Przez dwie godziny odpowiadała na nie MARIA PIECHOCKA, szefowa biura prasowego Telekomunikacji Polskiej w Poznaniu. Wiele spraw udało się załatwić "od ręki". W pozostałych nasz gość obiecał dopomóc w ciągu kilku najbliższych dni.
- Od tygodnia nie działa u mnie neostrada. Gdzie mam zgłosić usterkę?
- Proszę zadzwonić pod numer naszej infolinii technicznej 0800 102 102. Jeżeli nie uda się zdalnie usunąć awarii, przyjadą do pani fachowcy. Proszę podać swój numer telefonu, zainterweniuję w pani sprawie.
- W Telekomunikacji Polskiej mam zarejestrowany telefon i internet na firmę. Czy mogę skorzystać z mulipakietu, czyli telewizji, internetu i telefonu w jednym?
- Niestety ta usługa jest na razie adresowana wyłącznie do klientów indywidualnych.
- Od 2 listopada, przez tydzień, nie miałem internetu. Słyszałem, że w związku z tym mogę zwrócić się o pomniejszenie abonamentu? Jak to zrobić?
- Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi przysługuje prawo żądania przez klienta kary umownej w wysokości 1/30 miesięcznego abonamentu. Rekompensatę można otrzymać, gdy czas przerwy jest dłuższy niż 36 godzin w danym miesiącu. By ją uzyskać wystarczy zadzwonić pod numer "Błękitnej linii" 9393. Można też wysłać pismo pod adresem wskazanym na rachunku telefonicznym lub osobiście załatwić sprawę w telepunkcie.
- Dzwonię z Osielska. Chciałbym mieć internet w Telekomunikacji Polskiej. Gdy zgłosiłem moją prośbę operatorowi, otrzymałem pismo z informacją, że w tej chwili nie ma możliwości technicznych. To bardzo lakoniczne stwierdzenie. Czy może mi pani sprecyzować, kiedy będę mógł mieć neostradę w TP?
- Sprawdzę to. Poproszę o pana numer telefonu.

Biznes
- Mieszkam w Świeciu nad Wisłą. Choć rok temu składałem zamówienie na książkę telefoniczną, w ogóle do mnie nie dotarła. Dlaczego?
- Nie umiem tego wyjaśnić. Proszę podać swój adres. Dostanie pan książkę telefoniczną pocztą.
- Czy w Telekomunikacji Polskiej przysługuje jakaś ulga dla osób starszych?
- W naszej ofercie nie ma specjalnej oferty dla emerytów. Obecnie 50-procentową zniżkę na abonament otrzymują wszystkie osoby niepełnosprawne, których niepełnosprawność zawiązana jest z uszkodzeniem wzroku, słuchu lub łącznie z wymienionymi przyczynami.
Osoby te muszą dostarczyć nam orzeczenie o niepełnosprawności, które wydaje Powiatowy lub Wojewódzki Zespół Orzekający o Stopniu Niepełnosprawności. Podstawą prawną jest tu rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 21 maja 2002 r. (Dz. U. Nr 66, poz. 604).
Dokumenty należy dostarczyć do punktu obsługi klienta, telepunktu lub punktu sprzedaży.
- Zdecydowałem się na abonament "60 minut za darmo" za 50 złotych brutto. Kiedy mogę "wygadać" tę darmową godzinę?
- Może pan dzwonić przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu do wszystkich abonentów Telekomunikacji Polskiej. Połączenia rozliczane są co do sekundy.
Odpowiedzi na kolejne Państwa pytania - już w poniedziałkowej "Pomorskiej".
Relację przygotowała
Małgorzata Wąsacz
[email protected]