Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najcenniejsze marki świata, czyli ranking BrandZ Top 100

oprac. TIK; fot. sxc
Najcenniejsze marki
Najcenniejsze marki
Wśród 13 sektorów rynkowych objętych corocznym rankingiem najcenniejszych marek świata pod nazwą BrandZ Top 100, marki luksusowe zajęły drugie miejsce pod względem dynamiki wzrostu. Znajdują się one wśród najbardziej pożądanych i najdroższych, co w dużej mierze stanowi o ich atrakcyjności.

Torebki Louis Vuitton znajdują się na szczycie rankingu, a wartość tej marki oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23 procent). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermès – 11,9 mld USD (41 procent), dalej Gucci – 7,4 mld USD (-2 procent) oraz Channel – 6,8 mld USD (23 procent).

Przeczytaj: Znane marki odzieżowe GAP i H&M dostały złe noty

Mimo rezygnacji z wydatków na kosztowne dobra konsumpcyjne i usługi z pobudek etycznych, w Ameryce Północnej i Europie, nowe pokolenia nabywców chętnie dokonywały luksusowych zakupów, co pozwoliło wielu markom na podniesienie cen.

Czytaj też: Kujawsko-Pomorskie. Mamy swoich Liderów Marki 2010 (wideo i foto)

Wyniki badania dotyczące rankingu marek luksusowych

 

- Media cyfrowe umożliwiły markom szerszą obecność i interaktywny udział w życiu konsumentów

Było to mozliwe między innymi dzięki sprzedaży oraz kampaniom marketingowym w internecie prowadzonym przez wiele marek luksusowych.

Przeczytaj również: Eurobrand2011. Znamy najcenniejszą markę Europy oraz światowego lidera Apple

Na przykład, marka Louis Vuitton transmitowała swój pokaz mody w Londynie za pośrednictwem YouTube, natomiast Burberry z powodzeniem odmłodziła swoją 155-letnią brytyjską tradycję, wysyłając do klientów spersonalizowane SMS-y i zachęcając w ten sposób, aby wybrali się do sklepów i obejrzeli londyński pokaz mody. 

- Na znaczeniu zaczęła zyskiwać jakość produktu

- Ważna jest też tradycja marki

Firmy, które przez lata były liderami w zakresie designu i dopasowywania wyrobów do indywidualnych gustów, mają obecnie nowe możliwości wykorzystywania reklamy i pokazów w sklepach.

* Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany jest na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska