Spis treści
Modertrans z Poznania był jedyną firmą, która stanęła do przetargu. Produkuje ona wagony "moderus beta". Miejski Zakład Komunikacji zakup ten miał zabudżetowany na kwotę niewiele wyższą (o ok. 300 zł) niż zaoferował Modertrans.
Oznacza to, że po zawarciu umowy na realizację zamówienia, po Grudziądzu będzie kursować siedem takich tramwajów, bowiem wcześniej MZK Grudziądz zakupiło już cztery takie wozy, które od już ponad dwóch lat wożą pasażerów po Grudziądzu.
Nowe wozy przyjadą do Grudziądza w 2026 roku
Ze specyfikacji postępowania przetargowego wynika, że zamówione trzy tramwaje mają m.in.:
być wieloczłonowe, w pełni lub częściowo niskopodłogowe "o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości”.
mają mieć maksymalnie 30 metrów długości i muszą być co najmniej dwuczłonowe, z co najmniej jednym członem niskopodłogowym.
szerokość "pudła" tramwaju ma mieścić się w przedziale 2,350-2,4 metra.
wagony mają zabierać na pokład minimum 170 pasażerów, z czego co najmniej 30 na miejscach siedzących.
Realizacja zamówienia ma nastąpić do końca października 2026 roku.
Pierwszy przetarg nie powiódł się
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg ogłoszonym przez MZK Grudziądz na dostawę trzech tramwajów został unieważniony, gdyż spółka grudziądzka miała na ten cel 32, 9 mln zł, a Modertrans żądał wówczas 35,8 mln zł. Wobec tego powtórzono postępowanie, a MZK Grudziądz zmieniło kryteria oceny oferty. Jak się okazuje, teraz Modertrans zmieścił się w kwocie jaką może wyłożyć MZK Grudziądz.
Dla porównania dodamy, że zakup czterech tramwajów w marcu 2021 roku kosztował 23,3 mln zł, a teraz trzech: ponad 32,9 mln zł.
Czytaj także:
