NFZ opublikował listę poradni POZ (podstawowej opieki zdrowotnej), z którymi nie chce przedłużyć wygasających 30 czerwca 2021 kontraktów, bo w czasie pandemii koronawirusa ponad 90 procent udzielanych przez nie porad stanowiły teleporady.
- Ten poziom nie mógł zagwarantować bezpieczeństwa i właściwej opieki nad pacjentem - tłumaczą w NFZ.
Na takie praktyki skarżyli się pacjenci, którzy nie mogli liczyć na rzetelne badanie w gabinecie lekarskim.
Minister zdrowia Adam Niedzielski przyznał, że są takie przychodnie, gdzie forma teleporady zdominowała wszystkie inne wypierając bezpośredni kontakt z pacjentem. Dlatego zwrócił się do prezesa NFZ o zweryfikowanie relacji między teleporadami a poradami udzielonymi w sposób tradycyjny.
SPRAWDŹ, KTÓRE PRZYCHODNIE W WOJ. ŚLĄSKIM MIAŁY STRACIĆ KONTRAKT Z NFZ
Nazwy i adresy przychodni podajemy wraz z ich zdjęciami w galerii
- W myśl zasady, że reprezentuję interes pacjentów, w myśl zasady, że płacę i wymagam, nie przedłużę umów z podmiotami, które w ponad 90 proc. świadczą teleporady, bo nie jest to akceptowana przeze mnie forma opieki nad pacjentem - zapowiedział minister.
W woj. śląskim jest dziewięć takich placówek, które według danych NFZ, udzielały powyżej 90 proc. teleporad. To m.in. proradnie w Rybniku, Gliwicach i Chorzowie.
W NFZ zapewniają, że pacjenci tych placówek nie pozostaną bez opieki. Będą mogli skorzystać ze świadczeń medycznych w najbliższych poradniach POZ swoim miejscu zamieszkania, w sąsiedniej gminie lub powiecie. A poza godzinami pracy POZ, w nagłych przypadkach zachorowania, przyjmą ich placówki Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej (NiŚOZ).
Nie przeocz
W razie wątpliwości należy zadzwonić pod bezpłatny i całodobowy numer 800 190 590 - konsultant na infolinii przekaże niezbędne dane do placówek medycznych, które udzielą pomocy.
Musisz to wiedzieć
