Spis treści
Do 19 marca klient PKO BP po otrzymaniu pozytywnej decyzji w sprawie karty kredytowej czekał, aż bank prześle mu plastik do domu. Teraz może korzystać z cyfrowej karty od razu po akceptacji banku. Wkrótce bank wprowadzi także cyfrowe karty debetowe, a kolejny etap to rezygnacja z kart fizycznych.
PKO BP: "Chcemy wyeliminować plastikowe karty płatnicze"
Skąd takie rewolucyjne zmiany?
- Nasi klienci coraz chętniej płacą zbliżeniowo telefonem lub zegarkiem, takie płatności to już 25 proc. transakcji w terminalach. Zgodnie z ich oczekiwaniami ewolucyjnie wprowadzamy rewolucyjne zmiany -mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Dyrektor nie kryje, że w dłuższej perspektywie ma to doprowadzić do wyeliminowania plastikowych kart płatniczych z portfeli naszych klientów: - Pierwszy technologiczny krok właśnie wykonaliśmy - w aplikacji IKO w smartfonach oraz w serwisie iPKO dostępne są cyfrowe wersje naszych kart kredytowych. Mają wszystkie funkcje kart plastikowych, a nawet trochę więcej – zwiększający poziom cyberbezpieczeństwa zmienny kod CVC/CVV. To początek tej innowacyjnej zmiany - docelowo klient zdecyduje czy chce mieć kartę w wersji fizycznej i cyfrowej, czy tylko kartę cyfrową.
Jak korzystać z nowych, cyfrowych kart?
PKO BP informuje na swojej stronie internetowej, że nowe, cyfrowe funkcje dostępne są teraz dla wszystkich klientów indywidualnych używających kart kredytowych, w tym najpopularniejszych Przejrzystych kart kredytowych oraz kart PKO Mastercard Platinum i PKO Visa Infinite.
- Dotychczasowi użytkownicy kart kredytowych mogą do płatności w internecie korzystać zarówno z kodu CVC/CVV wydrukowanego na rewersie karty, jak i dynamicznego kodu bezpieczeństwa CVC/CVV, wyświetlanego w aplikacji IKO i serwisie iPKO.
- Na nowych kartach kredytowych, również tych wznawianych, nie będzie już drukowany na odwrocie statyczny kod bezpieczeństwa – klient znajdzie tam podpowiedź: „CVC/CVV -> aplikacja mobilna IKO/serwis internetowy iPKO/infolinia”.
- Dostęp do danych karty kleinci znajdą w IKO oraz iPKO - w zakładce „Karty”, po kliknięciu w opcję „Pokaż dane karty” i po dodatkowej autoryzacji dostępu.
Klienci, którzy mają kartę kredytową, a nie korzystają z serwisu internetowego ani aplikacji mobilnej banku, taki kod mogą uzyskać za pośrednictwem bankowej infolinii (800 302 302) dostępnej 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Co, jeśli klienci nadal chcą płacić plastikiem?
- PKO Bank Polski nie rezygnuje z plastikowych kart kredytowych. Natomiast klient zyskuje dodatkową możliwość korzystania z tej karty kredytowej w wersji cyfrowej w aplikacji mobilnej (oprócz plastikowej, którą będzie mieć w portfelu). W przyszłości taką możliwość dostaną też klienci używający kart debetowych (wydawanych do konta) - odpowiada „Pomorskiej” Piotr Wardziak, ekspert z biura prasowego PKO BP. - W jeszcze dalszej przyszłości klient, który nie chce lub nie potrzebuje karty plastikowej będzie mógł zdecydować czy chce kartę plastikową czy wystarczy mu tylko jej wersja cyfrowa. Jednocześnie w każdej chwili, w razie potrzeby, będzie mógł kartę zamówić w formie plastikowej. Bank tu nic nie narzuca, pozostawiamy do decyzji klienta wszystkie decyzje i wybory.
