Dyrekcja szkoły wraz z nauczycielami, zgodnie z rekomendacjami Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, wspiera dzieci i młodzieży podczas nauki w domu. Wpływ na wybór sposobu komunikacji z uczniami miały możliwości techniczne uczniów, tj. dostęp do sprzętu komputerowego, a także do internetu. Wybrane zostały takie środki komunikacji, którymi mogli być objęci wszyscy uczniowie szkoły, tak aby nikogo nie wykluczać z nowej formy nauki.
Wychowawcy klas codziennie rano przekazują poprzez komunikatory internetowe ćwiczenia do wykonania lub podają, jaki zakres materiału jest do opanowania, zgodnie z planem lekcji na dany dzień tygodnia. Dla każdej klasy została utworzona grupa na jednym z komunikatorów, której uczestnikami są zarówno dzieci, jak i rodzice (zwłaszcza w przepadku dzieci młodszych). Grupy od samego początku pracują bardzo aktywnie, a uczniowie i rodzice mają stały kontakt z nauczycielami, którzy na bieżąco udzielają pomocy i wskazówek przy wykonywaniu poleceń.
Zadania, jakie nauczyciele przekazują do samodzielnego wykonania w domu, mają zróżnicowaną formę: ćwiczenia do zrobienia w zeszytach czy zeszytach ćwiczeń, filmy i piosenki edukacyjne, nauka słówek poprzez aplikacje internetowe, prace plastyczne, a nawet ... ćwiczenia fizyczne. W przypadku rodziców i dzieci, którzy nie mają możliwości kontaktu poprzez komunikator internetowy, a są to pojedyncze przypadki, wychowawcy przekazują informacje telefonicznie lub poprzez wysłanie sms, tak aby polecania i zadnia trafiały do wszystkich uczniów.
A na co mogą liczyć uczniowie klas ósmych kowalskiej podstawówki? Oprócz wsparcia nauczycieli udzielanego za pośrednictwem komunikatorów, regularnie na stronie internetowej szkoły ukazują się także informacje o innych formach nauczania, które mają pomóc w przygotowaniu się do egzaminów.
