
Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]
Za wcześnie, aby wypowiadać się na temat długotrwałej zmiany postaw klientów - uważają w Carrefourze. - Zauważyliśmy jednak, że klienci chętniej korzystają z siatek wielokrotnego użytku.

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]
- Sprzedaż najtańszych foliówek zmniejszyła się o jedną trzecią, jeśli porównamy pierwszy kwartał roku 2018 i 2017 - dodaje Michał Sikora z biura prasowego Tesco. - Równocześnie widać większe zainteresowanie klientów torbami wielokrotnego użytku - tu widzimy niemal 20 proc. wzrost sprzedaży w analogicznym okresie, przy czym zainteresowanie klientów może wynikać w części poszerzonej oferty tychże toreb wprowadzonej latem minionego roku.

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]
- W styczniu tego roku w porównaniu do stycznia 2017 sprzedaliśmy nieznacznie mniej foliówek - odpowiedziała zaś Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidla. - Jednak po niespełna pięciu miesiącach od zmiany cen ciężko jest zadeklarować jednoznaczną tendencję w tym kierunku.

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]
Tyle informacje z sieci (nie wszystkie nam odpisały), a co wynika z badań?
Przeprowadziły je firmy Payback i Nielsen. Doprowadziło to do zmiany przyzwyczajeń 29 proc. konsumentów - o tych badaniach pisze m.in. portal innpoland.pl. Mowa tu o osobach, które zaczęły zabierać ze sobą torby wielorazowego użytku, czyli zachowywały się zgodnie z intencją ustawodawcy. Jednak połowa badanych nie była w stanie powiedzieć, ile kosztują reklamówki po doliczeniu do nich opłaty recyklingowej. Dla 81 proc. respondentów cena nie miała zresztą żadnego znaczenia, co pokazuje, że podniesienie jej o kilkadziesiąt groszy nie wywarło żadnego psychologicznego efektu. Na razie tylko jedna trzecia Polaków zmieniła swoje nawyki zakupowe przez wprowadzenie płatnych reklamówek, ale to się zmienia.