Do końca listopada przewoźnik będzie czekał na oferty dotyczące dostawy 14 autobusów niskopodłogowych o napędzie hybrydowym. Pojazdy te mają być wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, Wi-Fi, USB - będą to pojazdy niskopodłogowe - z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych.
- Autobusy hybrydowe będą zakupione w ramach projektu BiT-City II - mówi Piotr Reich, rzecznik MZK w Toruniu. - Pierwsze siedem pojazdów ma zostać dostarczonych do 20 września 2018 roku, natomiast pozostałe siedem oraz pojazd pogotowia technicznego do końca października 2018 roku.
Polecamy: 8 lat za życie Kingi. jest wyrok za zabójstwo w Grzywnie [SZCZEGÓŁY SPRAWY]
W partiach po siedem sztuk mają być również dostarczane autobusy zasilane olejem napędowym. MZK zamierza wzbogacić swój tabor o 21 takich pojazdów.
- Autobusy te będą posiadać silniki spełniające wymagania normy minimum Euro 6, będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, wyposażone m.in. w automaty do sprzedaży biletów, monitoring, gniazda USB, Wi-Fi - dodaje Piotr Reich.
Wszystkie autobusy powinny się znaleźć w Toruniu pod koniec października przyszłego roku. Tak się stanie, je-żeli przewoźnikowi dopisze szczęście i wszystko uda się załatwić w przewidzianych terminach. Pod tym względem MZK ma jednak ostatnio pecha. Pięć nowych autobusów firmy Ursus, które miały dotrzeć do Torunia do końca ubiegłego roku, trzeba było odesłać do producenta . Po poprawkach miały wyjechać na ulice miasta, jednak tak się nie stało, bo nadal nie spełniały wymogów toruńskiego przewoźnika.
Czytaj: Pacjent z seksualnymi zarzutami
Zastrzeżenia pracowników Miejskiego Zakładu Komunikacji dotyczyły układu ogrzewania, instalacji elektrycznej, jednego ze sterowników, a także poręczy w autobusie oraz mocowania osłon. W związku z tym, że Ursus nie potrafił poradzić sobie z tymi mankamentami, związane z tym perturbacje trwały kilka miesięcy.
Miejski Zakład Komunikacji dysponuje obecnie 145 autobusami czterech marek: MAN, Solaris, Ursus i Jelcz. 63 procent z nich to pojazdy niskopodłogowe. Linie autobusowe (37 dziennych i trzy nocne) mają w sumie 486 kilometrów długości, krąży po nich średnio sto dwadzieścia autobusów dziennie. Rocznie pokonują one ponad dziesięć milionów kilometrów.
Czytelnicy o komunikacji miejskiej w Toruniu. Co należy zmie...