5 z 10
Za wcześnie,  aby wypowiadać się na temat długotrwałej...
fot. Pomorska.pl

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]

Za wcześnie, aby wypowiadać się na temat długotrwałej zmiany postaw klientów - uważają w Carrefourze. - Zauważyliśmy jednak, że klienci chętniej korzystają z siatek wielokrotnego użytku.

6 z 10
- Sprzedaż najtańszych foliówek zmniejszyła się o jedną...
fot. Pomorska.pl

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]

- Sprzedaż najtańszych foliówek zmniejszyła się o jedną trzecią, jeśli porównamy pierwszy kwartał roku 2018 i 2017 - dodaje Michał Sikora z biura prasowego Tesco. - Równocześnie widać większe zainteresowanie klientów torbami wielokrotnego użytku - tu widzimy niemal 20 proc. wzrost sprzedaży w analogicznym okresie, przy czym zainteresowanie klientów może wynikać w części poszerzonej oferty tychże toreb wprowadzonej latem minionego roku.

7 z 10
- W styczniu tego roku w porównaniu do stycznia 2017...
fot. Pomorska.pl

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]

- W styczniu tego roku w porównaniu do stycznia 2017 sprzedaliśmy nieznacznie mniej foliówek - odpowiedziała zaś Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidla. - Jednak po niespełna pięciu miesiącach od zmiany cen ciężko jest zadeklarować jednoznaczną tendencję w tym kierunku.

8 z 10
Tyle informacje z sieci (nie wszystkie nam odpisały), a co...
fot. Pomorska.pl

Nawyki zakupowe po podwyżce cen reklamówek. Idziemy na zakupy z własną torbą? [Biedronka, Lidl, Polo, Tesco, Sano, Kaufland, Carrefour]

Tyle informacje z sieci (nie wszystkie nam odpisały), a co wynika z badań?

Przeprowadziły je firmy Payback i Nielsen. Doprowadziło to do zmiany przyzwyczajeń 29 proc. konsumentów - o tych badaniach pisze m.in. portal innpoland.pl. Mowa tu o osobach, które zaczęły zabierać ze sobą torby wielorazowego użytku, czyli zachowywały się zgodnie z intencją ustawodawcy. Jednak połowa badanych nie była w stanie powiedzieć, ile kosztują reklamówki po doliczeniu do nich opłaty recyklingowej. Dla 81 proc. respondentów cena nie miała zresztą żadnego znaczenia, co pokazuje, że podniesienie jej o kilkadziesiąt groszy nie wywarło żadnego psychologicznego efektu. Na razie tylko jedna trzecia Polaków zmieniła swoje nawyki zakupowe przez wprowadzenie płatnych reklamówek, ale to się zmienia.

Pozostało jeszcze 1 zdjęcie.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Ekspert z USA: budowa komputera kwantowego to ogromna inwestycja. Ale jest kluczowa

Ekspert z USA: budowa komputera kwantowego to ogromna inwestycja. Ale jest kluczowa

Kawa z cynamonem - takie ma właściwości. Cynamon wzbogaca smak kawy, ale też leczy

Kawa z cynamonem - takie ma właściwości. Cynamon wzbogaca smak kawy, ale też leczy

Co za odpowiedź Twardych Pierników! Anwil znokautowany w Arenie Toruń

Co za odpowiedź Twardych Pierników! Anwil znokautowany w Arenie Toruń

Zobacz również

W Nakle śpiewano i tańczono „O krajeńską gąskę”. Na scenie ponad 250 dzieci

W Nakle śpiewano i tańczono „O krajeńską gąskę”. Na scenie ponad 250 dzieci

Ekspert z USA: budowa komputera kwantowego to ogromna inwestycja. Ale jest kluczowa

Ekspert z USA: budowa komputera kwantowego to ogromna inwestycja. Ale jest kluczowa