- Spełniamy obietnicę daną konsumentom i wchodzimy na rynek z nową marką. Tym razem postanowiliśmy reaktywować kultowe Frugo, napój, który większość konsumentów doskonale pamięta - powiedział Wiesław Włodarski, prezes firmy FoodCare. Informacja została ogłoszona dziś na stronie internetowej firmy.
Kultowe Frugo prosto z Rzeszowa
Frugo wymyślono w Rzeszowie. W 1996 roku nowy produkt wypuściła na rynek Alima-Gerber słynąca z soczków owocowych dla dzieci. Dzięki znakomitym reklamom (zdobyły nagrody na festiwalach) i akcji marketingowej już po roku sok dla młodzieży miał 90 procent rozpoznawalności. Udział w rynku soków wynosił 4 proc.
Przeczytaj: Podwyżki cen żywności 2011. Po raz drugi w tym roku podrożeją napoje, mleko, jogurty i oleje
Potem kampanie reklamowe ustały, a napój zaczął tracić udział w rynku. W 2002 roku Alima sprzedała markę Krynicy Zdrój S.A. Pod młotek poszedł też inny, flagowy napój rzeszowskiego zakładu – „Smakuś”. A także dobrze dziś znana konsumentom „Wasa”.
Nowy właściciel „Frugo” - Krynica-Zdrój niedługo potem upadła. W 2009 roku marka trafiła w ręce Aflofarm, który działając w branży farmaceutycznej, postanowił ją sprzedać. Wcześniej konieczne jednak było załatwienie spraw formalnoprawnych. Kiedy je zamknięto, Frugo zostało wystawione na sprzedaż, a teraz ma szansę wrócić na sklepowe półki.
Będzie Frugo takie, jak dawniej
- Stoi przed nami niełatwe zadanie, ponieważ zachowując dawną recepturę Frugo, chcemy jednocześnie nadać napojowi zupełnie nowy europejski wymiar. Mimo wszystko jesteśmy optymistami: właściciele marki mogą się zmieniać, Frugo nigdy! - dodał Wiesław Włodarski.
FoodCare chce, by napój powrócił w postaci doskonale zapamiętanej sprzed lat, spółka słynie bowiem z nowatorskich metod promowania swoich flagowych produktów, innowacyjnych strategii komunikacyjnych oraz skutecznie realizowanych kampanii marketingowych, wspomaganych celnymi sloganami reklamowymi.
Przeczytaj: Przemysł Spożywczy. Polscy producenci słodyczy szukają tańszych surowców nawet za granicą
W rękach specjalistów FoodCare Frugo stanie się alternatywą dla napojów, przeznaczoną dla konsumentów w wieku 14-28 lat. Tak zdefiniowana grupa odbiorców oczekuje od napoju oryginalnego smaku, doskonałego orzeźwienia oraz aspirującej nowoczesnej marki. Wszystko to znajdą we Frugo.
- Młodzi konsumenci nie potrzebują tauryny i kofeiny. Mają wystarczająco dużo własnej energii i siły. Oryginalna butelka Frugo będzie ich idealnym dopełnieniem - dodaje Wiesław Włodarski.
źródło: www.strefabiznesu.nowiny24.pl
