https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na Solskiego w Bydgoszczy będzie dużo bezpieczniej. Dlaczego?

Mateusz Mazur [email protected]
Na tym przejściu piesi nie mogli czuć się bezpiecznie. Po budowie sygnalizacji ma się to zmienić
Na tym przejściu piesi nie mogli czuć się bezpiecznie. Po budowie sygnalizacji ma się to zmienić Jarosław Pruss
Po prośbach mieszkańców drogowcy montują tam sygnalizację.

Na niebezpiecznym przejściu na ulicy Solskiego, pomiędzy ulicami Ugory i Bielicką montowane są nowe światła.

Przejście graniczyło z cudem

Decyzja o tej inwestycji zapadła po apelach wielu okolicznych mieszkańców. Drogowcy uznali racje mieszkańców, bo w tym miejscu jest wyjątkowo duże natężenie ruchu. Pieszym trudno przejść przez jezdnię, a w dodatku od strony ulicy Konopnej widoczność jest ograniczona. - Sygnalizacje na ciągu ul. Ludwika Solskiego mają głównie poprawiać bezpieczeństwo i tak z pewnością się stanie. Odpowiednio podzielą potok pojazdów na mniejsze "grupy" aut, łatwiejsze do rozdysponowania na poszczególnych skrzyżowaniach - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Sygnalizatory będą pracować w trybie trójkolorowym od godz. 5.30 do 23.30, a w trybie ostrzegawczym od 23.30 do 5.30.

Na razie jednak nowa sygnalizacja nie zostanie podłączona do systemu Inteligentnych Systemów Transportowych. - Stanie się to nieco później. Decyzja o budowie tej sygnalizacji była bowiem podjęta po zakończeniu projektu systemu ITS - wyjaśnia Kosiedowski.

Nie tylko na Szwederowie

Budowę sygnalizacji wzbudzanych przez pieszych zaplanowano również na alei Jana Pawła II, pomiędzy ulicami Ducha Świętego i Ziemską. Ma ona ułatwić przejście wielopasmowej drogi, na której kierowcy osiągają dużo większe prędkości niż dozwolone 50 kilometrów na godzinę. Światła będą podobnie pracować do tych, które montowane są na ulicy Ludwika Solskiego.Obie inwestycje mają zostać zakończone do końca roku.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Q
Quba

Lepiej niech ZDMiKP zamie się ustawieniem latarni ulicznych przy przejściach dla pieszych bo zwłaszcza przy opadach deszczu bardziej oślepiają kierowców niż oświetlają pieszych na przejściach. 

A
Adam
Może by ktoś pomyslal o sygnalizacji swietlnej na skrzyżowaniu ul. Bielickiej z Inowroclawska i Konopnicka. To jest koszmarne skrzyzowanie. Przejście na druga stronę w godzinach szczytu graniczy z cudem. Zrobcie cos z tym. A może małe rondo. Jest tyle miejsca.
p
pepebyd

Sygnalizacja świetlna na rondach to chyba tylko w Polsce. Nie ma bezpieczniejszego skrzyżowania jak rondo. Ale jak uczy się przyszłych kierowców manewrów na parkingach, a nie jazdy w warunkach ruchu, to co tu wymagać.

g
gosciu
Ty piszesz o rondzie kujawskim a artykol dotyczy zupelnie inngch odcinkow. Mianowice solskiego za stacja statoil jadąc właśnie od wspomnianego ronda.
Zgadzam sie jednak z opinia ze swiatla na r.kujawskim to kompletna bzura. Lepszej widocznosci nie ma chyba zadne inne rondo w bydgoszczy a wsypadki to tylko przez glupote kierowcow i tyle. Po jaki ch... tam swiatla??!
I
Insidious

bezpieczniej, bo bez ruchu kołowego. Jakim kre tynem trzeba być, aby instalować światła co 50 metrów a to już kolejny dłuższy odcinek w mieście gdzie co 50 metrów są światła. Idealny pomysł na wstrzymanie ruchu i paraliż miasta, bo jechać się nie da. Co więcej tam gdzie były miejsca na przejście pod skrzyżowaniem np. rondo kujawskie to je zasypali. Poziomu durno_wartości tu już się nie da zmierzyć żadną miarą. Co więcej poprzestawiane ustawienia zmiany świateł na niektórych skrzyżowaniach np. przy Realu powodują, że można wjechać na rondo ale nie można z niego zjechać bo na zjeździe jest (zapala się przy ruszeniu z poprzedniego zielonego) czerwone i w ten sposób blokuje się całe rondo. Czy tam w tej kopalni idio.tów nie słyszeli o zdobyczach cywilizacyjnych 21 wieku? dlaczego stosują rozwiązania sprzed 50 lat? Kładki i przejścia podziemne, to są rozwiązania w nowoczesnym świecie. Wszędzie gdzie można likwiduje się światła bo tamują ruch a tu? co 50 metrów. Kopalnia deb.ili w tym zdm i kp, ich nie ma co przesuwać do innej pracy ich trzeba wysyłać do afryki niech tam regulują ruch zwierząt przy wodopoju, a prawo natury im da do zrozumienia co jest nie tak bardzo szybko...

m
miksix
Te dwa pomysły dotyczące tego skrzyżowania należy przedstawić do jakiejś nagrody.Oba gwarantuja zajecie pierwszych miejsc w konkursie głupoty.Bo przecież kto o zdrowych zmysłach najpierw zasypuje zejścia do całkowicie bezkolizyjnych przejsc dla pieszych, a potem wpada na pomysl poprawy bezpieczeństwa na tych samych przejściach poprzez instalacje sygnalizacji swietlnej,która zdycydowanie spowalnia ruch,nie tylko pojazdów ale i pieszych również.Brawo! Jeszcze raz gratuluje... Chyba wszyscy wiedza, że napewno nie mądrości!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska