Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najpierw Facebook, a teraz Google wprowadził zakaz reklam kryptowalut

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
123fr
Google, podążając za przykładem Facebooka, który w styczniu br. wprowadził zakaz reklam kryptowalut na swoim portalu społecznościowym, ogłosił, że nie będzie można umieszczać żadnych reklam platform Bitcoin, Ethereum, a także innych narzędzi spekulacji finansowych oraz hazardu.

Zmiana polityki reklamowej to skuteczny środek zaradczy choćby z tego względu, że obie firmy – Google i Facebook – kontrolują większość światowego rynku reklam. Zakaz obejmuje nie tylko popularne AdWordsy, ale także reklamy na YouTube oraz wszystkich portalach, które udostępniają przestrzeń reklamową Google.

Tani złoty. Droższe kredyty, wycieczki, benzyna i zakupy w sklepach [opinie]

Eksperci rynków walutowych oraz doradcy biznesowi przyjmują te zmiany z zadowoleniem.

– To dobra wiadomość zarówno dla osób prywatnych, jak i firm, które inwestowały w kryptowaluty na podstawie nieprawdziwych informacji w reklamach, licząc na niesamowite zyski i łut szczęścia – komentuje Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje SA.

Przeciw spekulacjom finansowym

– Krok Google, podobnie jak Facebooka, to odważne wyjście naprzeciw potrzebie ograniczenia niebezpiecznych spekulacji finansowych i zapobiegania wprowadzaniu ludzi w błąd. To sposób prawdopodobnie w tej chwili skuteczniejszy niż ostrzeżenia różnych instytucji finansowych – dodaje Małgorzata Anisimowicz.

Zakazem objęte zostaną nie tylko kryptowaluty, ale także wirtualne pieniądze stosowane w grach, które można kupić za realne waluty, gry hazardowe oraz inne instrumenty spekulacji finansowych.

Dyrektor Google ds. Zrównoważonych reklam, Scott Spencer, poinformował na blogu:

„Zaktualizowaliśmy kilka zasad dotyczących reklam w nieuregulowanych lub spekulacyjnych produktach finansowych, takich jak opcje binarne, kryptowaluta, rynki walutowe i kontrakty różnicowe (CFD)”.

Google zacznie blokować niektóre reklamy związane z hazardem

Zakaz Google obejmuje wymianę kryptowalut i ICO (initial coin offerings), czyli emisję kryptowalut ogłaszanych, tworzonych przez różne firmy softwarowe. Firma zacznie także blokować niektóre reklamy związane z hazardem, na przykład takie, w których używane są wirtualne przedmioty o wartości rzeczywistej, zwane zakładami skórek, co ma na celu „zwalczanie nowych zagrożeń i poprawę jakości reklam online”.

„W miarę jak zmieniają się trendy konsumenckie, nasze metody ochrony otwartej sieci stają się coraz lepsze, podobnie jak oszustwa internetowe” – napisał Scott. „Poprawa jakości reklam w Internecie, usuwanie czy to szkodliwych reklam, czy natarczywych, nadal będzie dla nas najwyższym priorytetem”.

Nie trzeba być biznesowym rekinem ani Lewandowskim. Jak w 5 lat zostać milionerem?

Google dodaje, że usunęło ponad 3,2 miliarda reklam, które naruszyły jego zasady w 2017 r., blokując – jak to określiła – „większość złych reklam", w tym te wprowadzające w błąd i wyłudzające informacje.

60 sekund biznesu: Z punktu widzenia biznesowego, Bitcoin to coś dobrego (x-news/Agencja Informacyjna Polska Press):

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska