Na peronach na Dworcu Głównym w Toruniu układają różowe...

    Na peronach na Dworcu Głównym w Toruniu układają różowe płyty żelbetowe

    fb-fijalkowski.pl

    Gazeta Pomorska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    - Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu - tak internauci komentują wykonanie pierwszego peronu na dworcu.

    - Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu - tak internauci komentują wykonanie pierwszego peronu na dworcu. ©fb-fijalkowski.pl

    Na peronach na Dworcu Głównym w Toruniu miały być szare płyty lastrykowe jak we Wrocławiu, układane są jednak różowe - alarmują nasi Czytelnicy.
    - Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu - tak internauci komentują wykonanie pierwszego peronu na dworcu.

    - Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu - tak internauci komentują wykonanie pierwszego peronu na dworcu. ©fb-fijalkowski.pl

    Uwagę na perony modernizowane na dworcu Toruń Główny wbrew pierwotnym planom zwrócili użytkownicy internetowego Forum Polskich Wieżowców (skyscrapercity.com). Zaniepokoiły ich zdjęcia z budowy zamieszczone w serwisie firmy Fijałkowski, która modernizuje stację. Dostrzegli tam różowe płyty krawędziowe montowane na peronach.

    "Można je spotkać na każdej mniejszej, świeżo wyremontowanej stacji" - pisze "thorunesis".
    Według pierwotnych wytycznych dla peronów "płyty powinny mieć nawierzchnię z lastryko płukanego, z dopuszczonym lekkim szlifowaniem przy pozostawieniu szorstkiej, antypoślizgowej faktury powierzchni". "Dla całości wymagań odnośnie nawierzchni peronów i płyt krawędziowych referencyjnym obiektem są perony dworca Wrocław Główny" - czytamy dalej.

    Przeczytaj także: W Toruniu rowerzyści jeżdżą chodnikami. "Ze strachu!"
    Różowych płyt na wrocławskim dworcu jednak nie ma. Perony są utrzymane w szarej tonacji. "Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu" - komentuje "saccularius". - Wykonawca zaproponował inne rozwiązanie, a myśmy je zaaprobowali - mówi Marcin Maksim, szef wydziału inwestycji i remontów magistratu. - Te różowe płyty to atestowane płyty żelbetowe. Umożliwiają wykonanie peronu zgodnie z warunkami kolejowymi. Maksim wskazuje, że we Wrocławiu jest dworzec halowy. Tam tory są ułożone na nawierzchni żelbetowej, w Toruniu na podbudowie z tłucznia. - Dla tego typu torowisk są inne warunki techniczne - mówi urzędnik. - Jest wymagana inna odległość od osi torowiska do ścianki krawędziowej.

    Różowe płyty pojawią się nie tylko na pierwszym, ale też na czwartym peronie. Tylko przy krawędzi peronu. Pośrodku zostanie ułożone płukane lastryko. Inaczej mają się prezentować peron drugi i trzeci. Będą również na innej wysokości - 550 mm od główki szyny (pozostałe 760 mm). - Tam będzie nawierzchnia z innego materiału, a kolorystyka zgodnie z dokumentacją - mówi Maksim. - Będzie szara? - pytam. - Na to jeszcze nie ma projektu wykonawczego - odpowiada Maksim. - Czy to będzie szare, mniej szare lub bardziej szare, trudno mi teraz powiedzieć. To, co jest na pierwszym peronie, to dobre rozwiązanie. Trwałe. Przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. O postępach robót na dworcu napiszemy jutro.


    Czytaj e-wydanie »

    Czytaj treści premium w Gazecie Pomorskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (19)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (19) forum.pomorska.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej