Na peronach na Dworcu Głównym w Toruniu układają różowe płyty żelbetowe

fb-fijalkowski.pl
- Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu - tak internauci komentują wykonanie pierwszego peronu na dworcu.
- Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu - tak internauci komentują wykonanie pierwszego peronu na dworcu. fb-fijalkowski.pl
Udostępnij:
Na peronach na Dworcu Głównym w Toruniu miały być szare płyty lastrykowe jak we Wrocławiu, układane są jednak różowe - alarmują nasi Czytelnicy.

Uwagę na perony modernizowane na dworcu Toruń Główny wbrew pierwotnym planom zwrócili użytkownicy internetowego Forum Polskich Wieżowców (skyscrapercity.com). Zaniepokoiły ich zdjęcia z budowy zamieszczone w serwisie firmy Fijałkowski, która modernizuje stację. Dostrzegli tam różowe płyty krawędziowe montowane na peronach.

"Można je spotkać na każdej mniejszej, świeżo wyremontowanej stacji" - pisze "thorunesis". Według pierwotnych wytycznych dla peronów "płyty powinny mieć nawierzchnię z lastryko płukanego, z dopuszczonym lekkim szlifowaniem przy pozostawieniu szorstkiej, antypoślizgowej faktury powierzchni". "Dla całości wymagań odnośnie nawierzchni peronów i płyt krawędziowych referencyjnym obiektem są perony dworca Wrocław Główny" - czytamy dalej.

Przeczytaj także: W Toruniu rowerzyści jeżdżą chodnikami. "Ze strachu!"
Różowych płyt na wrocławskim dworcu jednak nie ma. Perony są utrzymane w szarej tonacji. "Szare płukane lastryko chyba zaczerwieniło się ze wstydu" - komentuje "saccularius". - Wykonawca zaproponował inne rozwiązanie, a myśmy je zaaprobowali - mówi Marcin Maksim, szef wydziału inwestycji i remontów magistratu. - Te różowe płyty to atestowane płyty żelbetowe. Umożliwiają wykonanie peronu zgodnie z warunkami kolejowymi. Maksim wskazuje, że we Wrocławiu jest dworzec halowy. Tam tory są ułożone na nawierzchni żelbetowej, w Toruniu na podbudowie z tłucznia. - Dla tego typu torowisk są inne warunki techniczne - mówi urzędnik. - Jest wymagana inna odległość od osi torowiska do ścianki krawędziowej.

Różowe płyty pojawią się nie tylko na pierwszym, ale też na czwartym peronie. Tylko przy krawędzi peronu. Pośrodku zostanie ułożone płukane lastryko. Inaczej mają się prezentować peron drugi i trzeci. Będą również na innej wysokości - 550 mm od główki szyny (pozostałe 760 mm). - Tam będzie nawierzchnia z innego materiału, a kolorystyka zgodnie z dokumentacją - mówi Maksim. - Będzie szara? - pytam. - Na to jeszcze nie ma projektu wykonawczego - odpowiada Maksim. - Czy to będzie szare, mniej szare lub bardziej szare, trudno mi teraz powiedzieć. To, co jest na pierwszym peronie, to dobre rozwiązanie. Trwałe. Przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. O postępach robót na dworcu napiszemy jutro.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jesus Maria! różowe płytki, może jeszcze tęcza ma czelność nad dworcem się pojawiać po deszczu?!:) hehe Ludzie, czy wy naprawdę nasrane w tych swoich pustych głowach?:)

G
Grzegorz
Typowy debilizm i partactwo PKP PLK!!! Szpetota! Ciekawe jaki rodzaj lamp zamontuja na peronach? Pewnie w stylu z epoki socjalistycznej,wiaty bedą zasądzone blacha -
k
karolina
Dlaczego pan Maksim nie jest naczelnikiem wydzialu ?
t
torunianin

Czy w Toruniu nic nie może wygladać przyzwoicie, a nie jak w luna parku.

Brak słów na taka szpetotę.

m
minim

możecie skoczyć maksimowi ;=))))

g
greg

Wiemy, że zyskuje Fijałkowski- wstawia tańszy materiał za cenę droższego,

co jednak zyskuje urzędnik Zaleskiego- pan Maksim, zgadzając sie na tańszą niż ta z przetargu nawierzchnię, zaniżając jakosc i estetykę? 

Już po wizualizacjach dworca jakie nam przedstawił urząd miasta z Fijałkowskim wiedziałem, że naprawde bedzie dobrze- dla fijałkowskiego i urzędników, niekoniecznie dla Torunia

m
marek z
Tak maksim lubi ta firme .
Duzo z nimi robi.
To pewnie dobra firma
h
hehehe

No proszę jacy łaskawcy, wykonawca zaproponował a pan Maksim zaaprobował. Co tam wcześniejszy projekt, liczy się dobro wykonawcy. W razie ewentualnych opóźnień kar dla wykonawcy nie przewidujemy.

B
Bodek

Ciekawe że przy tej samej nawierzchni torowej co w Toruniu (tłuczeń), na stacjach takich jak: Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Sopot, Gdynia Gł. SKM, Gdynia Wzg. Maksymiliana, Warszawa Stadion, Warszawa Wsch. Kraków Gł. i wielu innych szare płyty mogły zostać położone i nie kłóciło się to z technologią budowy samych torów (bo to oczywisty absurd wymyślony przez urzędasa żeby mieć jakiekolwiek alibi na swoją głupotę).

 

Brawo toruński magistrat! Różowe płyty peronowej przy zabytkowym dworcu będą jak kwiatek do kożucha wiejskiego szlachcica.

Świetna reklama zabytkowego klimatycznego miasta.

t
torek
W dniu 20.08.2014 o 10:46, krzysztof napisał:

I przez komentarze w stylu: "Co to za problem", "Jakie znaczenie ma ten kolor", nasze miasta wyglądają jak wyglądają. Ludzie zrozumcie że chodzi o estetykę i jakość wykonania. Spójrzcie jak wygląda dworzec we Wrocławiu, jak wyglądają dworce "na zachodzie". Dlaczego my nie możemy też takiego mieć? Jeśli ktoś ma wątpliwości jak prezentuja się te płyty po kilku latach uzytkowania, polecam perony w skierniewicach i poznaniu. Pomijając kwestię koloru, to po jaka cholerę tworzone są wymagania dot. projektu skoro każdy urzędas może sobie zatwierdzić co mu się chce...

pięknie to nie wygląda. można było zrobić to w jednej barwie, z materiału nie sztukowanego, mi się podaobają asfaltowe równe podłoża a nie bruki. POMYŚLCIE - jedziecie z dalekiej podróży i macie dla ułatwienia bagaż na kółkach i teraz go trepiecie po tym bruku po tych utrudniaczach tylko dla tego że to niby ładnie wygląda? ani to ładne ani mądre! trudno się po takim czymś jeździ małymi walizkowymi kółkami. podróżni musza nosić walizy ciężkie - co to za peron! g. nie peron! można było zrobić jeną powierzchnię i np. dla bezpieczeństwa zrobić płotki zamykane na czas gdy pociągu nie ma przy rampie. prosty niedrogi system i po problemie, ładne z pleksy płotki nie szpecą a zdobią...

T
TOREK

Tak myślałem, że im w końcu odwali równo :/ najpierw połozyli jeden kawałek  utrudniacza z wypustkami tak by ludzie musieli po czymś takim chodzić (walili bo był tylko kawałek przy sygnalizatorze i było ok - bo dla niewidomych ogromne utrudnienie) . Potem, jak zobaczyli że prasa się rozpisuje o tym pozytywnie zaczęli stawiać na każdym przejściu nowobudowanym na całej szerokości przejścia. No i ludzie musza chodzić po tych wybruczynach kobiety w szpilach mają problem, młodzi w trampkach nie wspomnę bo to koszmar , na rolkach - zabić się można, no ale nie czuli niedosytu. niewdawno zbudowali przejście na przeciw Urzędu marszałkowskiego z podwójnym utrudniaczem :/ już jeden rządek nie wystarczył. bo przecież ten jeden kawałek przy sygnalizatorze to za mało trzeba całe przejście tym wywalić. I TYLKO CZEKAŁEM, JAK POŁOŻĄ TO NA MASOWĄ SKALĘ - MYŚLAŁEM SZCZERZE MÓWIĄC ŻE POŁOŻĄ TO NA CZĘŚCI PRZEJŚCIA NA JEZDNI ZAMIAST PASÓW :/ ALE TO PRZESZŁO MOJE NAJŚMIELSZE OCZEKIWANIA :/ W ŻYCIU NIE SPODZIEWAŁEM SIĘ AŻ TAKIEGO ID....ZMU :/ 

SZACUN PANOWIE - TERAZ BUDZICIE JUŻ U MNIE RESPEKT - ZACZYNAM SIĘ BAĆ PRZYSZŁYCH CHODNIKÓW I JEZDNI. :/

liczba niewidomych przechodzących przez przejście przy aleii jest równa 3 na miesiąc :/ więc co dzięń wszyscy cierpmy za nich. :/ już wystarczy że kładziecie panowie bubel fazwoany bruk nam pod nogi w miejscach gdzie gierek kładł PIĘKNY RÓWNY IDEALNY ISTNIEJĄCY DO DZIŚ ASFALT BITUMICZNY CZYLI TO CZEGO CHCĄ MIESZKAŃCY - WY TO NISZCZYCIE I KŁADZIECIE NAM POD NOGI CZERWONE ALBO SZARE ... G... 

PRZYKRY WIDOK, ALE TU POJECHALIŚCIE. CAŁĄ WYSPEKĘ ZNISZCZYLIŚCIE TYM CZYMŚ... ALE PORAŻKA :/ FAKTYCZNIE - CZAS NA ZMIANY ... :/ JUŻ MAM PEWNOŚĆ ŻE DO NASTĘPNYCH WYBORÓW NA PEWNO PÓJDĘ!

x
xdt

Kolejny wałek, już mam dośc tych buców z miasta. Skoro był jakiś plan, to trzeba się go trzymac, a nie traktowac miasto jak własny ogródek. Znowu zrobicie małomiasteczkową tandetę. Czynicie wioche Panowie i Panie, macie tragiczne gusta.

E
Elka
Ale fajny kolor!
Z
Zx

Zróbcie perony z cegły a la średniowieczna dwuręczna - będzie :Gotyk na dotyk"

k
krzysztof

I przez komentarze w stylu: "Co to za problem", "Jakie znaczenie ma ten kolor", nasze miasta wyglądają jak wyglądają. Ludzie zrozumcie że chodzi o estetykę i jakość wykonania. Spójrzcie jak wygląda dworzec we Wrocławiu, jak wyglądają dworce "na zachodzie". Dlaczego my nie możemy też takiego mieć? Jeśli ktoś ma wątpliwości jak prezentuja się te płyty po kilku latach uzytkowania, polecam perony w skierniewicach i poznaniu. Pomijając kwestię koloru, to po jaka cholerę tworzone są wymagania dot. projektu skoro każdy urzędas może sobie zatwierdzić co mu się chce...

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie