Na ulicy Pileckiego w Inowrocławiu często dochodzi do kolizji i wypadków. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w tej części miasta zgłaszali nam potrzebę zmiany organizacji ruchu przy tej drodze. Marek Browiński, kierowca z Inowrocławia, w marcu przekonywał na naszych łamach, że skrzyżowania z ruchem okrężnym poprawią bezpieczeństwo kierowców w tych miejscach.
Pisaliśmy o tym w artykule:Ronda poprawią bezpieczeństwo w Inowrocławiu [wideo]
Sprawę poważnie przeanalizował Zarząd Dróg Powiatowych w Inowrocławia. Zaproponował zastosowanie małych rond typu "pinezka". Są one całkowicie przejezdne. Składają się z gotowych elementów gumowych pełniących rolę wyłączonej z ruchu wysepki. - Ruch okrężny stanowi istotę tego rozwiązania, bo ma powodować redukcję prędkości w trakcie przejazdu przez skrzyżowanie - podkreśla Adam Bąkowski z ZDP Inowrocław.
Niedawno pracownicy ZDP wspólnie z policjantami przeprowadził test przejezdności. Stworzono z pachołków małe ronda o średnicy 3 metrów i poproszono kierowców różnych pojazdów, zwłaszcza ciężarowych, o przejazdy wokół "prowizorycznej wyspy".
- Test pozwolił dojść do wniosku, że kierowcy bardzo dobrze radzili sobie z przejazdem przez takie skrzyżowanie - podkreśla Adam Bąkowski. Jednak na skrzyżowaniu Metalowców i Marcinkowskiego będzie potrzebna korekta jednego z wlotów, by zwiększyć promień skrętu dla ciężarówek.
- Zdajemy sobie sprawę, że to rozwiązanie nie jest do końca takim, jakiego oczekiwaliby użytkownicy drogi, ze względu na to, że nie będą miały parametrów ronda małego czy dużego. Natomiast rozwiązania te stosowane są w naszym kraju oraz od dawna w Europie, dlatego podjęto decyzję o zastosowaniu "pinezek" także w Inowrocławiu. Koszty budowy "pinezek" są kilkakrotnie niższe od budowy tradycyjnego ronda lub zamontowania sygnalizacji świetlnej - podkreśla Bąkowski.
Adam Bąkowski ma nadzieję, że to rozwiązanie w pewnym stopniu poprawi bezpieczeństwo na tych skrzyżowaniach. Wymusi bowiem zmniejszenie prędkości przejazdu, a to przełoży się na zmniejszenie liczby niebezpiecznych zdarzeń drogowych. Ma również nadzieję, że tego typu rozwiązania wpiszą się w krajobraz drogowy powiatu inowrocławskiego.
- Jesteśmy w trakcie opracowania wymaganych dokumentów. Niezwłocznie po otrzymaniu niezbędnych opinii i zatwierdzenia organizacji ruchu przez organ zarządzający ruchem, przystąpimy do wdrożenia tych elementów uspokojenia ruchu - tłumaczy. O dacie wprowadzenia nowej organizacji ruchu poinformuje w terminie późniejszym.
Wypadek na skrzyżowaniu Pileckiego i Marcinkowskiego w Inowr...
Najbardziej niebezpieczne ulice w Inowrocławiu [TOP 9]