Torebki Louis Vuitton znajdują się na szczycie rankingu, a wartość tej marki oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23 procent). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermès – 11,9 mld USD (41 procent), dalej Gucci – 7,4 mld USD (-2 procent) oraz Channel – 6,8 mld USD (23 procent).
Przeczytaj: Znane marki odzieżowe GAP i H&M dostały złe noty
Mimo rezygnacji z wydatków na kosztowne dobra konsumpcyjne i usługi z pobudek etycznych, w Ameryce Północnej i Europie, nowe pokolenia nabywców chętnie dokonywały luksusowych zakupów, co pozwoliło wielu markom na podniesienie cen.
Czytaj też: Kujawsko-Pomorskie. Mamy swoich Liderów Marki 2010 (wideo i foto)
Wyniki badania dotyczące rankingu marek luksusowych
- Media cyfrowe umożliwiły markom szerszą obecność i interaktywny udział w życiu konsumentów
Było to mozliwe między innymi dzięki sprzedaży oraz kampaniom marketingowym w internecie prowadzonym przez wiele marek luksusowych.
Przeczytaj również: Eurobrand2011. Znamy najcenniejszą markę Europy oraz światowego lidera Apple
Na przykład, marka Louis Vuitton transmitowała swój pokaz mody w Londynie za pośrednictwem YouTube, natomiast Burberry z powodzeniem odmłodziła swoją 155-letnią brytyjską tradycję, wysyłając do klientów spersonalizowane SMS-y i zachęcając w ten sposób, aby wybrali się do sklepów i obejrzeli londyński pokaz mody.
- Na znaczeniu zaczęła zyskiwać jakość produktu
- Ważna jest też tradycja marki
Firmy, które przez lata były liderami w zakresie designu i dopasowywania wyrobów do indywidualnych gustów, mają obecnie nowe możliwości wykorzystywania reklamy i pokazów w sklepach.
* Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany jest na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok.
