Nowe rozporządzenie jest związane ze zmianami w Kodeksie pracy, które wchodzą w życie od 1 stycznia 2017 r. - czytamy na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Na czym będzie polegać zmiana?
Od nowego roku w związku z ustaniem zatrudnienia pracodawca, niezależnie od rodzaju umowy o pracę, jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy, jeżeli nie zamierza go zatrudnić w ciągu 7 dni od ustania poprzedniego zatrudnienia.
Przeczytaj też: Będą kolejne ułatwienia dla przedsiębiorców. Sprawdź jakie!
W przypadku zatrudnienia w ciągu 7 dni - pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy wyłącznie na jego wniosek złożony w postaci papierowej lub elektronicznej.
Ważne! Pracownik może złożyć taki wniosek w każdym czasie i prosić o wydanie świadectwa pracy dotyczącego poprzedniego okresu zatrudnienia albo wszystkich okresów zatrudnienia, za które dotychczas nie uzyskał świadectwa pracy.
Do rozporządzenia dołączono pomocniczy wzór świadectwa pracy wraz z objaśnieniem dotyczącym sposobu jego wypełniania. Ułatwi to pracodawcom prawidłowe wypełnianie świadectwa pracy.
Link do ustawy - http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2016/2255/1
Link do rozporządzenia - http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2016/2292/1