Do pierwszego przetargu, który następnie unieważniono, wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją firma Modertrans z Poznania. Kwota za jaką zaoferowała za wyprodukowanie tramwajów to ponad 35,8 mln zł.
Spółka MZK miała zarezerwowane na to zadanie ponad 32, 9 mln zł. Jak wynika z rachunków to o ponad 2,8 mln zł mniej. W uzasadnieniu unieważnienia przetargu czytamy, m.in. że MZK po dokładnej analizie stwierdziło, że nie może zwiększyć kwoty na sfinansowanie tego zamówienia. "To zbyt duża różnica" - podaje prezes MZK, Paweł Maniszewski.
Ogłoszono kolejny przetarg. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 13 sierpnia.
Chodzi o dostawę trzech fabrycznie nowych tramwajów wieloczłonowych, jednokierunkowych, niskopodłogowych albo częściowo niskopodłogowych, o nowoczesnej konstrukcji i wysokiej jakości wraz z niezbędnym i dodatkowym wyposażeniem. Tramwaje muszą być jednej marki i w jednym typie.
Władze MZK liczą, że drugi przetarg uda się rozstrzygnąć. - Zmieniliśmy kryteria oceny oferty. Czy to wystarczy? Okaże się 13 sierpnia - mówi Paweł Maniszewski, prezes MZK.
Warto to wiedzieć
