https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe życie dla samolotu Su-22 w Bydgoszczy [zdjęcie interaktywne]

S, WZL
Samolot Su-22.
Samolot Su-22. WZL Bydgoszcz
W lutym 2015 roku w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 S.A. w Bydgoszczy, rozpoczęto remont weryfikacyjny pierwszego Su-22M4 o numerze bocznym 8205, należącego do 21 BLT w Świdwinie, który umożliwia dalszą eksploatację samolotu.

Przygotowania do realizacji tego zadania Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. rozpoczęły już w połowie 2014 roku. Starania wielu osób i analizy potrzeb zasadności dalszej eksploatacji Su-22 spowodowały podjęcie decyzji o potrzebie i konieczności dalszego ich użytkowania.

Pierwotnie eksploatacja miała się zakończyć pod koniec 2015 roku. Rozważane były dwa warianty możliwości przedłużenia eksploatacji samolotów Su-22M4 o 3 lub 10 lat. Po przeprowadzonych analizach eksperckich w Siłach Zbrojnych wybrano wariant przedłużenia resursu o 10 lat. Ustalono, że remontowanych będzie 18 samolotów Su-22 (12 szt. typu Su-22M4 oraz 6 szt. typu Su-22UM3K).

Prace te zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszy etap obejmuje 6 szt. samolotów, natomiast drugi obejmuje 12 szt. i był uzależniony od pozytywnego wyniku prób wytrzymałościowych przeprowadzonych przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie. Próby te zakończone zostały powodzeniem, a więc wkrótce kolejne Su-22 trafią do WZL Nr 2 S.A. w Bydgoszczy na remont weryfikacyjny.

Na początku września 2015 roku przeprowadzono obloty techniczne samolotu Su-22M4 o numerze bocznym 8205, które zakończyły się sukcesem. Przeprowadzone prace remontowe pozwalają na dalszą eksploatacje samolotów Su-22 przez kolejne 800 godz. i 10 lat.

Prace na 5 kolejnych egzemplarzach mają zostać sfinalizowane w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 2 S.A. do końca roku. Aktualnie trwają przygotowania do przyjęcia pozostałych 12 szt. samolotów Su-22.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
koko

Za pieniądze z remontu kupili by może 1/3 samolotu F-16 :-)

Ale już licząc koszt 10 lat eksploatacji, to może z 2szt F-16 by kupili...

m
melko
W dniu 16.09.2015 o 20:30, Gość napisał:

Nic nie zmieni faktu, że ten ZŁOM pozostanie zawsze złomem niezdolnym do wykonywania na współczesnym polu walki podstawowych zadań i dochodzi do tego brak uzbrojenia. Remont tych 40 letnich "samolotów bojowych" to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Lepiej było kupić kolejne F-16.

Tyk tak serio? Czy sobie jaja robisz ? Su-22 jest samolotem do innych zadań niż F-16...
A niby f-16 to nowoczesna konstrukcja... ja pi*****le co za ignorancja. 

G
Gość

Nic nie zmieni faktu, że ten ZŁOM pozostanie zawsze złomem niezdolnym do wykonywania na współczesnym polu walki podstawowych zadań i dochodzi do tego brak uzbrojenia. Remont tych 40 letnich "samolotów bojowych" to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Lepiej było kupić kolejne F-16.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska