Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na dwóch skrzyżowaniach w Inowrocławiu powstaną ronda "pinezki". Ma być bezpieczniej

(dan)
Na ulicy Pileckiego w Inowrocławiu stosunkowo często dochodzi do wypadków i kolizji
Na ulicy Pileckiego w Inowrocławiu stosunkowo często dochodzi do wypadków i kolizji Dariusz Nawrocki/Archiwum
Zarząd Dróg Powiatowych przygotowuje się do zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniach ulicy Pileckiego z Marcinkowskiego i z Orłowską.

Na ulicy Pileckiego w Inowrocławiu często dochodzi do kolizji i wypadków. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w tej części miasta zgłaszali nam potrzebę zmiany organizacji ruchu przy tej drodze. Marek Browiński, kierowca z Inowrocławia, w marcu przekonywał na naszych łamach, że skrzyżowania z ruchem okrężnym poprawią bezpieczeństwo kierowców w tych miejscach.

Pisaliśmy o tym w artykule:Ronda poprawią bezpieczeństwo w Inowrocławiu [wideo]

Sprawę poważnie przeanalizował Zarząd Dróg Powiatowych w Inowrocławia. Zaproponował zastosowanie małych rond typu "pinezka". Są one całkowicie przejezdne. Składają się z gotowych elementów gumowych pełniących rolę wyłączonej z ruchu wysepki. - Ruch okrężny stanowi istotę tego rozwiązania, bo ma powodować redukcję prędkości w trakcie przejazdu przez skrzyżowanie - podkreśla Adam Bąkowski z ZDP Inowrocław.

Niedawno pracownicy ZDP wspólnie z policjantami przeprowadził test przejezdności. Stworzono z pachołków małe ronda o średnicy 3 metrów i poproszono kierowców różnych pojazdów, zwłaszcza ciężarowych, o przejazdy wokół "prowizorycznej wyspy".

- Test pozwolił dojść do wniosku, że kierowcy bardzo dobrze radzili sobie z przejazdem przez takie skrzyżowanie - podkreśla Adam Bąkowski. Jednak na skrzyżowaniu Metalowców i Marcinkowskiego będzie potrzebna korekta jednego z wlotów, by zwiększyć promień skrętu dla ciężarówek.

- Zdajemy sobie sprawę, że to rozwiązanie nie jest do końca takim, jakiego oczekiwaliby użytkownicy drogi, ze względu na to, że nie będą miały parametrów ronda małego czy dużego. Natomiast rozwiązania te stosowane są w naszym kraju oraz od dawna w Europie, dlatego podjęto decyzję o zastosowaniu "pinezek" także w Inowrocławiu. Koszty budowy "pinezek" są kilkakrotnie niższe od budowy tradycyjnego ronda lub zamontowania sygnalizacji świetlnej - podkreśla Bąkowski.

Adam Bąkowski ma nadzieję, że to rozwiązanie w pewnym stopniu poprawi bezpieczeństwo na tych skrzyżowaniach. Wymusi bowiem zmniejszenie prędkości przejazdu, a to przełoży się na zmniejszenie liczby niebezpiecznych zdarzeń drogowych. Ma również nadzieję, że tego typu rozwiązania wpiszą się w krajobraz drogowy powiatu inowrocławskiego.

- Jesteśmy w trakcie opracowania wymaganych dokumentów. Niezwłocznie po otrzymaniu niezbędnych opinii i zatwierdzenia organizacji ruchu przez organ zarządzający ruchem, przystąpimy do wdrożenia tych elementów uspokojenia ruchu - tłumaczy. O dacie wprowadzenia nowej organizacji ruchu poinformuje w terminie późniejszym.

Tuż przed południem na skrzyżowaniu ulic Pileckiego i Marcinkowskiego zderzy się trzy samochody: renault, seicento i peugeot.3 osoby trafiły do szpitala na badania.Ruch ulicami Pileckiego i Metalowców odbywał się wahadłowo. Wjazd do Inowrocławia od strony Gnojna był zablokowany. Ciężarówki czekały na odblokowanie skrzyżowania. Aktualnie nie ma już tu utrudnień w ruchu.

Wypadek na skrzyżowaniu Pileckiego i Marcinkowskiego w Inowr...

Sprawdziliśmy, na jakich ulicach w Inowrocławiu dochodziło w ubiegłym roku do największej liczby wypadków i kolizji. Wykaz ulic na kolejnych slajdach >>>

Najbardziej niebezpieczne ulice w Inowrocławiu [TOP 9]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska