pomorska.pl/bydgoszcz
Więcej informacji z Bydgoszczy znajdziesz na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz
Prezydent miasta rozpoczął właśnie starania o pozwolenie na realizację projektu. To jeden z ostatnich elementów przygotowań do budowy, a przy okazji odkrywający kolejne szczegóły.
Budynki i boisko do rozbiórki
Wiadomo więc na pewno, że nie obędzie bez rozbiórek budynków znajdujących się na trasie budowy - od skrzyżowania Jagiellońskiej z Ogińskiego aż do ulicy Wojska Polskiego. Do likwidacji przewidziano na przykład boisko szkolne na Wzgórzu Wolności.
Węzeł "Jagiellońska"
Konieczna będzie też przebudowa południowej nitki Jagiellońskiej, nad którą pobiegnie Ogińskiego. Dojazd do mostu będzie możliwy m.in. poprzez specjalny system łączników i estakadę "lewobrzeżną" od strony centrum, a całość tworzyć ma węzeł "Jagiellońska". Zmianie ulegnie jeszcze dojazd do terenów dworca PKS i trakcja tramwajowa.
Podwieszany most nad Brdą
Dalej dwupasmowa trasa pobiegnie podwieszanym mostem (220 metrów) nad Brdą. Jeden z jego pylonów stanie w rejonie pętli tramwajowej Babia Wieś, więc i ją czekać będzie przebudowa. Za Toruńską Ogińskiego przejdzie w nasyp i wbije się w skarpę. Na jej krawędzi powstanie kładka widokowa. Nieco dalej trasa zahaczy o tereny Szkoły Podstawowej nr 56 i dojdzie do Słowiańskiej, która na odcinku około 250 metrów zostanie przekwalifikowana na pieszojezdnię. Na końcu Ogińskiego wbije się w Wojska Polskiego, gdzie również konieczna będzie modyfikacja nawierzchni torowiska. Ekrany ograniczające hałas zaplanowano m.in. na wysokości szkoły i na moście.
Jeszcze pozwolenie i przetarg
Rozpoczęcie inwestycji przewidziano na przyszły rok. Najpierw ratusz musi zdobyć pozwolenie na budowę, a potem jeszcze ogłosić przetarg.