Na rynku przybywa sklepów internetowych

Agnieszka Szynkowska
www.sprzedam i kupię.pl
www.sprzedam i kupię.pl fot. sxc
Nie pomacasz towaru przed kupnem, ale dokładnie obejrzysz, przeczytasz o nim. I zapłacisz za niego mniej.

Ireneusz Bielski, Wydział Zarządzania UTP:

Na rynku przybywa sklepów internetowych
infografika Radosław Fonferek

(fot. infografika Radosław Fonferek)

Ireneusz Bielski, Wydział Zarządzania UTP:

- Towary kupowane w sieci są tańsze. Przede wszystkim tego typu sklepy nie prowadzą magazynów.

Magazynowanie to ogromne koszty. Sklepy sprowadzają towary na bieżąco.

Na rynku działa coraz więcej sklepów internetowych i coraz więcej z nas z nich korzysta.

Klienci sklepów internetowych cenią sobie przede wszystkim niższe ceny oraz wygodę. W sieci znajdziemy sklepy z książkami, kosmetykami, kwiatami, sprzętem domowym. Możemy w ten sposób kupić praktycznie wszystko. I coraz chętniej to robimy.

Kwiaty...
W "Poczcie Kwiatowej" zamówimy bukiet przez telefon i przez internet. Wystarczy kliknąć myszką kilka razy i wybrany przez nas bukiet zostanie dostarczony w najdalszym zakątku świata, w Australii, Libanie czy Stanach Zjednoczonych.

W ten sposób kupować można nie tylko kwiaty. Sklep oferuje także, m.in. zabawki, biżuterię, perfumy i kosmetyki.

- Dzięki internetowi łatwo nawiązujemy kontakt z klientami i dzięki temu zwiększamy sprzedaż - informuje Maciej Filipowicz z działu promocji "Poczty Kwiatowej".

- Poza tym internet skupia bardzo wielu przedstawicieli branży, jest więc duża konkurencja.

Dzięki temu zadowoleni są i klienci, bo mają większy wybór wśród towarów.

Albo kosmetyki
Z internetowej drogerii "Ciao" mogą korzystać klienci z całego kraju. Sklep działa na rynku od pięciu lat i z roku na rok przybywa mu klientów.

- Oswajają się z internetem i z nami, jako drogerią w sieci - mówi Michał Piętowski, szef drogerii: - Docieramy do klientów w całej Polsce. Taki sklep jest otwarty przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Klient może otworzyć komputer o jakiejkolwiek godzinie. Poza tym nie musi biegać po sklepach.

Bez internetu ani rusz
Sieć jest dziś dla wielu osób podstawowym źródłem informacji. Poza tym towary kupowane w internecie są tańsze.

Czy firma, która nie istnieje w internecie przetrwa na rynku? - Nie ma co przeceniać internetu. To po prostu forma komunikowania się. Firma nie musi istnieć w internecie, ale musi istnieć w świadomości ludzi. Na przykład: jedna pani powie drugiej pani o dobrym fryzjerze. Jemu to wystarczy, nie potrzebuje już strony w sieci.

Ważniejsza od narzędzi marketingowych jest strategia firmy - mówi Ireneusz Bielski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.

Będą zmiany w prawie dotyczącym cmentarzy i pochówków

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie