nowym rondzie, ale jeśli w trakcie odbiorów stwierdzimy jakieś nieprawidłowości, to będzie konieczne wykonanie poprawek - dodaje Michał Sitarek.

Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym ma charakter ronda turbinowego. Oznacza to, że kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy - później na rondzie nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

Inwestycja o wartości 18,6 mln zł została finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Urząd Marszałkowski przeznaczył na ten cel 13,7 mln zł, a gmina Białe Błota 4,8 mln zł.

Jak informuje ZDW w Bydgoszczy, turbinowe rondo znacznie ułatwi wyjazd od strony bydgoskiego osiedla Miedzyń i zwiększy bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Powstały oświetlone przejścia i przejazdy dla rowerów. Poprawi też płynność ruchu. Na koszt gminy Białe Błota powstał nowy odcinek ul. Ofiar Hitleryzmu. Wcześniej zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i powstał dojazd do ronda od strony Trzcińca. Droga wojewódzka nr 223 to najkrótsze połączenie Bydgoszczy z węzłem na trasie S5 w Białych Błotach. Gmina Biała Błota zdecydowała się też na budowę odcinka ul. Duńskiej, który dochodzi w rejon nowego skrzyżowania.

26 z 40
W Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w...
fot. Tomasz Czachorowski

W Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223.

Na rondzie została wprowadzona docelowa organizacja ruchu i jest ono już przejezdne we wszystkich kierunkach. Można korzystać z obu jezdni, ronda, dróg rowerowych i chodników.

- W poniedziałek 31 sierpnia, najpóźniej we wtorek 1 września wykonawca ma jeszcze zakończyć montowanie separatorów rozdzielających pasy ruchu. To płaskie wypustki na jezdni, które uniemożliwiają zmianę pasa ruchu na rondzie - mówi Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

W związku z zakończeniem już prac budowlanych i montażowych, planowany jest oficjalny odbiór i rozliczenie inwestycji. - Planowane jest to na drugą połowę września. Odbiory nie będą wpływały już na sposób poruszania się po nowym rondzie, ale jeśli w trakcie odbiorów stwierdzimy jakieś nieprawidłowości, to będzie konieczne wykonanie poprawek - dodaje Michał Sitarek.

Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym ma charakter ronda turbinowego. Oznacza to, że kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy - później na rondzie nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

Inwestycja o wartości 18,6 mln zł została finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Urząd Marszałkowski przeznaczył na ten cel 13,7 mln zł, a gmina Białe Błota 4,8 mln zł.

Jak informuje ZDW w Bydgoszczy, turbinowe rondo znacznie ułatwi wyjazd od strony bydgoskiego osiedla Miedzyń i zwiększy bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Powstały oświetlone przejścia i przejazdy dla rowerów. Poprawi też płynność ruchu. Na koszt gminy Białe Błota powstał nowy odcinek ul. Ofiar Hitleryzmu. Wcześniej zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i powstał dojazd do ronda od strony Trzcińca. Droga wojewódzka nr 223 to najkrótsze połączenie Bydgoszczy z węzłem na trasie S5 w Białych Błotach. Gmina Biała Błota zdecydowała się też na budowę odcinka ul. Duńskiej, który dochodzi w rejon nowego skrzyżowania.

27 z 40
W Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w...
fot. Tomasz Czachorowski

W Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223.

Na rondzie została wprowadzona docelowa organizacja ruchu i jest ono już przejezdne we wszystkich kierunkach. Można korzystać z obu jezdni, ronda, dróg rowerowych i chodników.

- W poniedziałek 31 sierpnia, najpóźniej we wtorek 1 września wykonawca ma jeszcze zakończyć montowanie separatorów rozdzielających pasy ruchu. To płaskie wypustki na jezdni, które uniemożliwiają zmianę pasa ruchu na rondzie - mówi Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

W związku z zakończeniem już prac budowlanych i montażowych, planowany jest oficjalny odbiór i rozliczenie inwestycji. - Planowane jest to na drugą połowę września. Odbiory nie będą wpływały już na sposób poruszania się po nowym rondzie, ale jeśli w trakcie odbiorów stwierdzimy jakieś nieprawidłowości, to będzie konieczne wykonanie poprawek - dodaje Michał Sitarek.

Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym ma charakter ronda turbinowego. Oznacza to, że kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy - później na rondzie nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

Inwestycja o wartości 18,6 mln zł została finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Urząd Marszałkowski przeznaczył na ten cel 13,7 mln zł, a gmina Białe Błota 4,8 mln zł.

Jak informuje ZDW w Bydgoszczy, turbinowe rondo znacznie ułatwi wyjazd od strony bydgoskiego osiedla Miedzyń i zwiększy bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Powstały oświetlone przejścia i przejazdy dla rowerów. Poprawi też płynność ruchu. Na koszt gminy Białe Błota powstał nowy odcinek ul. Ofiar Hitleryzmu. Wcześniej zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i powstał dojazd do ronda od strony Trzcińca. Droga wojewódzka nr 223 to najkrótsze połączenie Bydgoszczy z węzłem na trasie S5 w Białych Błotach. Gmina Biała Błota zdecydowała się też na budowę odcinka ul. Duńskiej, który dochodzi w rejon nowego skrzyżowania.

28 z 40
W Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w...
fot. Tomasz Czachorowski

W Białych Błotach jest już gotowe nowe rondo turbinowe w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223.

Na rondzie została wprowadzona docelowa organizacja ruchu i jest ono już przejezdne we wszystkich kierunkach. Można korzystać z obu jezdni, ronda, dróg rowerowych i chodników.

- W poniedziałek 31 sierpnia, najpóźniej we wtorek 1 września wykonawca ma jeszcze zakończyć montowanie separatorów rozdzielających pasy ruchu. To płaskie wypustki na jezdni, które uniemożliwiają zmianę pasa ruchu na rondzie - mówi Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

W związku z zakończeniem już prac budowlanych i montażowych, planowany jest oficjalny odbiór i rozliczenie inwestycji. - Planowane jest to na drugą połowę września. Odbiory nie będą wpływały już na sposób poruszania się po nowym rondzie, ale jeśli w trakcie odbiorów stwierdzimy jakieś nieprawidłowości, to będzie konieczne wykonanie poprawek - dodaje Michał Sitarek.

Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym ma charakter ronda turbinowego. Oznacza to, że kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy - później na rondzie nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

Inwestycja o wartości 18,6 mln zł została finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Urząd Marszałkowski przeznaczył na ten cel 13,7 mln zł, a gmina Białe Błota 4,8 mln zł.

Jak informuje ZDW w Bydgoszczy, turbinowe rondo znacznie ułatwi wyjazd od strony bydgoskiego osiedla Miedzyń i zwiększy bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Powstały oświetlone przejścia i przejazdy dla rowerów. Poprawi też płynność ruchu. Na koszt gminy Białe Błota powstał nowy odcinek ul. Ofiar Hitleryzmu. Wcześniej zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i powstał dojazd do ronda od strony Trzcińca. Droga wojewódzka nr 223 to najkrótsze połączenie Bydgoszczy z węzłem na trasie S5 w Białych Błotach. Gmina Biała Błota zdecydowała się też na budowę odcinka ul. Duńskiej, który dochodzi w rejon nowego skrzyżowania.

Pozostało jeszcze 11 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Groźne wypadki w powiecie lipnowskim. Zdjęcia

Groźne wypadki w powiecie lipnowskim. Zdjęcia

Policjanci zlikwidowali fabrykę narkotyków pod Bydgoszczą! 25-latek wpadł na kontroli

Policjanci zlikwidowali fabrykę narkotyków pod Bydgoszczą! 25-latek wpadł na kontroli

Ta grupa emerytów wypadła teraz z programu emerytur bez podatku. Mamy wyliczenia

Ta grupa emerytów wypadła teraz z programu emerytur bez podatku. Mamy wyliczenia

Zobacz również

Julia będzie miała upragniony sprzęt!  Dzięki akcji "Biegniemy dla Julii"

Julia będzie miała upragniony sprzęt! Dzięki akcji "Biegniemy dla Julii"

Probierz kontra Lewandowski. Konflikt, który może kosztować miliony

GORĄCY TEMAT
Probierz kontra Lewandowski. Konflikt, który może kosztować miliony