Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie w każdym toruńskim mieszkaniu jest ciepło

ML
Piotr Krzyzanowski/archiwum Polska Press
To od administratora budynku zależy, kiedy do mieszkań zostanie dostarczone ciepło. W Toruniu na poszczególnych osiedlach różnie z tym jest.

Temperatury powietrza są coraz niższe. Nie jest miło, gdy po spacerze marzniemy w zimnych mieszkaniach. Czytelnicy alarmują.

- Już nie mogę wytrzymać. Chodzę po domu opatulona w swetry i szale, ale i tak marznę - narzeka pani Krystyna z osiedla przy Grudziądzkiej, zarządzanego przez wspólnotę mieszkaniową. - Moja przyjaciółka z Bema też ma bardzo zimno. Dogrzewa mieszkanie palnikami gazowymi w kuchni, ale to niezdrowe i niebezpieczne. Myślałam o wstawieniu piecyka, ale prąd tak podrożał, że nie stać mnie na to.

W podobnej sytuacji jest wiele osób, w tym starszych. Na innych osiedlach, jak Rubinkowo, mają ciepło.

Lokatorzy z Grudziądzkiej próbowali interweniować u dostawcy ciepła, ale nie mogą nic zdziałać. Musi to zrobić administator.

- Produkujemy i dostarczamy ciepło sieciowe do ponad 100 tysięcy mieszkańców prawobrzeżnej części Torunia - mówi Julita Karpińska z firmy PGE Toruń. - Proces uruchomienia ogrzewania odbywa się na wniosek właściciela lub administratora budynku. Spółka PGE Toruń jest gotowa w każdym momencie dostarczyć ciepło do budynków klientów. Mieszkańcy budynków wielorodzinnych, którzy nie mają jeszcze ciepłych kaloryferów, powinni skontaktować się ze swoim administratorem lub zarządcą. PGE prowadziło kampanię, jak prawidłowo przygotować się do odbioru ciepła, oraz jak oszczędzać ciepło w sezonie grzewczym.

Sprawdź także: Są wstępne listy projektów w ramach budżetu obywatelskiego Torunia

Karpińska podkreśla, że wszystkie węzły cieplne PGE Toruń wyposażone są w system automatyki pogodowej, który reguluje dostawy ciepła do obiektu w zależności od zmieniającej się temperatury otoczenia. Włączenie następuje w momencie, gdy temperatura zewnętrzna jest niższa od zaplanowanej przez administratora czy właściciela budynku.

PGE Toruń uruchamia ogrzewanie niezwłocznie, tj. w dniu, w którym wpłynął wniosek o włączenie dostaw ciepła od administratora budynku lub właściciela.

Obecnie ponad 60 proc. mieszkańców Torunia, korzystających z ciepła sieciowego, ma już uruchomione ogrzewanie.

Pierwszy wniosek wpłynął do PGE Toruń w drugim tygodniu września. Większość największych spółdzielni mieszkaniowych podjęła decyzje o uruchomieniu ogrzewania w ubiegłym tygodniu. Włączenie ogrzewania u kolejnych klientów realizowane jest na bieżąco, zgodnie z przesłanymi wnioskami. Administratorzy budynków wnioski wysyłają do Biura Obsługi Klienta PGE Toruń.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska